בשורה חשובה לתושבי באר שבע והסביבה: הרכבת הקלה יוצאת לדרך. אורכו של הקו יהיה 25 ק"מ והוא ישרת את המוקדים המרכזיים בעיר באר שבע, תחנות רכבת ישראל בעיר, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה ההולכת ומוקמת בליקית
2 צפייה בגלריה
הדמיית הרכבת הקלה בבאר שבע
הדמיית הרכבת הקלה בבאר שבע
הדמיית הרכבת הקלה בבאר שבע
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ראש העירייה, רוביק דנילוביץ')
הוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון, החליטה היום (שני, 14.8.23) על קידום התוכנית לתוואי הרכבת הקלה בבאר שבע. התוכנית הינה חלק משמעותי לקראת מעבר צה"ל לנגב, והיא תיתן מענה להגעת משרתים מתחנות רכבת ישראל והאוטובוסים לשער הכניסה בקריית המודיעין החדשה.

מסלול הרכבת הקלה בבאר שבע


מסלול הקו יחל בדרום מרכז העסקים הראשי (מע"ר) של באר שבע, יעבור דרך רחוב חיים יחיל במרכז העיר, הגובל בתחנת האוטובוסים המרכזית, תחנת רכבת מרכז וקריית הממשלה, ימשיך לאורך שדרות רגר, הקושרות מוקדים עירוניים משמעותיים כגון העירייה, אולמות התרבות, המרכז הרפואי סורוקה ועוד, יפנה לשדרות בן-גוריון, בין קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון וסורוקה, שם ישיק לתחנת רכבת צפון (האוניברסיטה) המשרתת גם את קריית התקשוב החדשה, וימשיך ויתחבר לדרך אליהו נאווי, מחלף חטיבת הנגב והיציאה מהעיר לכביש 60.
בתוך העיר יושלם תוואי טבעתי על ידי קישור רח' חיים יחיל דרך רח' גרשפלד לדרך אליהו נאווי, שישמש ציר תחבורה מרכזי ב'מתחם 8' שבו מתוכננות 17,000 יחידות דיור בבינוי של עד 30 קומות ו-1.4 מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, וכבר היום מהווה מוקד מסחר ותעסוקה חשוב במטרופולין.

2 צפייה בגלריה
תוואי הרכבת הקלה בבאר שבע
תוואי הרכבת הקלה בבאר שבע
תוואי הרכבת הקלה בבאר שבע
(הדמייה: באדיבות נתיבי ישראל)

במקטע שמחוץ לעיר, תיסע הרכבת לאורך כביש 60 עד לקריית המודיעין, משם תשיק למסילת גורל והישוב לקיה ותמשיך עד למעבר מיתר. חלופות לדיפו הרכבת הקלה ממוקמות כולן ממזרח לקריית המודיעין וייבחנו בתסקיר ההשפעה על הסביבה, כמו גם חלופות למיקום חניון חנה-וסע לתחבורה חוץ-עירונית המגיעה ממזרח.

קראו גם:

מ"מ יו"ר הות"ל, שירה ברנד: "התוכנית מהווה נקודת ציון חשובה בזירוז מעבר צה"ל לנגב, פיתוח הנגב ושירות העיר באר שבע. התכנית תקדם את המטרופולין הדרומי לשרות תחבורתי של רכבות קלות כשם שכבר קודמו בשלוש המטרופוליניים האחרות".
מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי: "מדובר בבשורה אמיתית למטרופולין באר שבע וצעד משמעותי ראשון לתכנון והקמת מערך הסעת המונים בטכנולוגיית רכבת קלה. אחרי ירושלים ותל אביב, מטרופולין באר שבע ראוי לרשת הסעת המונים כמו במטרופוליניים הסמוכים".
התוכנית ביוזמת חברת נתיבי ישראל.