"רציתי הרבה זמן לעשות קעקוע, אבל ההורים שלי היו די נגד", מספר אמית מדלסי (23), סטודנט למשפטים במכללה האקדמית אונו ועובד ברשות מקרקעי ישראלי, מתהדר ב־16 קעקועים, את הראשון עשה בשנת 2020. "אבל ברגע שאחי עשה, הבנתי שנפתחה האופציה והלכתי ועשיתי.
6 צפייה בגלריה
מימין: אמית מדלסי, מרדכי סבן ושרון אלמלם
מימין: אמית מדלסי, מרדכי סבן ושרון אלמלם
מימין: אמית מדלסי, מרדכי סבן ושרון אלמלם
(צילום: הרצל יוסף)
הקעקוע הראשון היה של הכלבים שלי שנמצאים איתי רוב החיים. יש לי כלב אחד שאיתי 15 שנה ואחד 11 שנה, אז אמרתי שאני חייב לקעקע אותם, בקעקוע רואים אותי יושב ומחבק אותם וברקע רואים את הים. קעקוע שני זה המזל שלי, מזל תאומים, שני מלכים כאלה, החלטתי לעשות אותו כי מי שמכיר אותי יגיד לך שאני ההגדרה המושלמת למזל תאומים באופי.
קראו גם:
"קעקוע שלישי הוא של ריאל מדריד. כל מי שמכיר אותי יודע שהקבוצה היא חלק גדול מהחיים שלי, אז רציתי לעשות משהו שקשור אליה, אז יש את הגול שהובקע בגמר ליגת האלופות ב־2014 בדקה 92:48, אז החלטתי לעשות קעקוע של הדקה".
6 צפייה בגלריה
מתקעקע לרוב בספונטניות. אמית מדלסי
מתקעקע לרוב בספונטניות. אמית מדלסי
מתקעקע לרוב בספונטניות. אמית מדלסי
(צילום: הרצל יוסף)
לא כל הקעקועים של מדלסי הם בעלי משמעות מיוחדת. "חלק מהקעקועים הם ליופי ולאסתטיקה", מדגיש מדלסי. "רוב הקעקועים שלי הם ספונטניים, אני לא מתכנן אותם יותר מדי. הקעקועים שלי מפוצלים אצל כמה מקעקעים".
אילו תגובות אתה מקבל?
"כשהייתי בפנג'ויה באילת לפני שבועיים מישהו פשוט עצר אותי, התלהב ואמר 'שמע, בחיים לא ראיתי קעקוע כזה'. זה קעקוע של גרוט (דמות מהסרט 'שומרי הגלקסיה') עם מדים של קבוצת ה־NBA גולדן סטייט ווריירס. ההורים שלי אומרים שהקעקועים שלי יפים, אבל היו מעדיפים שלא אעשה, החברים והסביבה ממש מפרגנים. אף פעם לא התחרטתי על הקעקועים ולא חשבתי להוריד אותם, אני שלם עם כל השישה עשר".
איך שומרים על הקעקועים בקיץ?
"יש לי בריכה בבית, אז מן הסתם אני צריך לשמור עליהם. אני כן מורח קרם הגנה. אני לא מורח על כל ה־16, אבל על החשובים שבהם אני כן שם. אני גם מאוד אוהב שרואים את הקעקועים".

