מועדון הכדורסל הפועל ״אלטשולר שחם" באר-שבע ומובילי תוכנית הכדורסל החינוכית-חברתית "מנהיגות קולעת" הודיעו על העמקת שיתוף הפעולה בעונת המשחקים הקרובה.
1 צפייה בגלריה
דנילוביץ', ד"ר זוהר ומנכ"ל "שער שוויון", לירן ג'רסי
דנילוביץ', ד"ר זוהר ומנכ"ל "שער שוויון", לירן ג'רסי
דנילוביץ', ד"ר זוהר ומנכ"ל "שער שוויון", לירן ג'רסי
(צילום: יובל אטיאס)
בשבוע שעבר התקיים במרכז הספורט של אוניברסיטת בן גוריון אירוע מיוחד ומרגש: טורניר סיום השנה של מחוז דרום בתוכנית "מנהיגות קולעת", תוכנית הכדורסל החינוכית-חברתית שמפעילה עמותת "שער שוויון".
לטורניר הגיעו קבוצות מכל רחבי הנגב, ובסיום המשחקים נהנו המשתתפים מבילוי בבריכה הסמוכה.
אורחים מיוחדים באירוע היו ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', סגניתו, מחזיקת תיק החינוך בעירייה, ד"ר חפצי זוהר, שמלווים את פעילות עמותת "שער שוויון" בעיר בשנים האחרונות, ומנכ"ל עמותת "שער שוויון", לירן ג'רסי. לטורניר הגיעו גם נציגי מועדון הכדורסל הפועל באר שבע, השותפים בפעילות.
דנילוביץ' סיפר לנערים על הדרך שעבר בחיים מאז ששיחק בעצמו כדורגל כשהיה צעיר, וחלם להיות כדורגלן מקצועי.
ראש העירייה סיפר שהקדיש את כל חייו למטרה הזו, אבל כשהבין שזה לא יקרה, חישב מסלול מחדש והחליט שהוא רוצה להיות איש ציבור.
"בתחום זה הצלחתי בזכות העובדה שהייתי שחקן כדורגל בצעירותי", אמר דנילוביץ'. "הספורט הטביע בי את חותמו. בספורט זה אחד למען כולם וכולם למען אחד. זה מלמד אותך לעבוד כקבוצה, לשאוף גבוה, ותמיד להגיע להישגים, אישיים וקבוצתיים. תזכרו גם אתם – גם אלה מכאן שלא יהיו ספורטאים מקצוענים, הספורט יפתח לכם דלתות ויקנה לכם יכולות וערכים שיעזרו לכם להצליח בחיים".
"מנהיגות קולעת" היא תוכנית חינוכית במסגרתה מפעילה עמותת "שער שוויון" קבוצות כדורסל ברחבי ישראל, בדגש על יישובי הפריפריה החברתית והגאוגרפית.
העמותה משלבת בפעילותה אימוני כדורסל, טורנירים מחוזיים ופעילויות העשרה שבועיות להקניית ערכים, גיבוש הקבוצה וסיוע בלימודים.
הפעילות בדרום של עמותת "שער שוויון", שמפעילה תוכניות מגוונות תוך שילוב בין ספורט לחינוך, מתאפשרת בזכות תמיכה של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הרשויות המקומיות, חברות כמו בנק דיסקונט, דלתות דרור, רדווד, פז, ועוד, וכן שותפים ותורמים נוספים.