מאמן ההתעמלות, יהודה קפלן הלך לעולמו הבוקר (שלישי), בגיל 81 אחרי מאבק במחלה קשה. קפלן ייסד בעיר את ענף ההתעמלות ובמשך שנים רבות בהן המועדון שלו היה פעיל, קפלן הצליח לגדל דורות של ספורטאים.
2 צפייה בגלריה
יהודה קפלן. יהי זכרו ברוך
יהודה קפלן. יהי זכרו ברוך
יהודה קפלן. יהי זכרו ברוך
(צילום: פרטי)
גם ילדיו באופן לא מפתיע מצאו את עצמם מתעמלים כשבנו רון אף הגיע לרמות הכי גבוהות במהלך הקריירה. אחרי שזכה באליפויות ישראל, משחקי המכביה ובתחרויות בינלאומית אחרות, רון מלווה ביהודה כמאמן ערך הופעה היסטורית במסגרת אולימפיאדת ברצלונה בשנת 1992 והפך לבאר שבעי היחיד עד אז שהופיע במשחקים האולימפיים.
"שמחתי לקבל הבוקר ברכה מאוד מרגשת מרוביק דנילוביץ' ששלח הודעה מוקלטת ובה סיפר על כך שהוא מוקיר את זכרו של אבא ושהוא ינציח אותו בדרך כלשהי בעיר", סיפר רון קפלן. "בכל זאת, אבא שלי היה מחלוצי הספורט והאתלטיקה בכלל בנגב וגידל כאן דור שלם של תלמידים וחינך ילדים בבית הספר ואחר כך הקים את הפועל באר שבע בהתעמלות מכשירים וגידל ספורטאים ולאחר מכן המשיך במכבי באר שבע. ביחד איתי הוא הגיע לאולימפיאדה בברצלונה".
2 צפייה בגלריה
יהודה קפלן. גידל דורות של ספורטאים
יהודה קפלן. גידל דורות של ספורטאים
יהודה קפלן. גידל דורות של ספורטאים
(צילום: פרטי)
"בשנים האחרונות הוא היה חולה מאוד", ספד לו בנו. "השנה האחרונה היתה קשה במיוחד. הוא הלך לעולמו בשקט כשכל המשפחה עומדת ליד מיטתו ומלווה אותו. היינו לידו כל הזמן. אנחנו כולנו שמחים שעכשיו הוא מצא רגיעה כי בתקופה האחרונה אבא שלי סבל מאוד".
קפלן השאיר אחריו את אשתו, לאה וארבעה ילדים (חן, הדס, טל ורון) והלווייתו תתקיים היום (שלישי) בשעה 14:30 בבית העלמין החדש. השבעה מתקיימת תחת הגבלות הקורונה בבית המשפחה ברחוב ראובן הכט 49 בשכונת רמות. יהי זכרו ברוך.
פורסם לראשונה: 12:50, 05.05.20