בהפועל באר־שבע מתמודדים בתקופה האחרונה עם משברון מול הקשר הארגנטיני־ישראלי של הקבוצה, מריאנו בריירו.
4 צפייה בגלריה
בריירו. מרגיש שמגיע לו יותר
בריירו. מרגיש שמגיע לו יותר
בריירו. מרגיש שמגיע לו יותר
(צילום: הרצל יוסף)
השחקן לא פתח היטב את העונה והוא מתהלך בחוסר שקט כיוון שאינו מרגיש בנוח עם גובה שכרו, ועם העובדה שיש שחקנים לא מעטים שמשתכרים יותר ממנו.
במחנה האימונים שנערך בפולין הציג בריירו יכולת פושרת. במשחק מול מכבי חיפה בגביע אלוף האלופים הוא פתח בהרכב, אך לא היה במיטבו והוחלף.
גם באימונים שבין משחק אלוף האלופים למשחק הראשון מול דינמו מינסק בריירו לא הלהיב, ולכן לא שותף כלל במשחק הניצחון (1:2) על מינסק שנערך בחמישי שעבר.
הסיטואציה הזו גרמה לרבים לנסות ולהבין מה קרה לאחד השחקנים היציבים והבולטים של הקבוצה בשתי העונות האחרונות.
הסברה הראשונה והדי טבעית הייתה שבריירו איבד מעט מביטחונו בעקבות צירופם של שני שחקנים על המשבצת שלו: שי אליאס ואיליי מדמון.
4 צפייה בגלריה
ברדה. רוצה לעבוד כמנהל מקצועי
ברדה. רוצה לעבוד כמנהל מקצועי
ברדה. מעריך מאוד את בריירו
(צילום: הרצל יוסף)
באופן טבעי, מצב שכזה לא עושה טוב לשחקן שהיה בעמדה הזו סוג של באנקר בשתי העונות האחרונות, עשה עבודה טובה מאוד, והיה מהבולטים בקבוצה.
כאשר הקבוצה חזרה ממחנה האימונים בפולין אמרו בצוות המקצועי בין היתר כי בריירו לא הציג את היכולת שלו משתי העונות האחרונות. האמירה הזו רק הגבירה את העמימות שנוצרה סביב השחקן בתקופה האחרונה.
לאחר המשחק מול מינסק עלתה הסברה כי המאמן אליניב ברדה לא נתן לבריירו לשחק אפילו דקה כיוון שרצה לערוך לו סדנת חינוך בעקבות התגובה של השחקן לאחר שהוחלף במשחק מול מכבי חיפה.
התשובות שקיבלנו מגורמים בסביבתו הקרובה של המאמן וגם מברדה עצמו במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר המשחק היא שלא היו דברים מעולם.
היה גם מי שאמר במועדון כי מושג כמו "סדרת חינוך" אפשר להגיד על רוני לוי אבל לא על אליניב ברדה.
לאחר שנשללו כמה תיאוריות התברר כי הסיבה האמיתית היא עניין השכר.
אחרי עונה מוצלחת מאוד מבחינתו, ביקש בריירו לפני כחודשיים לפתוח את החוזה הרב־שנתי שלו, ולעדכן את המספרים כלפי מעלה.
בריירו הגיע להפועל באר־שבע בקיץ 2020. הוא נתן עונה טובה מאוד, כאשר במהלכה אף קיבל אזרחות ישראלית, מתוקף חוק השבות ובזכות הוכחת יהדותה של סבתו מצד אמו. קבלת האזרחות איפשרה לקבוצה אפשרות להחתים זר נוסף.
ההצטיינות של בריירו על כר הדשא, מצד אחד, והעובדה שהוא קיבל מעמד של שחקן ישראלי, מצד שני, גרמו לראשי הקבוצה לממש את ההסכם עם קבוצתו הארגנטינאית ראסינג קלוב ולרכוש את כרטיסו תמורת סכום מציאה של 120 אלף אירו.
עם רכישתו מראסינג נחתם עמו חוזה חדש לשלוש עונות על פי המפתח הבא: 160 אלף יורו בעונה הראשונה, ושדרוג קל בכל עונה.
בעונתו השנייה בקבוצה (2020-2021) בריירו המשיך להציג יכולת טובה מאוד, והוא היה אחד השחקנים הבולטים בבאר־שבע בעונה שעברה.
מי שמכיר את בריירו מקרוב אומר שהשחקן לא מעוניין להיכנס לכיס של אף אחד, אבל הוא לא מרגיש בנוח כשישנם כמה וכמה שחקנים שלדעתו לא נתנו אשתקד תפוקה כמו שלו, אבל מקבלים שכר גבוה ממנו.
4 צפייה בגלריה
מריאנו בריירו (במרכז). קשר אחורי שיודע לתרום גם בהתקפה וגם בהגנה
מריאנו בריירו (במרכז). קשר אחורי שיודע לתרום גם בהתקפה וגם בהגנה
בריירו (משמאל). היה אחד הבולטים בעונה שעברה
(צילום: הרצל יוסף)
בהפועל באר־שבע קלטו את המסרים שמשדר בריירו, ובמועדון יש כוונה להחתים את השחקן על חוזה חדש ומשודרג. זה לא סוד שאלונה ברקת יודעת לתגמל מי שנתן תפוקה.
השיחות בין הצדדים בעניין הזה החלו בתקופה האחרונה, אבל טרם הבשילו להסכם.
במועדון אמרו השבוע כי מורגש שינוי מסוים אצל השחקן בימים האחרונים, ועל פי הערכות העניין יסתדר בקרוב, ובריירו יחזור בהקדם לעניינים.
המאמן אליניב ברדה ערך שיחה אישית עם בריירו והבהיר לשחקן שהוא מצפה ממנו לחזור לכושר הטוב שלו, ושימשיך לעבוד קשה.
ברדה מעריך מאוד את בריירו, ומתחילת האימונים הוא תומך בו ומנסה להחזיר אותו לתלם.
הסיפור של בריירו מזכיר אירוע דומה שהתנהל מתחת לזרקורים לפני כמה שנים ושקשור לאחד הזרים הטובים ביותר ששיחקו בקבוצה: אנטוני וואקמה.
בשתי העונות הראשונות של השחקן בקבוצה, שהגיע לבאר־שבע בקיץ 2015, עמד שכרו של וואקמה על כ־200 אלף יורו לעונה.
4 צפייה בגלריה
(טוני וואקמה וברק בכר. גם הניגרי לא היה מרוצה משכרו בב"ש צילום: עוז מועלם)
בקיץ 2017, אחרי שהוביל את באר־שבע לשתי אליפויות רצופות, הוא החל להתהלך בחוסר שביעות רצון לאחר ששמע כי יש שחקנים שמרווחים יותר ממנו, כמו איסאק קוונקה, שחתם על חוזה בסך חצי מיליון יורו, ואובידיו הובאן, שהשתכר כ־300 אלף יורו. זה לא מצא חן בעיניי וואקמה, בעיקר כי הרגיש שיש כאלה שתורמים הרבה פחות ממנו ומרוויחים הרבה יותר.
ווקאמה לחץ על הסוכן שלו אבי נמני וביקש שיפעל כדי לשדרג את החוזה שלו. נמני הצליח לשכנע את אלונה ואלי ברקת לפתוח את החוזה, ובעונת 2017-2018 החוזה של וואקמה שודרג ל־400 אלף יורו לעונה.
בקיץ 2018 וואקמה נמכר לטרבזונספור הטורקית, ושם שידרג באופן משמעותי את שכרו.