דף אזכורים מהלך

לגאות נין־ארי (26), סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת בן־גוריון ועוזרת הוראה באוניברסיטה, יש 11 קעקועים. "עשיתי את הקעקוע הראשון שלי בגיל 16, מאז זה בממוצע קעקוע אחד לשנה כמעט. הקעקועים מתוכננים, אבל ההוצאה לפועל די ספונטנית, עד כמה שאפשר להיות ספונטני עם קעקועים. הקעקוע האחרון שעשיתי הוא ממש טרי והוא מבוסס על תמונה שלי כתינוקת. הרעיון שלו הוא תזכורת לעבר, לתקופה תמימה ושמחה, לעולם ורוד יותר".
אילו תגובות את מקבלת?
"אני מקבלת תגובות שמתחלקות בין 'מה זה הדבר הענק הזה' לבין 'יואו איזה מטורף, זה כזה יפה'. יש לי קעקוע נוסף על הרגל בכתב מורס של המילה brave (אמיץ/ה) שזאת תזכורת לעצמי לדעת להתמודד עם הכל ולא לפחד משום דבר.
6 צפייה בגלריה
קעקוע אחד בשנה בממוצע. גאות נין־ארי
קעקוע אחד בשנה בממוצע. גאות נין־ארי
קעקוע אחד בשנה בממוצע. גאות נין־ארי
(צילום: הרצל יוסף)
"יש לי קעקועים נוספים והמוטיב החוזר הוא אומץ והעצמה, כל מיני דברים שאני מתחברת אליהם ומאמינה בהם. הפכתי את עצמי לדף אזכורים. יש לי את היד קעקוע של אישה שפורשת את הכנפיים ועפה שמסמל חופש ועצמאות. יש לי אריה על הרגל שמסמל את המזל שלי".
מה בני המשפחה והחברים אומרים על הקעקועים שלך?
"אבא שלי מתלהב בכל פעם מחדש ואמא שלי לא מבינה למה אני צריכה את זה ואומרת 'ציורים יפים, רק למה את צריכה אותם על הגוף שלך'. בן הזוג שלי חלוק בדעתו, חלק אוהב וחלק פחות. עכשיו כשמגיע הקיץ אני אוהבת שרואים את הקעקועים שלי, אני גאה בהם, ואני רואה בהם סוג של ביטוי עצמי".
יש לך תוכניות לעוד קעקוע בקרוב?
"האמת שאני צריכה לסיים את הקעקוע החדש, הוא עדיין לא גמור. כרגע אין לי משהו ספציפי בראש, אבל אני מאמינה שזה יבוא בהמשך".

כל מה שחשוב

חגי כהן (28) עובד בתחום הקריפטוגרפיה והמטבעות הדיגיטליים. את הקעקוע הראשון שלו עשה לפני כ־11 שנה, כשהייה בן 17. מאז נוספו עוד חמישה קעקועים והיום הוא בעליו של שישה קעקועים.
מה משמעות הקעקועים?
"אני אוהד של הפועל באר־שבע, אז אחד הקעקועים שעשיתי היה תאריך האליפות של הקבוצה באותיות רומיות. נסעתי לטייל בדרום אמריקה ואיך שהגעתי לקולומביה ישר חיפשתי סטודיו ועשיתי את הקעקוע שם.
6 צפייה בגלריה
"אף פעם לא מנע ממני להתקדם בקריירה". חגי כהן
"אף פעם לא מנע ממני להתקדם בקריירה". חגי כהן
"אף פעם לא מנע ממני להתקדם בקריירה". חגי כהן
(צילום: הרצל יוסף)
|זה אומנם לא היה ממש אחרי האליפות הראשונה, אלא אחרי הניצחון שלנו 3–2 על אינטר, אבל זה היה משהו מאוד מרגש עבורי".
קעקוע אחר של כהן נעשה לזכר חבר טוב ששם קץ לחייו. "יש משהו שנקרא מעגל הזן בבודהיזם וזה מונח שמדבר על נשמה שיוצאת מגוף האדם כדי לחפש את האיזון שלה, ועשיתי קעקוע של המעגל הזה כי זה היה משהו שסימל את עומר הכי הרבה", הוא מסביר.
"קראו לו הילד עם החיוך הנצחי, אז עשיתי חיוך כזה מסביבו מעגל הזן. עשיתי את זה בשנה של המוות שלו, יום לפני באזכרה. הסימבוליות בזה היא שזה ייתן לנשמה שלו לצאת החוצה כי הוא היה מאוד קרוע בינו לבין עצמו בסוף של החיים שלו, אז אולי לפחות עכשיו תהיה לו שלווה. יש לי קעקוע נוסף שעשינו אני ועוד ארבעה חברים, משפט בספרדית שמסמל שאנחנו לנצח. שלושה קעקועים נוספים הם יותר ליופי".
יש רעיון לעוד קעקוע?
"בא לי לעשות קעקוע של ציורים ריאליסטיים. עדיין אין לי רעיון מדויק, אבל אחרי שסיימתי את הקעקוע האחרון, יש הרגשה כייפית כזאת של עוד".
כהן מספר שרוב התגובות שהוא מקבל מפרגנות, ומוסיף שהיחס של הסביבה השתנה מאוד בשנים האחרונות, כולל בעולם התעסוקה. "חברה שלי מאוד אוהבת את הקעקועים שלי. בכלל, אני חושב שעכשיו אנחנו נמצאים בעולם שבו יותר מקבלים את הנושא הזה.
"כשהייתי צעיר יותר המשפחה קצת התבאסה, אבל עכשיו הם מבינים. יש כאלה שלפעמים עוצרים אותי, רואים את הקעקוע של עומר ומפרגנים וגם שואלים על המשמעות. התגובות בעיקר חיוביות. זה גם אף פעם לא מנע ממני להתקדם בקריירה שלי או משהו כזה".
עכשיו כשהתחיל הקיץ ומתלבשים יותר חשוף, אתה שומר על הקעקועים? אתה אוהב שרואים את הקעקועים שלך?
"לא כזה מפריע לי אם רואים או לא, אני לא מייחס לזה יותר מדי חשיבות. אני מסתובב עם גופיה או בלי חולצה ברגיל. אני כן משתדל לשמור עליהם ומורח קרם הגנה. יש קעקועים שקשה לי להסתיר אותם כי הם על רוב הרגל או היד, אז מי שרואה הרוויח אחלה מראה".
מקעקע זה כמו ספּר גברים? לא מחליפים?
"זה לא כמו ספר (צוחק). יש לי לכל סגנון קעקוע מקעקע אחר. אם מדובר בקעקועים קטנים, אז יש לי פה מישהי בבאר־שבע שעושה לי, אם מדובר בעבודות יותר מורכבות, אז יש לי מישהו אחר שעושה. זה משתנה".

