על רקע ההתנהלות של המועדון בנושא הרכש לקראת העונה הקרובה, אין ספק שבהפועל באר שבע יהיו מספר שחקנים שיצטרכו העונה להעלות הילוך ולהראות שהציפיות שתלו בהם עם הגעתם לקבוצה היו מוצדקות. אחד השחקנים האלה הוא גיא בדש, שעבר עונת בכורה לא פשוטה.
2 צפייה בגלריה
בדש. לב"ש אין סקורר שאמור להפוך את מסירות הזהב שלו לשערים
בדש. לב"ש אין סקורר שאמור להפוך את מסירות הזהב שלו לשערים
גיא בדש
(צילום: דניאל כהן)

בדש היה אחד השחקנים המצטיינים במשחק האירופאיות נגד מכבי חיפה, בו באר שבע הובסה 3:0. המשחק הזה הוכיח עד כמה הקבוצה חייבת חיזוק כדי להיות פקטור במאבקי הצמרת של הליגה. כמו שזה נראה כרגע, לא בטוח שיהיה לבאר שבע מה למכור מול מכבי תל־אביב ומכבי חיפה.
התוצאה מול חיפה אמנם עשתה עוול מסוים לבאר שבע, שלפרקים מסוימים הציגה כדורגל לא רע והצליחה להביך את מכבי חיפה, אבל לקבוצה הייתה חסרה איכות בחלק ההתקפי, כשמצד שני, הבעיות בהגנה הן די ברורות על רקע ההיעדרות של מיגל ויטור והפציעה המוקדמת של אופיר מרציאנו.
נקודת האור הכי גדולה בשורות באר שבע הייתה ההופעה הטובה של גיא בדש. גם לרותם חטואל על קו שמאל ולרועי גורדנה באמצע היו דקות לא רעות, אבל בדש היה השחקן הטוב ביותר של באר־שבע.
זה לא סוד שהצטרפות של בדש בעונה שעברה להפועל באר שבע יצרה הר של ציפיות בקרב אוהדי הקבוצה וראשי המועדון. בדש היה הכוכב של הפועל ירושלים ומבחינתו מעבר לבאר שבע היווה פריצה לקבוצה גדולה. התחושה הייתה שבדש יוכל להמשיך את ההתקדמות שלו ולהפוך לאחד משחקני המפתח של האדומים.

ביקורת עצמית


כגודל הציפיות כך גם גודל האכזבה. לבדש הייתה עונה לא טובה, ובעיקר לא יציבה. לזכותו אפשר לציין שגם הוא אמר בשיחות סגורות שהוא צריך להציג יכולת הרבה יותר טובה.
גם מבחינה מנטלית היו קשיים. בתחילת דרכו בקבוצה בדש נראה לא מחויב ולא מחובר, כמו שחקן שלא מבין לאן הוא הגיע. התחושה הייתה שההתאקלמות והמעבר מקבוצה רגועה כמו הפועל ירושלים לסיר הלחץ של באר־שבע ייקחו קצת זמן, אלא שגם אחרי שהסתיימה לה תקופת ההתאקלמות, בדש מצא את עצמו שוב ושוב במגננה, מנסה להסביר מדוע הוא לא מציג את היכולת שבגללה הוחתם בקבוצה. במקביל, לא מעט אוהדים לא בדיוק התחברו לשפת הגוף של בדש על המגרש, שמבחינתם, משדרת אדישות לכאורה בזמן משחקים, למרות שכך הוא גם נראה כששיחק בהפועל ירושלים.

2 צפייה בגלריה
בדש. זיו אריה משוכנע: "ברמת כישרון הוא לא נופל מעומר אצילי"
בדש. זיו אריה משוכנע: "ברמת כישרון הוא לא נופל מעומר אצילי"
גיא בדש
(צילום: אלכס קולומויסקי)

