על רקע העלאת מס הרכישה בחודש נובמבר האחרון נרשמה ברבעון הראשון של שנת 2022 ירידה בשיעור של 23 אחוז לעומת הרבעון הראשון של שנת 2021 בהיקף רכישת דירות להשקעה באר־שבע. כך עולה מנתוני סקירת ענף הנדל"ן למגורים שפורסמו על ידי הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג.
הירידה מוסברת בכך שהמשקיעים הקדימו את רכישותיהם טרם העלאת מס הרכישה מחמישה אחוזים לשמונה אחוזים בחודש נובמבר האחרון, כך שעובדה זו השפיעה על ירידת היקף רכישות המשקיעים ברבעון הראשון של 2022.
1 צפייה בגלריה
 בנייה בבאר־שבע. שנייה במכירת דירות להשקעה
 בנייה בבאר־שבע. שנייה במכירת דירות להשקעה
בנייה בבאר־שבע. שנייה במכירת דירות להשקעה
( צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
עם זאת, הירידה בהיקף רכישת דירות להשקעה בבאר־שבע נמוכה מזו שברמה הארצית, בה נרשמה ירידה של 26 אחוז ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וירידה חדה עוד יותר של 60 אחוז בהשוואה לרמה החריגה שנרשמה ברבעון הרביעי של שנת 2021.
על פי נתוני דו"ח הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, רכשו משקיעי הנדל"ן 703 דירות להשקעה באזור באר־שבע ברבעון הראשון של 2022, נתון שמציב את אזור בירת הנגב במקום השני אחרי אזור חיפה עם רכישה של 834 דירות שנרכשו על ידי משקיעים באותה תקופה נסקרת. אזור באר־שבע מקדים בדירוג את אזור תל־אביב, בו עמד היקף רכישות המשקיעים ברבעון הראשון של השנה על 664 דירות.
דו"ח הכלכלנית הראשית במשרד האוצר גם מצביע על כך, שבניגוד לירידה של 11 אחוז בהיקף מכירת דירות מצד המשקיעים ברמה הארצית, הרי שדווקא באזור באר־שבע נרשם הגידול המשמעותי ביותר במכירות המשקיעים בחודש אפריל האחרון בהשוואה לחודש אפריל אשתקד.
על פי הנתונים, הוביל אזור באר־שבע את מכירות המשקיעים בחודש אפריל השנה בשיעור של שישה אחוזים לעומת אפריל בשנה שעברה. אזור באר־שבע גם הוביל את מכירות המשקיעים ברבעון הראשון של 2022 לעומת התקופה המקבילה אשתקד בעלייה חדה של 25 אחוז.
לדברי אבי צרפתי, מנכ"ל משותף בקבוצת "צרפתי שמעון", הבונה כיום בבאר־שבע את פרויקט "צרפתי בנאות הדרים" ויוצאת לשיווק של "צרפתי בפארק" בשכונת פארק הנחל, "נתוני הכלכלנית הראשית משקפים את תנופת הבנייה והפיתוח שעוברת באר־שבע בשנים האחרונות והפכו אותה לאחת מהערים המבוקשות ביותר בישראל למטרות השקעה וגם מגורים. באר־שבע מציעה דירות במחירים סבירים לקהלים שונים, בניגוד למרכז הארץ שהפך יעד לרוכשים אמידים בלבד".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב