לאחר קשיים ועיכובים רבים, תוכנית פינוי בינוי מתחם "אורות" בשכונה ג' בבאר־שבע יוצאת לדרך ונכנסת לשלב מתקדם.
2 צפייה בגלריה
בית רמט
בית רמט
בית רמט
(צילום: הרצל יוסף)

במסגרת התוכנית ייהרסו מבני מגורים ביניהם מבנה המגורים הארוך והוותיק "בית רמט" שממוקם ברחוב ז'בוטינסקי והוא אחד מסמליה של השכונה.
הריסת "בית רמט" תסלול את הדרך לחיבור בין רחוב השלום לרחוב יעקב גרשפלד. במקום המבנים הישנים שייהרסו ייבנו מבני מגורים חדשים, ובסך הכל כ־800 יחידות דיור, עם שטחי מסחר ושטחים ציבוריים. הבינוי שיתבצע בשכונה יתאפיין במגדלים עד עשר קומות בשילוב מסחר ומוסדות ציבור.
השלב שלאחר מכן בתוכנית הוא שימור מבנה קולנוע "אורות" שיהפוך למרכז ציבורי בתוך השכונה.

2 צפייה בגלריה
קולנוע אורות
קולנוע אורות
קולנוע אורות
(צילום: הרצל יוסף)

ועדת הכספים ומועצת עיריית באר־שבע, אישרו בסוף השבוע תקציב בלתי רגיל (תב"ר) של 5.2 מיליון שקלים מהקרן לעבודות פיתוח, עבור תכנון המתחם. התוכנית אושרה וקיבלה תוקף סופי לפני כשלושה חודשים.
במהלך הליכי התכנון, המינהלת להתחדשות של העירייה, סייעה לתושבים שמתגוררים בשכונה, להתקשר עם עורכי דין שמייצגים אותם ועם יזמים שאמורים לבצע את הפרויקט.
מהנדסת העיר, אדריכלית תמר פוריה, ציינה בישיבה שאישרה את תקציב תכנון המתחם, כי "נבחרו על ידי הדיירים שתי חברות יזמיות שממש עומדות וממתינות לממש אותו (את הפרויקט - י.ל), וברגע שהתוכנית אושרה, אנחנו מתחילים עכשיו יחד איתן להכין את היתרי הבנייה. מה שהבאנו לאישור זה תקציב בלתי רגיל ייעודי כי אנחנו במקביל צריכים לתכנן - השכונה הזאת תעבור שינוי מהותי".

קראו גם:

ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', דיבר על חשיבות קידום מתחם 'אורות' כמודל קהילתי שמספק את כל השירותים לתושבים.
"אחד הדברים שמאוד התחזקנו בהם בבאר־שבע בשנים האחרונות, זה נושא הקהילות שנכנסו לעיר", אמר דנילוביץ', "הבנו, גם בשכונות החדשות שבנינו, שאנשים רוצים שבתוך השכונה יהיה להם הכל: מרכז קהילתי, פארק ציבורי, בית ספר, גן ילדים, מעון יום, מרכז מסחרי. את השכונה של פעם אנחנו מנסים להתאים לעידן החדש".