4 צפייה בגלריה
ג'ורדן סווינג. צילום: הרצל יוסף
ג'ורדן סווינג. צילום: הרצל יוסף
ג'ורדן סווינג. צילום: הרצל יוסף
הפורוורד של הפועל באר־שבע/בני שמעון ג'ורדן סווינג (28) שהגיע רק העונה לעולה החדשה, נהנה מכל רגע בקבוצה ובעיר. סווינג שאמנם לא פתח את העונה בחמישייה בעיקר בגלל המגבלה של "החוק הרוסי", השתלב נהדר בהמשך, קולע בממוצע 15.5 נקודות ומוריד 5.3 כדורים חוזרים למשחק.
משחק תפקיד בכיר קצת פחות מעשרה חודשים מאז שנחת לראשונה בחייו בישראל, סווינג יכול להרשות לעצמו להיות מרוצה. הקבוצה בה הוא משחק תפקיד בכיר היכתה את כל התחזיות שבישרו לה עונת הישרדות קשה בליגת העל, ונמצאת צעד וחצי מהבטחת המקום בין שמונה הקבוצות הטובות ביותר בכדורסל הישראלי.
הקבוצה היתה חייבת לעשות השבוע צעד נוסף לעבר הפלייאוף, אבל הפסידה ביום ראשון האחרון בבית (97:88) לקבוצת התחתית של מכבי אשדוד/ באר־טוביה בעיקר בגלל משחק חלש במיוחד של סווינג שסיים אותו עם שתי נקודות בלבד.
"לא נכנסנו למשחק עם האנרגיות הנכונות", אומר הפורוורד האמריקאי של רמי הדר בראיון ל"ידיעות הנגב" על המשחק האחרון, "בכלל, אני מרגיש שהתחלנו את המשחקים האחרונים שלנו לאט מדי".
"אולי זה קרה בגלל שעשינו רצף ניצחונות יפה והרגשנו ביטחון או נוחות. לא שיחקנו במשחקים האלה חזק כמו שאנחנו רגילים. בדרך כלל הדקות הראשונות במשחקים חשובות כי תמיד יותר קשה לרדוף אחרי היריבה שפותחת עליך פער ואתה מבזבז לא מעט אנרגיות".
יש לכם עכשיו רצף משחקים קשה מאוד. "נכון, יש לנו שרשרת משחקים לא פשוטה במחזורים הקרובים ואין ספק שזה יהיה קשה. עם זאת, כבר הוכחנו בעבר שאנחנו קבוצה שיכולה להתמודד עם כל יריבה בליגה הזאת. נבוא לכל משחק עם אמונה שאפשר לנצח".
סווינג הגיע מהליגה הספרדית כשבעונה שעברה לבש את מדיה של סאן סבסטיאן מהליגה הראשונה. "כבר לפני כשנה הבנתי שבאר־שבע רצו אותי, אבל העדפתי להמשיך לשחק בליגה הראשונה ולא לרדת לליגה השנייה ולכן החיבור הזה נוצר רק העונה", אמר סווינג על החיזורים מהקבוצה עוד לפני ההגעה של רמי הדר.
"כשגיליתי שבאר־שבע עלתה ליגה התחלתי לברר דברים ופרטים לגבי המועדון הזה. החיים כאן שונים כשאתה נמצא במקום ולא שומע על ישראל מהחדשות. כל הדיבורים על מלחמה ובלגן ביטחוני מוגזמים מאוד".
בשבוע שעבר גם היו כאן בחירות לכנסת. שמעת על זה? "כן, אני לא כל כך מתמצא בפוליטיקה. בבית אני תומך במפלגה הרפובליקנית, אבל אני לא אוהד גדול של טראמפ. הוא בעיניי לפחות הכי טוב מהמועמדים שיש כרגע, אבל לפעמים הוא אומר כל כך הרבה דברים הזויים בלי לחשוב. לדעתי אם הוא היה לומד לשתוק יותר, המצב היה טוב יותר. הוא מנסה לעשות את הדברים ולעבוד, אבל הוא מדבר יותר מדי".