אין כמו אמא

מרדכי סבן (27), סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת בן־גוריון, עשה את הקעקוע הראשון שלו בשנת 2018. "הרבה זמן שרציתי לעשות קעקוע וחשבתי מה בדיוק בא לי שיהיה הראשון", הוא מספר. "אבא שלי נפטר כשהייתי ילד קטן, ואמא שלי היקרה גידלה אותי ואת האחיות שלי גם כאמא וגם כאבא, נתנה לנו הכל, ולא החסירה מאיתנו כלום, אז אמרתי לעצמי שהקעקוע הראשון חייב להיות קשור לאמא שלי בצורה כזו או אחרת.
6 צפייה בגלריה
"אני שלם לגמרי עם הקעקועים". מרדכי סבן
"אני שלם לגמרי עם הקעקועים". מרדכי סבן
"אני שלם לגמרי עם הקעקועים". מרדכי סבן
(צילום: הרצל יוסף)
היה גם קטע מיוחד שעשיתי את הקעקוע בשני סשנים, וסיימתי אותו ביום הולדת שלה, בלי להתכוון. בקעקוע יש לביאה עם שלושה גורים לידה, הלביאה מן הסתם מסמלת את אמא שלי והגורים מסמלים אותי ואת אחיות שלי".
מה המשמעות של הקעקוע?
"היא עבדה כל הזמן והקדישה את כל החיים שלה עבורנו. עבורי זה מראה את החשיבות שלה בעיניי".
עם השנים נוספו עוד שני קעקועים, ולדברי סבן, היד עוד נטויה. "הקעקוע השני שעשיתי היה כשהשתחררתי מקבע", הוא מספר. "זו צללית של אדם שקופץ מצוק, וזה מסמל על קבלת החלטות ועל השפעה של כל החלטה. הקעקוע השלישי הוא של יד עם פרפר, שזו תמונה שצילמתי בדרום אמריקה, והוא מסמל עבורי שהכל בידיים שלנו ומה שאתה מחליט זה מה שיהיה".
אילו תגובות אתה מקבל על הקעקועים?
"לאמא שלי לא אכפת, היא די נייטרלית. האחיות שלי קצת פחות בעד מקעקוע לקעקוע. אנשים ברחוב או במקומות אחרים מפרגנים. אף פעם לא חשבתי להסיר אותם, אני שלם לגמרי עם הקעקועים. עדיין אין לי קעקוע נוסף בראש, אבל זה גם משהו ספונטני".
איך שומרים על הקעקועים בקיץ? אתה אוהב שרואים אותם?
"מומלץ למרוח קרם הגנה, אבל אני לא עושה את זה. אני כן אוהב שרואים את הקעקועים, אבל מן הסתם עשיתי אותם בשבילי ולא בשביל מחמאות".

