בחודש הבא רועי גורדנה יחגוג יום הולדת 34. מצד אחד, הוא לא הצליח להעניק לעצמו מתנת יום הולדת עם הזכייה בגביע המדינה, אבל מצד שני, הוא המתיק את הגלולה המרה עם זימון בכורה בקריירה לסגל נבחרת ישראל.
2 צפייה בגלריה
רועי גורדנה בסיום משחק הגמר מול מכבי פתח־תקוה
רועי גורדנה בסיום משחק הגמר מול מכבי פתח־תקוה
רועי גורדנה בסיום משחק הגמר מול מכבי פתח־תקוה
(צילום: עוז מועלם)

גורדנה שולב במשחק ההכנה הראשון של רן בן שמעון בסביבות הדקה ה־30, ועזר לנבחרת לבלום את הקריסה במצב של 3:0. במשחק השני מול בלארוס הוא כבר פתח בהרכב, והיה שותף מלא לניצחון הבכורה של המאמן החדש.
היכולת הטובה בנבחרת היא המשך די ישיר ליכולת שגילה גורדנה ברוב שלבי העונה בהפועל באר־שבע. זה לא סוד שגורדנה, אפילו בגילו הנוכחי, נחשב לאחד השחקנים החשובים בקבוצה. כשהוא טוב, באר־שבע טובה, וכשהוא לא טוב, הקבוצה יכולה להיראות כפי שהיא נראתה בגמר גביע המדינה מול מכבי פתח תקווה.
בעיני רבים, גורדנה הוא השחקן השני הכי חשוב בסגל אחרי הבלם מיגל ויטור.
גורדנה בילה את השבוע האחרון בחופשה בחו"ל. רגע לפני שהוא חוזר לאימוני הקבוצה, תפסנו אותו לשיחה על העונה האחרונה והספתח בנבחרת הלאומית.
"חיכיתי לרגע הזה יותר מ־12 שנים", הוא מספר על הפרמיירה במדים הלאומיים. "הייתי תקופה קצרה בנבחרת הנוער אצל גיא לוזון, אבל לא מעבר לזה. זו הפעם הראשונה שזומנתי לסגל הנבחרת הבוגרת. זה מרגש מאוד. אני מרגיש כבוד גדול ומחויבות עצומה לייצג את המדינה, בוודאי בתקופה כל כך רגישה".
ההיכרות שלך עם רן בן שמעון סייעה בעניין הזימון.
"זה נכון שהיתה לי כימיה טובה עם רן בן שמעון באשדוד, אבל מה שחשוב למאמן זה היכולות של השחקן ומה הוא יכול לתרום על כר הדשא. אני מעריך שרן עקב אחרי היכולת שלי בבאר־שבע".
נכנסת למשחק נגד הונגריה בפיגור 3:0. לא נעים.
"כן, נכנסתי בסיטואציה לא פשוטה עבור הנבחרת. לא קל להצטרף למשחק כשהקבוצה בפיגור וחלק מהשחקנים איבדו את הביטחון, אבל זה גם מצב שאתה אומר לעצמך שיותר גרוע לא יכול להיות, אז בוא נעשה את המקסימום. רן אמר לי 'תיכנס ותנסה לעצור את הסחף'. במצב שנוצר לא היה לי יותר מדי זמן להתרגש. הבאתי את עצמי ואת הניסיון שלי, ואני שמח שדברים התייצבו. להגיד לך שהיה נעים לרדת מובסים מהמגרש? לא, אבל לפחות הצלחנו למנוע תבוסה גדולה יותר במצב שנוצר".
להפועל באר־שבע יש חלק גדול בהגשמת החלום שלך.
"לגמרי. הגעתי לנבחרת דרך הפועל באר־שבע ואני מודה לכל הגורמים במועדון ולכל מי שעובד בו על זה שהוא עזר לי. חשוב לי להמשיך להציג יכולת טובה בבאר־שבע כדי להישאר כמה שיותר זמן בנבחרת".
בוא נדבר על סיום העונה בבאר־שבע. אומרים שהדבר היחיד שזוכרים זה הסוף.
"אני מסכים שאם היינו זוכים בגביע, התמונה הכוללת של העונה היתה נראית הרבה יותר טוב".
מה בעצם ההסבר שלך ליכולת החלשה שלכם במשחק הכי חשוב של העונה?
"אני יכול לומר שבמשחק הגמר היתה מחויבות גדולה של כל השחקנים. היתה תשוקה והיה רצון גדול להביא את הגביע, רק שבכדורגל דברים לא תמיד מסתדרים כמו שאתה רוצה. אני לא אכנס לפרטים לגבי מה שלא עבד במשחק, רק אומר שאנחנו, השחקנים, לא הבאנו את האיכות שהיינו צריכים להביא במשחק כזה על כל הקופה. מעבר לזה, היו מספר דגשים טקטיים שאליניב ביקש, ואנחנו לא הצלחנו ליישם. אל תצפה ממני להיכנס לפרטים, אבל לעובדה שלא הצלחנו לבצע את מה שאליניב רצה היה חלק משמעותי בהפסד".
בסוף המאמן הוא גם זה ששילם את המחיר.
"אין לי מושג מי נושא באחריות יותר או פחות בעיני מקבלי ההחלטות במועדון. אני גם לא יודע מה היה בדיוק בשיחות שבין אלונה לאליניב, ולכן קשה לי לומר לאן העניינים התגלגלו".
ידוע שמערכת היחסים שלך עם ברדה היתה מצוינת.
"זה נכון. היתה לנו שפה משותפת והרבה קווים משותפים באיך שאנחנו רואים את המשחק. יש לברדה חלק גדול, גם בדברים מקצועיים וגם בדברים שפחות רואים על המגרש, בעובדה שהצלחתי להציג יכולת טובה בהפועל באר־שבע בשנים האחרונות. בכל מקרה צריך לזכור שהכדורגל הוא דינמי ודברים לא תמיד מתרחשים כמו שאנחנו רוצים".
רגע לפני פתיחת האימונים, עדיין לא ברור איזה קבוצה נראה העונה.
"מוקדם באמת לומר. כמו שאני מכיר את אלונה ברקת, היא ווינרית שתרצה להעמיד קבוצה תחרותית ולהיות כמה שיותר למעלה. אני מאמין שכדי לעשות את זה היא והאנשים שלצידה מבחינים שצריך לבנות את הסגל בהתאם. בסופו של דבר מה שהכי חשוב זו האיכות בסגל".
ומבחינה אישית?
"קודם כל שנהיה בריאים ושהשקט יחזור למדינה. אני מתפלל שהחטופים יחזרו ושנוכל לשחק כדורגל נטו כדי לשמח את האוהדים שלנו".