4 צפייה בגלריה
ג'ורדן סווינג מטביע. מחצית ראשונה טובה של באר שבע/ בני שמעון. צילום: הרצל יוסף
ג'ורדן סווינג מטביע. מחצית ראשונה טובה של באר שבע/ בני שמעון. צילום: הרצל יוסף
ג'ורדן סווינג מטביע. מחצית ראשונה טובה של באר שבע/ בני שמעון. צילום: הרצל יוסף
אתה נוצרי אדוק. "אפשר להגיד את זה. סיפור הבשורה הוא ארוך. אני מאמין באלוהים ובבנו ישו. אני לא מומחה גדול בתיאולוגיה, אבל זה משהו שגדלתי עליו. מניסיון שצברתי עד כה אני מאמין שזה אמיתי. זה חלק חשוב מהחיים שלי שעזר לי להגיע לאן שהגעתי".
"אנשים שואלים אותי לא מעט שאלות על הקטע הזה בגלל שאני מחצין אותו בכוונה ואין לי בעיה עם כך. אני לא מנסה להטיף לאנשים לנהוג כמוני אבל אשמח אם כולם יאמינו בו כי בשבילי מדובר בנצח. החיים כאן בעולם הזה קצרים מאוד כשאתה מסתכל על התמונה הגדולה. אני משתדל לספר על ישו לכמה שיותר אנשים כי הוא חלק משמעותי וחשוב בחיים שלי".
מרבה לטייל כנוצרי אדוק ומאמין בבשורה של ישו, בישראל סווינג מרגיש כמו דג בתוך המים. "זה מדהים לטייל ולראות את כל המקומות בהם ישו חי ופעל", מספר הפורוורד, "נסעתי לכל המקומות הקדושים כמו נצרת, הכנרת, וכמובן ירושלים וכנסיית הקבר. יש עובדות מהעבר שמוכיחות שישו ממש הסתובב פה ועשה את הנסים שלו. מאוד התרגשתי לבקר בכפר נחום על שפת הכנרת בו ישו פעל בצורה הכי משמעותית".
אתה למעשה מפיץ את הבשורה. "כן (מחייך) אני כמו אחד השליחים".
הצעת נישואין לחברה שלך לפני כמה חודשים. מתרגשים? "אנחנו מתחתנים לקראת סוף יולי. סיימנו כמעט את כל ההכנות. סגרנו מקום ואת כל הפרטים. נצא לירח הדבש באיי קוק באוקיאנוס השקט, ממש ליד ניו־זילנד ולאחר מכן בהוואי. אני מאוד מתרגש".
להוציא את סמאג'ה כריסטון שנפצע וגמר את העונה, ג'ורדן סווינג מחזיק בממוצע הגבוה ביותר בקבוצה של נקודות למשחק.
"פתחתי את העונה כשחקן שישי ועליתי מהספסל בגלל החוק הרוסי", נזכר סווינג, "לפני שחתמתי לא ידעתי שאהיה שחקן שישי וזה היה קשה, אבל רציתי לעזור לקבוצה ולחברים שלי להצליח כך שהייתי צריך להתמודד עם העובדה הזאת. בשבילי הדבר הכי חשוב היה להשקיע ולעבוד קשה באימונים כי ידעתי שבסופו של דבר זה ישתלם".
למעשה הפציעה של כריסטון שינתה את המעמד שלך. "כן. הפציעה של סמאג'ה היתה הטריגר, אבל היו לי משחקים טובים גם לפני שהוא נפצע. כשהיתה לי הזדמנות לפתוח הראיתי שאני מסוגל לעשות את זה ולקחתי את הצ'אנס".
