בשורה נדל"נית בנגב: אתמול (יום רביעי) אישרה הנהלת רשות מקרקעי ישראל שני הסכמי גג חדשים עם עיריית אופקים ועם עיריית נתיבות בהיקף כולל של למעלה מ-50 אלף יחידות דיור, אשר יניבו שיווק שנתי של כ-5,500 יחידות דיור בשנה.
2 צפייה בגלריה
נתיבות
נתיבות
נתיבות
(צילום: הרצל יוסף )

על פי החלטת רשות מקרקעי ישראל, מדובר בחמש תכניות בנייה באופקים במסגרתן ייבנו 17,727 יחידות דיור, כשמתוכן מתוכנן שיווק שנתי של כ-2,500 יחידות דיור. בנתיבות מדובר על שתי תכניות שבמסגרתן ייבנו 32,020 יחידות דיור ומתוכן מתוכנן שיווק של כ-3,000 יחידות דיור בשנה.
במסגרת הסכמי הגג החדשים תעביר המדינה מיליארדי שקלים לרשויות המקומיות לטובת פתרונות של תשתית, כבישים, ניקוז, תחבורה, חשמל ומים לצד פיתוח ושדרוג שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) שיסייעו לפיתוח הערים אופקים ונתיבות ובתמורה מתחייבות הרשויות לקדם מתן היתרי בנייה להקמת אותן עשרות אלפי יחידות דיור.

2 צפייה בגלריה
בנייה באופקים
בנייה באופקים
בנייה באופקים
(צילום ארכיון: הרצל יוסף)

על פי התכנית שאושרה אתמול, תפעל המדינה במסגרת הסכמי הגג החדשים להקמת מרכזים לרפואה דחופה באופקים ובנתיבות, שיוקמו הודות לשיתוף פעולה של משרדי האוצר והבריאות ורשות מקרקעי ישראל.
יצוין, כי באופקים ובנתיבות מדובר בהרחבות להסכמי גג קודמים בשתי הערים הללו, במסגרתם שווקו בהצלחה בעבר אלפי יחידות דיור. באופקים, בה שווקו בהצלחה כ- 11 אלף יחידות דיור במסגרת הסכם הגג הקודם בשנת 2017, הוחלט על הרחבת ההסכם במטרה לחזק את העיר, במיוחד לאחר אירועי השביעי באוקטובר, בה היתה העיר הנתונה למתקפת הטרור של מחבלי החמאס ביומה הראשון של מלחמת "חרבות ברזל".
בהסכם הגג החדש באופקים נכללות, כאמור, חמש תכניות למגורים בהיקף כולל של 17,727 יחידות דיור ו-250 אלף מ"ר לטובת שטחי מסחר ותעסוקה. השכונות בהן מתוכננת בניה הן אפיקי נחל ב', האקליפטוסים, ישורון והגבעה בחלקים הצפון מערבי והדרום מערבי של העיר. העירייה, כך על פי ההסכם מתחייבת לשווק מדי שנה 2,500 יחידות דיור במקום 2,000 יחידות דיור כנהוג עד כה.

קראו גם:

הסכם הגג בנתיבות מהווה אף הוא הרחבה להסכם גג קודם משנת 2017, שבמסגרתו שווקו בהצלחה למעלה מ-13 אלף יחידות דיור. הרחבת ההסכם כוללת, כאמור, שתי תכניות מגורים של 32 אלף יחידות דיור לצד 938 אלף מ"ר לטובת שטחי מסחר ותעסוקה. במסגרת הסכם הגג תעמיד המדינה תשתיות על בהיקף של יותר ממיליארד שקל לטובת הקמת שני כבישים עוקפים. השכונות בהן מתוכננת הבניה החדשה הן נתיבות צפון ורמת נתיבות. עיריית נתיבות מתחייבת במסגרת ההסכם לשווק 3,000 יחידות דיור בשנה.
לדברי מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב (ינקי) קוינט, "אחת המטרות ששמנו לעצמנו גם בזמן המלחמה היא להמשיך ולייצר את התשתית והתנאים המתאימים ליישוב הארץ. נושא הדיור לא יורד מסדר היום הלאומי, וגם כשמעייני כולנו נתונים לחזיתות השונות, אנחנו ממשיכים במקביל להיערך באופן מקיף ושיטתי למתן מענה מלא לצרכים של הציבור מחד ושל המדינה מאידך".