הסוגייה שהעסיקה בימים האחרונים את ראשי הפועל באר־שבע מלבד רמזי ספורי הייתה מה יהיו ההשלכות אם הקבוצה לא תעפיל לשלב הבתים בקונפרנס ליג?
1 צפייה בגלריה
אלונה ברקת. תגובה חסרת תקדים של נשיאת המועדון
אלונה ברקת. תגובה חסרת תקדים של נשיאת המועדון
אלונה ברקת. החלטה לא פשוטה
(צילום: דניאל כהן)
זה לא סוד שאלונה ברקת רואה בעלייה לשלב הבתים את אחת המטרות של הקבוצה בעונה הקרובה, בין השאר כיוון שההעפלה שווה הכנסות של כ־20 מיליון שקל.
קראו גם:
אי העפלה לשלב הבתים יכולה להוביל את ברקת לשתי דרכים. האחת: שחרור כמה שחקנים כדי לצמצם הוצאות. השנייה: חיזוק הקבוצה כדי להתמודד על תואר (אליפות או גביע) או להגיע למקום בטבלה שמעניק את כרטיס ההשתתפות למפעל אירופי בעונה הבאה.
מעבר ליכולת הלא טובה של הקבוצה הרי שגם היריבות בדרך לשלב הבתים נחשבות לחזקות ביחס לשלב המוקדמות בעונה שעברה, כך שהמשימה לא תהיה פשוטה.
אם באר־שבע תעבור את לבסקי סופיה במשחק מחר (חמישי) תשחק הקבוצה מישראל בשלב הפלייאוף מול הקבוצה שנמצאת במקום הראשון בדירוג של אופ"א בשלב הקונפרנס: איינטרכט פרנקפורט.
מדובר בהגרלה הקשה ביותר שבאר־שבע יכולה הייתה לקבל. פרנקפורט זכתה במאי 2021 בליגה האירופית, ובעקבות הזכייה היא שובצה לשלב הבתים בליגת האלופות בעונה שעברה.
פרנקפורט עלתה בעונה שעברה לשמינית הגמר באלופות מהמקום השני בבית בו שיחקו קבוצות פאר כמו טוטנהאם, ספורטינג ליסבון ומארסיי. בשמינית הגמר הודחה פרנקפורט על ידי אלופת איטליה הטריה נאפולי.
לשלב הפלייאוף בקונפרנס ליג פרנקפורט הגיעה הקיץ אחרי שסיימה את העונה האחרונה בגרמניה במקום השביעי בטבלה ועם תואר סגנית מחזיקת הגביע הגרמני.
על פי שלושת המשחקים הרשמיים (מכבי תל-אביב ושני משחקים נגד פוניבז') והיריבות שבדרך זה יהיה נס אם באר־שבע תגיע לשלב הבתים.
גורמים במועדון אמרו השבוע שהם מאמינים בסגל ומעריכים שעד המשחק הראשון בליגת העל (בעוד שבועיים) הקבוצה תתחבר, והאוהדים יראו התקדמות הן ברמה האישית של השחקנים והן ברמת הכללית של הקבוצה.