4 צפייה בגלריה
סמאג'ה כריסטון על הספסל. באר שבע הסתדרה בלעדיו. צילום: הרצל יוסף
סמאג'ה כריסטון על הספסל. באר שבע הסתדרה בלעדיו. צילום: הרצל יוסף
סמאג'ה כריסטון על הספסל. באר שבע הסתדרה בלעדיו. צילום: הרצל יוסף
איך באה לידי ביטוי מערכת היחסים שלך עם רמי הדר? "רמי קשוח, אבל זו הדרך שלו. ככל שאתה עובד איתו יותר זמן ובונה איתו מערכת יחסים, אתה מבין שלא מדובר באיש שרוצה שתחשוש ממנו או מהתגובות שלו. הוא לא מנסה להפחיד אותך. הוא קובע את הגבולות ואם אתה נמצא בתוך הגבולות שהוא קבע אתה תהיה בסדר איתו. הוא אומר לך בדיוק מה הוא רוצה, ואם אתה רוצה לשחק בשבילו, אתה צריך ללכת לפי החוקים שהוא קובע".
הוא גם משתמש בך כמעט בכל עמדה על הפרקט. "אני שחקן רב גוני. ברור שאני הכי אוהב לקלוע נקודות, אבל אני גם אוהב את העובדה שיש לי כמה מימדים במשחק שלי שאיתם אני מצליח להשפיע על הנעשה בפרקט. מאז שאני קטן אני אוהב לעשות הכל על המגרש".
הפתעת העונה למרות שני ההפסדים הרצופים (להפועל תל־אביב ואשדוד - כ.ק.) סווינג בטוח שהקבוצה שלו תצליח לעמוד במשימות שלה ולהתברג בשמינייה הראשונה.
"אני חושב שרבים בליגה הופתעו מהיכולת שלנו", אמר הפורוורד, "לא יצא לי לקרוא את התחזיות בתחילת העונה, אבל ברור שלא יהיו הרבה אנשים שיהמרו על קבוצה שעלתה בפעם הראשונה לליגה הבכירה וכנראה שלא נתנו לנו יותר מדי סיכוי".
"ידענו להתחבר ולשחק כקבוצה ובדרך הזאת נתנו ללא מעט אנשים בליגה חומר למחשבה. עשינו עד כה עבודה טובה אבל העבודה שלנו עוד לא הסתיימה. להגיע לפלייאוף היא מטרה חשובה מאוד עבור הקבוצה היום".
אתה מרגיש ירידה מסוימת ביכולת שלך במשחקים האחרונים? "אולי קצת. שיחקתי בחוסר יציבות לאחרונה ואני צריך למצוא שוב את הקצב שלי. זה קורה. החוכמה כמקצוען היא לשים את הדברים הפחות טובים בצד ולעבוד עליהם כדי לשפר את עצמך. אי אפשר לחשוב על זה יותר מדי".
"אני מספיק מנוסה כדי לעמוד מול האתגר הזה. אני משחק כדורסל מגיל שלוש ואני יותר חזק מנטלית היום מאשר לפני שלוש או ארבע שנים. ברור שזה לא פשוט וצריך לעבוד על זה, אבל אני מספיק מנוסה כדי לדעת לשים את המשחקים הפחות טובים מאחורי כדי להתרכז בעתיד".
אתה קצת לא עקבי בקליעה שלך לאחרונה. "לקחת שני משחקים שבהם הייתי פחות טוב אחרי יותר משלושים משחקים ששיחקנו העונה ואתה שופט אותי על סמך שני המשחקים האלה בלבד? יש לי ביטחון בקליעה שלי. גם בספרד בעונה שעברה הובלתי את הקבוצה שלי וזה לא ג'וב חדש עבורי. אני לא צריך להתרגל לזה. אני מכיר את העבודה הזאת מצוין".
