האהבה מתה: סערה בערד לאחר שפסל המסמל אהבה של האמנית לאה מיכלסון ז"ל נופץ ביממה האחרונה - מה שגרר האשמות לגבי זהות החשודים.
2 צפייה בגלריה
פסל האהבה המנופץ בערד
פסל האהבה המנופץ בערד
פסל האהבה המנופץ בערד
(צילום: פרטי)

ראש האופוזיציה ולשעבר ראש העירייה, עו"ד ניסן בן חמו, הביע שאט נפש בעקבות ניפוץ הפסל: " הלב נשבר לרסיסים" כתב בדף הפייסבוק שלו, והאשים גורמים חרדים שעומדים לכאורה מאחורי המעשה: "מישהו באמת חשב שהקואליציה החרדית -דתית של יאיר מעיין תשמור על נכסי התרבות שלנו?", שאל.

2 צפייה בגלריה
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
ניסן בן חמו
(חיים הורנשטיין)

בן חמו הוסיף: "זה התחיל במחיקת נשים מהמרחב הציבורי, המשיך בהורדת דגל הגאווה, המשיך בהפעלת צופרי שבת ומסתיים בניתוץ ברברי של אחד מסמלי העיר. מה עוד תושבי העיר הליברלים של ערד צריכים בכדי להתעורר?"
זו לא הפעם הראשונה שפסל האהבה מנופץ לרסיסים, מעשה הגורם לתרעומת וכעס בקרב תושבים חילוניים. בשנת 2012 נופץ אותו פסל, שבעיני גורמים דתיים בעיר מהווה "עבודה זרה".
ראש העירייה, יאיר מעיין, גינה את המעשה והודיע כי הוגשה תלונה במשטרה: "אני מזועזע מהמעשה הנפשע של קיצונים חשוכים שניפצו את פסל האהבה. הוגשה תלונה במשטרה ואני בטוח שמשטרת ישראל תמצא את העבריין ותמצה איתו את הדין.
"אנחנו לא נאפשר לאנשים קיצונים לפעול בעיר ונילחם בהם מלחמת חורמה. ערד מכבדת את כל הקהילות בעיר בסובלנות וכבוד הדדי ותפעל למגר תופעות חשוכות וקיצוניות של אנשים אלימים באפס סובלנות".

קראו גם:

מעיין דחה כל ניסיון להאשים קהילות מסוימות בעיר והמליץ להמתין לחקירת המשטרה "ולא להכליל ולהאשים קהילה מסויימת במעשה הנפשע של עבריין אלים". הוא הודיע כי העירייה תפעל לשחזר את הפסל ותציב אותו מחדש.
מחסידות גור בערד גינו את המעשה וציינו, כי ניתוץ פסל האהבה בוצע לדבריהם על ידי גורם אלמוני פרובוקטיבי המסכן את היכולת לקיים חיים משותפים בדרכי כבוד ויושר.
"מעשים אלה", נמסר בהודעת חסידות גור בערד, "חמורים ואנו מגנים זאת בכל תוקף וקובעים כי מעשים אלו מנוגדים לדעת תורה. אין לקהילתנו כל קשר לפעולות שאינן עולות בקנה אחד עם דרכי השלום והאחדות ואנו מוחים על כך בכל תוקף",