יוצאים לדרך


23 ימים לאחר המשחק הרשמי האחרון של העונה שעברה, תפתח הפועל באר־שבע ביום ראשון הקרוב את ההכנות לעונה הבאה. זה עדיין לא האימון הרשמי בהשתתפות האוהדים והסגל המלא, אבל הקבוצה מתחילה להניע. שמונה ימים לאחר מכן הקבוצה תמריא למחנה האימונים בפולין, והשאיפה היא להגיע לאתר הסמוך לקארקוב עם סגל יחסית מלא.
באמצע השבוע המועדון הודיע על שחרורם של מקסימו לוי והראל שלום מהסגל. על הדשא יעלה בראשון הקרוב רן קוז'וך ביחד עם עוזרו בן בנימין, מאמן הכושר ישראל זביטי והאנליסט כפיר וולפסון. בהמשך, ייתכן כי קוז'וך יצרף איש מקצוע נוסף לכוורת שלו.
באימון ייקחו חלק השחקנים שנמצאים תחת חוזה, לא כולל שחקני נבחרת ושחקנים זרים שמקבלים עוד מספר ימי חופשה. השוערים אופיר מרציאנו והשוער החדש שחתם, בן גורדין, אמורים להגיע לאימון. מלבדם צפויים להגיע אור דדיה, גיא בדש, רותם חטואל, יוני סטויאנוב, אלון תורג'מן, ושחקנים נוספים מקבוצת הנוער.
הבלמים איתן טיבי ואיאד אבו עביד טרם חתמו על חוזה חדש לעונה הבאה, והמגעים איתם נמשכים. שי אליאס מחלים מניתוח במיניסקוס ויצטרף בהמשך על פי הנחיות הצוות המקצועי. מספר ימים לאחר מכן יגיעו לאימון השחקנים המתאזרחים והזרים: מיגל ויטור, מריאנו בריירו, הלדר לופס, אנדרה פוקו, דיינר קיניונס, ארתור שושנאצ'ב ואנטוניו ספר.
שני נציגי המועדון בנבחרת האולימפית, ניב אליאסי ואמיר גנאח, לא יהיו חלק מההכנות בחודש הקרוב.

