לאחר עיכובים ודחיות שונות, צו ההריסה למבנה פסאז' שביט בעיר העתיקה בבאר שבע ימומש, והעבודות להריסתו יחלו ב־11 לאוגוסט. כך עולה מישיבה בה השתתפו נציגי עיריית באר שבע ובעלי נכסים במתחם.
1 צפייה בגלריה
מבנה שביט בעיר העתיקה
מבנה שביט בעיר העתיקה
מבנה שביט בעיר העתיקה
(צילום: הרצל יוסף)

נציגי ההנדסה עדכנו בפגישה כי בעל הנכס העיקרי סיים את ההליך הנדרש מבחינת הרשויות על מנת שההריסה תוכל לצאת לדרך, ובכך נקבעו לוחות הזמנים לביצוע.
מרגע ההודעה לקבלן יהיו שבועיים לצורך התארגנות. המקום יגודר לקראת העבודות, ולאחר מכן תחל ההריסה בפועל, שאמורה להיארך כחודשיים.
הקבלן המבצע העריך מול גורמי העירייה כי עלות ההריסה נאמדת בסכום של 1.2 מיליון שקלים, אולם העירייה לא התחייבה לסכום הזה. כמו כן, מתקיים שיח עם בעל הנכס העיקרי, שיאפשר שימוש זמני במגרש לאחר ההריסה, אולם עדיין אין החלטה לגבי אופן ואופי השימושים שיותרו.
במקביל להחלטה להרוס את המבנה הישן, בעלי עסקים בעיר העתיקה חוששים שעקב תהליך ההריסה, שיימשך לפחות חודשיים, צפויה פגיעה בהכנסותיהם ובפעילותם השוטפת.

קראו גם:

"המבנה נמצא במקום מרכזי בלב המדרחוב וזה ישבש לנו את העבודה", אומר בעל עסק שממוקם סמוך למבנה. "אני מקווה שבאמת כל התהליך הזה לא יימשך זמן רב כי זו פגיעה קשה בנו".
בעל עסק אחר מציין: "הגיע הזמן שיהרסו את המבנה הזה. גם ככה מדובר במפגע אחד גדול, אבל כמו שתמיד קורה בעיר העתיקה, החשש שלנו הוא שדברים יתבצעו בצורה איטית, ומי שישלם הם השקופים - הסוחרים שנשארו מאחור".

מסחר ומלונאות


במקום מבנה שביט הישן שייהרס מתוכנן להיבנות מבנה מעורב שימושים שיכלול מסחר ומלונאות.
השריפה במבנה שהיה נטוש אירעה לפני למעלה משלוש שנים ופגעה בו בצורה קשה. לאחר שהמבנה הוכרז כמסוכן, העירייה חסמה את הגישה אליו מחשש לחיי אדם.
בצו ההריסה למבנה שהעירייה הוציאה נכתב: "לאחר בחינת המסקנות בחוות דעת של מהנדסים, מומחים בקונסטרוקציות מבנים, הגיעה העירייה למסקנה כי המבנה הנוכחי מהווה משום סכנה מיידית לשלום ולביטחון של המחזיקים של הנכסים ולציבור".