32.2 אחוז מכלל הדירות בבאר־שבע מוגדרות כדירות בשכירות. המשמעות היא, שמתוך כלל 82,287 דירות בבירת הנגב, מושכרות בעיר 26,521 דירות.
2 צפייה בגלריה
רחוב בן יהודה שכונה ב' באר שבע
רחוב בן יהודה שכונה ב' באר שבע
רחוב בן יהודה שכונה ב' באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו השבוע באשר לשיעור בעלות על דירה לשנים 2013־2022.
על פי נתוני הלמ"ס, שיעור גבוה במיוחד של דירות בשכירות נרשם במצפה רמון, בה עמד שיעור הדירות השכורות על 57.6 אחוז מכלל הדירות ביישוב.
הנתונים מצביעים על כך, שבשנה שעברה הושכרו בבאר־שבע 75 אחוז מהדירות השכורות על ידי בעלים פרטיים של הדירות ו־22 אחוז מהדירות השכורות הושכרו על ידי חברה המשכנת בדיור ציבורי, ושניים וחצי אחוזים מהדירות המושכרות הושכרו על ידי חברות אחרות.
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה גם מצביעים על כך, שקרוב לעשרה אחוז מהדירות בדיור הציבורי ובדיור המוגן הציבורי שברחבי הארץ ממוקמות בבאר־שבע, המדורגת במקום הראשון מבין היישובים בארץ עם המספר הגבוה ביותר של דירות בדיור הציבורי.
על פי הנתונים, מדובר ב־5,960 דירות בבאר־שבע המוגדרות כדירות בדיור הציבורי. בדימונה, כך על פי הנתונים, נמצאות 2,530 דירות בדיור הציבורי, באופקים - 1,370 דירות, ובערד - 700 דירות בדיור הציבורי.

2 צפייה בגלריה
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

בבאר־שבע, כך עולה מהנתונים, נרשם בין השנים 2021־2022 שיעור גבוה במיוחד של דירות עם תחלופה של שוכרים, כאשר באותן שנים ב־21 אחוז מהדירות שבשכירות התחלפו השוכרים. מדובר בשיעור הגבוה ביותר של תחלופת שוכרים בהשוואה לשאר הערים הגדולות שאוכלוסייתן מונה למעלה מ־200 אלף תושבים.
תמונת מיקומן של הדירות בשכירות ברחבי באר־שבע גם מצביעה על כך שמרבית הדירות המושכרות בעיר (38.3 אחוז) ממוקמות במבנים הכוללים 11־20 דירות. השיעור הנמוך ביותר של דירות מושכרות (10.1 אחוז) נרשם במבנים הכוללים בין דירה אחת עד שתי דירות. לדברי גורמים בענף הנדל"ן, בשכונות הוותיקות קיים שיעור גבוה של דירות מושכרות.
פרט מעניין נוסף מצביע על כך, שבאר־שבע מובילה את טבלת הערים הגדולות באחוזי עיגון הדירות למבנים בהם הן ממוקמות. על פי נתוני הלמ"ס, שיעור עיגון הדירות בבאר־שבע עומד על 97.8 אחוז. המשמעות היא, שמתוך כלל 82,287 דירות בעיר, בסך הכל מעוגנות 80,448 דירות למבנים בהם הן ממוקמות. עיגון דירה הוא למעשה קישור של הדירה ליישות גיאוגרפית (מרחבית) על סמך שיוך של פריט מידע כלשהו למיקומו המדויק בשטח באמצעות מאפיינים כמו כתובת המבנה, סמל היישוב, סמל הרחוב או מספר הבית.