מטפסים באדום: הפועל באר שבע בכדורגל ובכדורסל כבר לא לבד. בימים אלה מוקמת קבוצת הפועל באר שבע בטיפוס מקצועני, כאשר מטפסות ומטפסים ממתחם הטיפוס "פרפורמנס רוק", הפועל בעיר העתיקה בבאר-שבע, יתחרו תחת השם "הפועל מטפסי באר שבע'.
3 צפייה בגלריה
משב קוראין מהפועל מטפסי באר שבע
משב קוראין מהפועל מטפסי באר שבע
משב קוראין מהפועל מטפסי באר שבע
(צילום: פרפורמנס רוק ב"ש)

הקמת המועדון החדש, אומרים במועדון, היא חלק משילוב תחרות קבוצתית בענף, שתעודד הישגיות עם הפיכתו לספורט אולימפי. "אנחנו הופכים מפעילות פנאי לספורט הישגי", אומר אלכס חזנוב, אלוף ישראל בעבר ומנהל ב'פרפורמנס רוק', "ומכוונים לאולימפיאדה הבאה".
הטיפוס הפך לאחרונה לענף ספורט אולימפי ועל מנת לעודד הישגיות ומקצוענות הוקמו במהלך משותף עם מרכז הפועל ארבעה מועדוני טיפוס קבוצתיים – הפועל באר-שבע, הפועל תל-אביב, הפועל חיפה והפועל מודיעין. כולם יתאמנו ויתחרו במתחמי הטיפוס המקומיים של "פרפורמנס רוק", רשת מתחמי הטיפוס הגדולה בארץ.

3 צפייה בגלריה
מור קוזוקרו
מור קוזוקרו
מור קוזוקרו
(צילום: דייגו רוסמן)

"הפועל מטפסי באר-שבע" מורכבת כאמור ממטפסים ומטפסות בכירים שמתאמנים במתחם הטיפוס בעיר העתיקה, הכולל את קיר הטיפוס הראשון בנגב עם כ- 100 מסלולי טיפוס בתחלופה שבועית המתאימים לכל גיל ולכל רמה. במתחם גם פועל בית ספר לטיפוס בו מתאמנים למעלה מ- 150 ילדים מבאר-שבע ומיישובי הסביבה.

3 צפייה בגלריה
נועם ברזילי, הפועל מטפסי באר שבע
נועם ברזילי, הפועל מטפסי באר שבע
נועם ברזילי, הפועל מטפסי באר שבע
(צילום: פרפורמנס רוק ב"ש)

בין המטפסים, שיתחרו במדים האדומים של הקבוצה החדשה, יהיה גם משב קוראין בן ה- 16 ממדרשת בן גוריון שבשדה בוקר, אשר החל לטפס לפני כשלוש שנים וכבר הגיע בשנה שעברה למקום ה- 12 באליפות ישראל.
מטפסים נוספים בקבוצה הם מור קוזוקרו בת ה- 16 ממיתר, המדורגת במקום הרביעי בארץ בטיפוס בולדרינג וגם האחים הדר ונועם ברזילי מקיבוץ כרמים. הדר בן ה- 15 הגיע לפני כשנתיים לחצי גמר אליפות ישראל ואחיו נועם בן ה- 17 מדורג במקום ה- 30 בישראל.

קראו גם:

"אנחנו רוצים להגדיל את החשיפה לענף בישראל", מציין מנכ"ל 'פרפורמנס רוק', גיא אהרוני, "וליצור הזדהות וחיבור של דור העתיד והקהל הרחב עם הספורטאים שלנו. נגדיל את האטרקטיביות של הענף ונמשוך אליו עוד ילדים וספורטאים, להם נעניק תנאים מיטביים וסביבה תחרותית בכדי להיות מקצוענים. אם עד לא מזמן נחשב הטיפוס כאטרקציה מהנה, עכשיו כשהוא הפך לספורט אולימפי, חייבים לבצע את ההתאמות הנדרשות בכדי להפוך אותו לענף הישגי".
לדברי אלכס חזנוב, "אנחנו מחוללים שינוי רוחבי בענף, מפעילות פנאי לספורט עם אופק התפתחות כספורט הישגי. הנינג'ה אמנם היתה דרך מצוינת לחשוף אנשים לענף. עכשיו צריך לנצל את המומנטום ולהקפיץ את הענף כשישראל יכולה להפוך למעצמת טיפוס. את המסע לאולימפיאדה הבאה אנחנו מתחילים היום".