בשלב מסוים אליניב ברדה החליט לעשות מעשה ולקחת את בדש למספר שיחות אישיות. הם דיברו על התיפקוד של השחקן, על הקליטה שלו במועדון, על הציפיות המשותפות שלהם. אחרי אותו סשן שיחות בדש נראה כבר טוב בהרבה, אלא שאז הוא נפצע בשריר הירך האחורי ונאלץ לצפות במשחקי הקבוצה מהיציע.
אחרי שהחלים מהפציעה הראשונה, הגיעה פציעה נוספת ששוב קטעה את המומנטום שלו. בדש ניסה לחזור לעניינים בשלבי סיום העונה, לקראת גמר הגביע, אבל זאת היתה התקופה הרעה של הפועל באר שבע, שכללה שישה הפסדים רצופים. בדש, כמו כל הקבוצה, סיים את העונה עם טעם מר בפה.
עם פתיחת אימוני הפועל באר שבע לקראת העונה הנוכחית בדש הסכים לדבר על מה שעבר עליו בעונה שעברה. "הייתי שמח לדבר אחרי עונה טובה יותר", הוא אמר בגילוי לב, "אבל יש לי ביקורת עצמית ואני לא בורח משום דבר. אני יכול לומר שברור שאיכזבתי וזה לא השחקן שרצו בבאר שבע לראות. אני לא מחפש תירוצים, אבל היו גם נסיבות נוספות שלא איפשרו לי להציג את היכולת שלי. אני מתכוון לעשות הכל כדי שבעונה הקרובה הדברים ייראו אחרת".
בדש לא הסתיר את מה שעבר עליו: "דברים פשוט לא התחברו והתוצאות מבחינת היכולת שלי לא היו מספיק טובות. אני מאוד רוצה לפצות על מה שהיה ולהצליח בעונה הנוכחית. אני ממוקד, עובד קשה, ומרגיש טוב".

קראו גם:

בשבת האחרונה בחיפה בדש היה במשחק טוב, במיוחד במחצית השנייה. הוא הציג טכניקה טובה, ואם היו לבאר שבע חלוצים חדים יותר, המהלכים שבדש התחיל היו מסתיימים בשני שערים לפחות.
נראה שגם בבאר שבע מנסים לתת לבדש לצאת לקידמת הבמה. לאחר המשחק האחרון הוא התראיין במסיבת העיתונאים. אם בהפועל ירושלים הוא היה עושה את זה די הרבה, בבאר־שבע אפשר לספור את כמות הפעמים בהן התייצב מול מצלמה על כף היד.

להישאר בריא


פרשן הכדורגל של צ'רלטון, אסף כהן, הוא גם אוהד הפועל ירושלים ומכיר היטב את בדש. "בכדורגל אין כזה מושג 'בטוח', אבל בהגדרה שהכי קרובה למילה הזאת אני מאמין שבדש יכול לתת עונה טובה מאוד להפועל באר שבע אחרי שבעונה שעברה דברים הלכו פחות טוב מבחינתו. אני יודע שבדש שחקן מוכשר, ולצד הכישורים שלו על הדשא, הוא גם אישיות ספורטיבית ראויה. השילוב של שני הפרמטרים האלה מוביל אותי למסקנה שבדש, גם אחרי עונה לא טובה, יכול להתרומם ולהוכיח שהוא לא שכח לשחק כדורגל בגיל 30. זה שיא הבגרות שלו ככדורגלן".
כהן מלא בשבחים לבדש. "יש לו הבנת משחק שאין להרבה שחקנים בליגת העל. מסירה טובה ודריבל של שחקן מוביל. אין לו מהירות מטורפת על הקו, אבל הצעד הראשון שהוא עושה בדריבל מחפה על זה".
כהן מספר שהוא מזהה קווים דומים בהתאקלמות המקצועית של בדש בבאר־שבע, ולפני כן בהפועל ירושלים. "הוא הצטרף להפועל ירושלים באמצע העונה הראשונה של הקבוצה בליגת העל, וגם בירושלים, כמו בבאר־שבע, הוא נראה כמו שחקן שלא מבין איפה הוא נמצא. בהמשך, ולדעתי בנושא הזה מגיע הרבה קרדיט למאמן זיו אריה, ששיבץ אותו בקו ימין עם רגל שמאל, הוא הלך והשתפר עד שהגיע למעמד של שחקן מוביל. התהליך הזה יכול לחזור על עצמו בהפועל באר־שבע בעונה הקרובה, אבל שאלת מפתח נוספת היא היכולת שלו להימנע מפציעות. אם הוא יישאר בריא, הפועל באר־שבע תרוויח אותו".
בהפועל באר־שבע הביעו שביעות רצון מהיכולת של בדש נגד מכבי חיפה. השחקן מקבל הרבה חיזוקים מהצוות המקצועי, וגם היה אמור לפתוח בהרכב במשחק מוקדמות הקונפרנס מול צ'רנו מורה (התקיים לאחר סגירת הגיליון).
"לבדש יש תחרות טובה על מקום בהרכב", אומרים בהפועל באר־שבע, "מי שמתמודד איתו על מקום באגף ימין זה דיינר קיניונס שמציג יכולת טובה. הם גם יכולים לשחק ביחד עם שינויי תפקוד מסוימים. אנחנו רוצים לתת לגיא את המפתחות ולעזור לו להיות שחקן מרכזי בקבוצה".