סערה במצפה רמון: היום (ד') הודיעה המועצה המקומית מצפה רמון לתושבים בחשבון הפייסבוק של המועצה כי לא תאפשר תליית שלטים הקוראים להשבת החטופים בכל מקום במרחב הציבורי ללא כל קשר לתוכנם וכי הם יוסרו באופן מיידי והתולה אותם יחוייב בקנס.
2 צפייה בגלריה
השלטים של החטופים במצפה רמון
השלטים של החטופים במצפה רמון
השלטים של החטופים במצפה רמון
(צילום: רז גלוזמן)

"חסרונם של החטופים, האבל על הנרצחים והכאב הגדול על הנופלים הגיבורים", נאמר בהודעת מועצת מצפה רמון, "בד בבד עם השאיפה לניצחון ולאחדות, נוכחים בחיינו יום יום. המועצה יזמה תליית שלט במרחב הציבורי בשדרות בן גוריון להנכחה של המסר החשוב הנזכר בו. מקומם של תליית שלטים, מודעות או מדבקות במרחב הציבורי הוא לוחות המודעות בלבד. לא נאפשר תלייתם בכל מקום אחר במרחב הציבורי, ללא קשר לתוכן. הם יוסרו באופן מיידי והתולה יחויב בקנס", כך נאמר בהודעה.
עוד מסרה המועצה לתושבים כי לוחות המודעות לשימוש הציבור ממוקמים במרכז לגיל הרך, בסמוך לשחבק, הספרייה, השופרסל וברחוב נחל ניצנה.
אולם החלטת המועצה המקומית מעוררת סערה ברחבי מצפה רמון. בתחילת השבוע, בשעת לילה מאוחרת, תלו מספר פעילים חברתיים מקומיים שלטים ביישוב הקוראים להחזרתם של החטופים והחטופות.
"מאז תחילת המלחמה", שיתף רז גלוזמן, מפעילי הקהילה הלה"טבית וממארגני כנס הגאווה שיתקיים בסוף השבוע במצפה רמון, "תמונות החטופים לא מחזיקות יותר מ-24 שעות במקומן. הן נתלשות פעם אחר פעם ואף הוחלפו באחת הפעמים בכאלו עם הכיתוב – 'צה"ל בדרך אליכם' או 'עד הניצחון המוחלט'. כלומר, לא לעסקה להחזרת החטופים.
"הרשות המקומית החליפה את תמונות החטופים בשלט – 'עד שתחזרו-עד שננצח' עם הסרט הצהוב ושלשום הגדילה לפרסם ברשתות שהתמונות יורדו ומי שיתלה אותן שלא על גבי לוחות המודעות ייקנס. כלומר, מקומם של החטופים נדחק בין הזמנה לסרט לסדנת נגרות".

2 צפייה בגלריה
אליה וינטר
אליה וינטר
אליה וינטר
(צילום: ניר סלקמן)

בתגובה, הבהיר ראש מועצת מצפה רמון, אליה וינטר, כי "המועצה המקומית, על כל חבריה ועובדיה, מחויבת בכל ליבה למאבק להשבת החטופים. כאב המשפחות הוא כאבנו וכל ניסיון לטעון אחרת הוא שקר וכזב.

קראו גם:

"ההחלטה שהתקבלה במועצה בנושא השילוט נועדה אך ורק להסדיר את המרחב הציבורי ביישוב ולא היתה בה שום כוונה לפגוע בכבודם של החטופים ובמאבק להשבתם. להיפך, אנחנו מאמינים כי הצבת השלטים במקום מסודר וייעודי תכבד את זכר הנרצחים ותחזק את המאבק הציבורי להשבת כולם.
"הבה נשים בצד את המחלוקות המיותרות ונתמקד במטרה המשותפת לכולנו – השבת הבנות והבנים הביתה בשלום. אני מבטיח כי נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית למען מטרה נעלה זו".