יש לא מעט מאפיות וקונדיטוריות בנגב, אבל אם תשאלו באר-שבעים ותיקים איפה הכי כדאי לבקר לנשוש קל או כבד, מבחינתם יש תשובה ברורה וחד משמעית: קונדיטוריית הפיקוד "אומי" היא מספר אחת, ומבחינתם אין עוררין, גם אחרי כל השנים.
3 צפייה בגלריה
אומי בלדינגר
אומי בלדינגר
אומי בלדינגר
(צילום: יעקב לוי)

קונדיטוריית הפיקוד "אומי" הוא מוסד קולינרי באר-שבעי אהוב ומוכר. הוא נוסד בשנת 1979 ובימים אלה מציין 45 שנה להיווסדו.
מאיפה הגיע השם? הקונדיטוריה צמודה למחנה פיקוד דרום ברחוב הפלמ"ח בעיר העתיקה, ומכאן שמה.

3 צפייה בגלריה
קונדיטוריית הפיקוד "אומי"
קונדיטוריית הפיקוד "אומי"
קונדיטוריית הפיקוד "אומי"
(צילום: יעקב לוי)

מנת הדגל של המקום היא כמובן הבורקס הפריך עם גבינה, בליווי ביצה וחריף. קסם המאפה של הבורקס הוא סוד שנשמר בקפדנות, ורבים תוהים כיצד הוא מגיע לשלמות כזו. הבעלים, אומי בלדינגר, ממש לא מגלה.
לצד הבורקסים הממולאים בגבינה ותפוחי אדמה, יש את מבחר העוגות והעוגיות שגורמות לכל פה לרייר, גם בחום הכבד הזה. מעוגות המילפיי עם קרם בין עלי בצק אפויים ועדינים ועד הרוגלעך עם חמאה או שוקולד - שלא לדבר על מגוון עוגות הקינמון, עוגות ריבה והמבחר עוד גדול.

3 צפייה בגלריה
מנת הבורקס
מנת הבורקס
מנת הבורקס
(צילום: עמוד הפייסבוק של הקונדיטוריה)

ויש גם מי שמנצח על כל הטוב הזה: לא קל היה היום (ב') לתפוס שיחה עם אומי בלדינגר, בשל רצף הקליינטים שמגיעים מכל האזור, שלא לדבר על החיילים מפיקוד דרום שפוקדים את המקום בנאמנות מידי יום ביומו.
כשהתפנה אומי לשתי דקות, ביקשנו לשמוע ממנו על סוד ההצלחה. אומי השיב בפשטות: "זה שילוב של המון דברים. קודם כל התמדה - אנחנו פותחים משעות הבוקר המוקדמות. זו נחישות ומחוייבות לקליינטים, וכמובן איכות, אנחנו לא מוותרים על איכות ומשקיעים כדי שהמאפים ייצאו הטובים ביותר והטעימים ביותר. ומכל זה חשוב להוסיף את השירות שאנחנו מעניקים ללקוחות ומכל הלב".

קראו גם:

אחת הלקוחות שהמתינה בסבלנות לסיום השיחה עם אומי, הוסיפה:" תכתוב שזו הקונדיטוריה הכי טובה בארץ". רשמנו לפנינו, ואתם מוזמנים לבדוק לבד.