למה אתה מנשק את כף היד שלך אחרי כל סל? "כדי להראות שיש לי הערכה וכבוד לאלוהים. האמונה שלי מאוד חשובה לי בחיים ואני מנסה לשים אותה בעדיפות עליונה בכל מה שאני עושה. אני מאמין שאלוהים נוכח בכל דקה בחיים שלי. התנועה שאני עושה אחרי שהכדור נכנס לסל היא תרומה צנועה שלי להאדרת שמו".
חושב קדימה למרות שהעונה עדיין לא הסתיימה היכולת הטובה של סווינג צפויה לגרור אחריה הצעות מקבוצות שונות בישראל ובאירופה כדי לזכות בשירותיו לעונה הבאה, אבל הוא לא פוסל את האפשרות שיישאר במועדון.
4 צפייה בגלריה
רמי הדר. צילום: הרצל יוסף
רמי הדר. צילום: הרצל יוסף
רמי הדר. צילום: הרצל יוסף
"האמת שעדיין לא דיברתי עם אף אחד מהפועל באר־שבע על העונה הבאה", סיפר סווינג, "כרגע החלפתי את הסוכן שלי בגלל כל מיני עניינים אישיים. הכיוון שהחיים שלי הולכים עכשיו, עם העניין של החתונה זה שינוי גדול. אני לא אלך לשחק בכל מקום אלא במועדון שבו ארגיש בטוח. גם העניין שאשתי אמורה לבוא לחיות איתי בקרוב הוא עניין חשוב לי מאוד. אני רוצה שהיא תוכל לבוא למקום בטוח שיהיה לה נוח וכדי שיהיה לה קל יותר להסתדר בו. אפשר לומר שבגיל 28 יצא לי לראות לא מעט מהעולם, ועכשיו אני רוצה שגם לה תהיה חוויה טובה".
אתה רוצה להישאר בבאר־שבע? "אם החוזה יהיה טוב אין סיבה שאסגור דלתות בשלב הזה. אני פתוח להצעות ואני בטוח שבקרוב יהיו שיחות לגבי העונה הבאה, אבל כרגע אנחנו בשלב מאוד מוקדם לזה. יש לנו עוד לא מעט משימות ומטרות העונה ואני לא רוצה להעסיק את עצמי כבר עכשיו במחשבות על כך. יהיה לזה את הזמן הנכון בהמשך. אני לא אוהב לנסות לחשוב על מה יקרה בעתיד כי זה מסיח את תשומת הלב שלך ממה שאתה צריך לעשות בהווה".
ביום שישי האחרון סווינג השתתף במשחק האולסטאר הישראלי ובתחרות השלשות לפניו. "זה כבוד גדול מאוד עבורי", הוא סיפר לפני שהמשחק התקיים. "אין ספק שזה יהיה כיף ואנסה ליהנות מזה, אבל מה שהכי חשוב הוא המשחק הקרוב נגד מכבי תל־אביב".
יש לכם סיכוי להפתיע? "ההפסד הראשון בחוץ היה קשה. גם התבוסה שחטפנו מהם בבית כאבה, אבל תפסנו אותם בכושר נהדר. התחושות אולי היו קשות, אבל מצד שני, הבנו שאנחנו באמת יכולים להתמודד עם כל יריבה. הם יבואו חזק כדי לגמור את המשחק מהר, אבל גם אנחנו לא נגיע לשמש תפאורה".
"אני מאמין שיש לנו את האפשרות לנצח. יש לנו מאמן עם דרך מסוימת ואני בטוח שנריץ את התרגילים שלנו ונתעסק בעצמנו. אם ניתן הכל על הפרקט נוכל לישון בשקט. המשחקים שבהם אתה מרגיש שלא עשית את כל מה שיכולת הם אלה שמטרידים אותך יותר אחר כך, למשל כמו נגד אשדוד".
"אני בטוח שתהיה אווירה חמה והאוהדים יבוא לתמוך בנו וזאת אחת הסיבות שבגללן אתה משחק כדורסל. אתה עולה כאנדרדוג ומנסה להפתיע".