2 צפייה בגלריה
עדן שמיר והלדר לופס
עדן שמיר והלדר לופס
עדן שמיר והלדר לופס
(צילום: הרצל יוסף)

מי שעשוי למצוא את עצמו מחוץ לקבוצה הוא עדן שמיר. למועדון היתה אפשרות להאריך את החוזה של השחקן שנחתם בתחילת ספטמבר 2022 לשנתיים עם אופציה שלישית, אבל בשלב זה החליטו במועדון לא לממש את האופציה. הסיבה היא לאו דווקא מקצועית כמו שהיא כלכלית.
שמיר היה אמור להשתכר לפי ההסכם שלו בעונה השלישית סכום שעובר את ה־200 אלף דולר. במועדון סבורים שבהיבט של עלות מול תועלת, מדובר בשכר גבוה לתרומה ולחשיבות של שמיר בקבוצה. במילים אחרות: עדן שמיר רצוי בקבוצה, אבל בסכומים נמוכים יותר. סוכנו של השחקן, דודו דהאן, יקיים עם המועדון שיחות בנושא בימים הקרובים, וסביר להניח שהנושא ייחתך לכאן או לכאן.

יוספי רוצה חו"ל


באימונים הראשונים ישתתפו גם שחקנים מושאלים שנמצאים תחת חוזה במועדון, אך שיחקו בעונה האחרונה בקבוצות אחרות. קוז'וך יקבל כבר בשבוע הקרוב החלטה האם הוא מעוניין להשאיר אחד מהם בסגל.
מן הסתם, השם המעניין ביותר ברשימה הוא זה של תומר יוספי, שעשה עונה מצוינת בהפועל חיפה, ולא בדיוק רואה את עצמו ממשיך כשחקן רוטציה בהפועל באר־שבע.
יוספי יצטרף לאימונים רק לקראת סוף השבוע כיוון ששהה עם נבחרת ישראל בחו"ל. מקורבים לשחקן מציינים כי סוכנו, דודו דהאן, מחפש עבורו קבוצה בחו"ל, ובין לבין צפוי להיפגש עם הפועל באר־שבע כדי לדון עם המועדון בנושא הכספי.
ל"מיינט באר שבע והנגב" נודע כי בשיחות סגורות ציין רן קוז'וך שהוא מעוניין ביוספי וגם רוצה לראות אותו כשחקן משמעותי בקבוצה. מצד שני, קוז'וך לא יכול להכריח את יוספי לחזור לבאר־שבע.
מושאלים נוספים שצפויים לקחת חלק באימון הם אור בלוריאן (הפועל תל־אביב), זאהי אחמד (בני סכנין) וניב פליטר (בני ריינה).
הפועל תל־אביב גילתה עניין ברכישת הכרטיס של בלוריאן בתחילת העונה, אבל בשלב זה, עם הירידה ללאומית, חזרה בה מכוונתה. כרגע מקיימים במועדונים שיחות לגבי טרייד אפשרי כשבלוריאן יישאר בתל אביב, ובאר־שבע תוסיף כסף ותקבל תמורתו את הבלם אור ישראלוב והקשר רן בנימין, שהחל את דרכו במחלקת הנוער של באר־שבע.

ספר יימכר?


תמונת המצב לגבי הזרים היא כזו: לחמישה מתוך שישה זרים ששיחקו במועדון בעונה שעברה יש חוזים לעונה הקרובה: אנדרה פוקו, אנטוניו ספר, אימראן עומאר, דיינר קיניונס וארתור שושנאצ'ב.
השחקן השישי, הלדר לופס, היה השבוע על סף סיכום לעונה נוספת, כנראה האחרונה שלו במועדון.

קראו גם:

ההתפתחות החשובה בגזרת הזרים היא המגמה של הצוות המקצועי לפנות לפחות שתי משבצות זרים כדי להחתים שני שחקנים חדשים. המועמדים המובילים לפנות משבצת זר היו אימראן עומאר שנמצא במצב רגיש בשל מוצאו המוסלמי ואנטוניו ספר שגם לא בדיוק חי בשלום עם המצב הביטחוני בארץ.
בבאר־שבע ישמחו מאוד למכור את ספר. כזכור, המועדון שילם 200 אלף יורו על כרטיס השחקן שלו והתחושה היא שניתן יהיה להשיג עבורו סכום גבוה יותר.
אם מכירת ספר לא תצא לפועל, הנטייה במועדון היא לוותר על אנדרה פוקו, מכיוון שהקבוצה תחפש זר בתפקיד התקפי. במקרה כזה המועדון ינהל שיחות לגבי התרת ההסכם שלו.