ההסעות והסערה: בשל אירוע הירי אתמול (יום ב') בסמוך לכניסה לעיר רהט בכביש 310 במהלכו פונה לבית החולים גבר במצב קשה, הוחלט לשנות את מסלול הנסיעה של האוטובוסים שמסיעים את תלמידי התיכון מלהבים לבית הספר 'אשל הנשיא' מחוץ לישוב לנסיעה שהיא ארוכה יותר, ובליווי מאבטחים.
3 צפייה בגלריה
להבים - תמונת פייסבוק
להבים - תמונת פייסבוק
להבים
(צילום: הרצל יוסף)

בעקבות הצעד הזה, הביעו הורים מלהבים תרעומת וזעם וטענו: "במקום לטפל בטרור הפלילי ובשורשיו, נכנעים ומחפשים דרכים חלופיות כדי לעקוף את הבעיה".
הורים רבים מבינים את המניע להסעת ילדיהם במסלול חלופי כדי להבטיח את ביטחונם, אולם חוששים שמדובר בבריחה מהמציאות של אלימות גואה. "בהחלט מבינה את הצעד של המועצה, אבל נראה לי שהמערכת מעדיפה לא להתמודד עם תופעת האלימות ומוצאת לה פתרונות נוחים", אומרת תושבת להבים.
לדבריה, "אנחנו מפנים אצבע לעבר הממשלה ולאלה שמופקדים על בטחוננו, שוב מפקירים אותנו".

3 צפייה בגלריה
זירת הירי בכניסה לרהט
זירת הירי בכניסה לרהט
זירת הירי אתמול בכניסה לרהט
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

במקביל, מועצת להבים ביצעה תחקיר בעקבות נסיעת אוטובוס ל 'אשל הנשיא' הבוקר שלא על פי המסלול החלופי. במסגרת התחקיר זימן ראש המועצה, אלעד ארזי, את רכז ההיסעים לשיחת בירור. מהתחקיר עלה כי נהג האוטובוס לא הגיע לנקודת הכינוס של כלל האוטובוסים ויצא מלהבים. "הנהג פעל על דעת עצמו ובניגוד להנחיות הסדרן ורכז ההיסעים. מבחינתנו מדובר באירוע חמור ביותר", הודיעה המועצה וציינה כי "הנהג לא ימשיך את עבודתו אצלנו".
במקביל, פנה ראש המועצה ארזי למפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב אמיר כהן, ודרש להגביר את הבטיחות בצירי הנסיעה של תלמידי להבים. ראש המועצה סיכם עם משטרת רהט כי בכל בוקר ימתין בכיכר של רהט שוטר שילווה את ההסעות של התלמידים בנוסף למאבטח, עד סיום תקופת הרמדאן.

קראו גם:

למרות הנחיות אלה והצעדים שנקטה המועצה, חוששים תושבי להבים מההשלכות של האלימות המתמשכת על ביטחונם האישי.

3 צפייה בגלריה
אלעד ארזי ראש מועצת להבים
אלעד ארזי ראש מועצת להבים
אלעד ארזי ראש מועצת להבים
(צילום: פרטי)

ראש המועצה אלעד ארזי מסר בתגובה לפניית 'מיינט באר-שבע והנגב': "מועצת להבים לא נכנעת לטרור! ראשית, אנחנו אחראים לשלום ילדינו ונותנים פתרון שישמור עליהם. בד בבד פניתי למשטרת רהט, למפקד מחוז דרום במשטרה ולמפכ"ל המשטרה שייקחו אחריות על הביטחון בציר.
"נזכיר שאחרי צבר האירועים הביטחוניים שיצאו מרהט, לא שינינו את המסלול ובחרנו לתגבר את האבטחה. אתמול היתה זו עליית מדרגה חמורה, ירי על הכביש עצמו, ולכן נקטנו בפעולה חד משמעית, שתעביר מסר ברור לגורמי הביטחון ובמטרה למנוע פגיעה בילדינו".