סבתא מקועקעת

שרון אלמלם (50), גרושה, אמא לארבע וסבתא לשלושה נכדים, עובדת כקוסמטיקאית ומתגוררת בבאר־שבע. שבעה קעקועים מעטרים את גופה של אלמלם, שזכתה בשנת 2019 במקום השני בתחרות "הסבתא היפה".
6 צפייה בגלריה
"אמא שלי בהלם בכל פעם מחדש". שרון אלמלם
"אמא שלי בהלם בכל פעם מחדש". שרון אלמלם
"אמא שלי בהלם בכל פעם מחדש". שרון אלמלם
(צילום: הרצל יוסף)
את הקעקוע הראשון עשתה לפני כעשור, כשהייתה בת 40. "התחלתי יחסית מאוחר", היא מספרת. "לא מעט זמן רציתי לעשות, אבל העדפתי לדחות את זה בגלל הבנות שלי, שלא יקחו דוגמה ויעשו גם, אבל בסוף הן הפכו לבלוק ציור, אז עשיתי את הצעד".
את מתכננת את הקעקועים מראש או שמדובר בהחלטה ספונטנית?
"הביצוע של הקעקועים נעשה בצורה ממש ספונטנית, אני יכולה לקום בוקר אחד ולהחליט שבא לי לעשות קעקוע, מרימה טלפון למקעקע ועושה. הקעקוע הראשון שלי הוא קעקוע שעשיתי בגב, זה היה בדיוק בתקופה שרציתי להתגרש, וזה בעצם קעקוע של עור כזה פתוח שנפער באמצע ואני יוצאת מתוך האור, הוא קעקע את הפנים שלי. האמת שזה הקעקוע הכי יפה שלי והוא בא ביחד עם ההחלטה לצאת לעולם".
מה עוד?
"אחריו עשיתי עוד קעקוע שגם קשור לנושא הזה שבו רשום 'לעקוב אחר ליבך' באנגלית עם מפתח כזה ביד. בבטן התחתונה יש לי קעקוע עם השמות של הילדים שלי. יש לי קעקוע בקו אחד עם פרצוף של אישה, יש כל מיני. כבר יש לי קעקוע נוסף שאני מתכננת, אני מאוד אוהבת את זה".
אילו תגובות את מקבלת?
"האחים שלי גם בקטע של קעקועים והם מאוד אוהבים. אמא שלי בהלם בכל פעם מחדש מכל קעקוע שאני עושה. ברחוב או בעבודה אני מקבלת לרוב מחמאות".
היה רגע שחשבת להסיר חלק מהקעקועים?
"ממש לא. אני שלמה ואוהבת כל אחד מהקעקועים שלי. מעולם לא חשבתי להוריד אחד מהם או אפילו לשנות משהו".
עכשיו כשהקיץ הגיע, אלמלם מספרת שהיא אוהבת שרואים את הקעקועים שלה. "חוץ מקעקוע אחד, כל השאר במקומות גלויים ואני אוהבת שרואים אותם. בנוגע לשמירה על הקעקועים, למרות שאני קוסמטיקאית ומודעת לעניין שיש כאלה שמורחים קרם הגנה כדי לשמור על הקעקועים, אני לא מורחת קרם הגנה כל כך".
"התחלתי יחסית מאוחר, לא מעט זמן רציתי לעשות, אבל העדפתי לדחות את זה בגלל הבנות שלי, שלא יקחו דוגמה ויעשו גם, אבל בסוף הן הפכו לבלוק ציור, אז עשיתי את הצעד"
לכל העדכונים - חדשות באר שבע