הפועל באר שבע הציגה היום (רביעי) תוכנית חירום, בשל צניחה צפויה של מעל 20 מיליון שקלים בהכנסות הקבוצה בעונה הבאה בגלל משבר הקורונה. הבעלים, אלונה ברקת התחייבה לספק רשת ביטחון של 20 מיליון שקלים מכיסה לפעילות השוטפת של המועדון בעונה הבאה.
בתמורה, המועדון יקצץ 30% בשכר השחקנים ויבצע קיצוץ רוחבי לכל העובדים מעתה ועד סוף העונה הבאה. הקיצוץ לא יחול על עובדים ושחקנים שמשתכרים מתחת לשכר הממוצע במשק.
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת (משמאל) ואסי רחמים. הפעילות הופסקה
אלונה ברקת (משמאל) ואסי רחמים. הפעילות הופסקה
אלונה ברקת (משמאל) ואסי רחמים. קיצוצים במועדון
(הרצל יוסף)
במידה והירידה בהכנסות תהיה קטנה מהתרחיש הקיים, המועדון ישיב 30% מההכנסות העודפות לעובדי ושחקני המועדון ובכך יקטן הקיצוץ.
תכנית החרום אושרה בהסכמה משותפת עם מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס, הראשון להסכים לקיצוץ בשכרו. במקביל נערכו התייעצויות עם שחקני העבר אליניב ברדה ומאור מליקסון שנתנו גיבוי מלא לתכנית.
אלונה ברקת אמרה: ״מחובתי לתת פתרון שיאפשר יציבות פיננסית ותעסוקתית לכל עובדי המועדון בתוך המשבר ולאחריו. ללא שילוב ידיים והסכמה של כולם על תכנית החירום, המועדון יקרוס״.
2 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס. ייכנס לבידוד
יוסי אבוקסיס. ייכנס לבידוד
יוסי אבוקסיס. הראשון שהסכים לקצץ
(הרצל יוסף)
גיבוש התוכנית נעשה לאחר אנליזה של הצוות הניהולי של המועדון בהתייעצות עם פירמת הייעוץ וראיית החשבון 'EY' . על פי האנליזה, הוערך כי המשבר הפיננסי יפגע במלוא עוצמתו בעונה הבאה, ויעמיד את כל ענף הכדורגל בארץ ובעולם בפני איום כלכלי קיומי. התרחיש הקיים במודל מצביע על צפי לצניחה דרמטית של כ-50% בהכנסות המועדון בכל הפרמטרים.
פורסם לראשונה: 13:29, 25.03.20