חרף התנגדות משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה, כמו גם התנגדותם של הארגונים הירוקים וראשי רשויות בנגב, החליטה הממשלה היום (א') על הקמת הישוב החרדי "תלה" בתחומי המועצה האזורית בני שמעון.
2 צפייה בגלריה
חרדי חרדים זוג חרדי - תמונת פייסבוק
חרדי חרדים זוג חרדי - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

על פי התכנית צפוי הישוב החרדי החדש, ששמו לקוח משמו של נחל תלה הסמוך ליער להב, לכלול אוכלוסייה בת כ-15 אלף בתי אב. הקמתו של הישוב זכתה לפני שנה להמלצת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה.
מנגד גובשה במשרד האוצר חוות דעת כלכלית לפיה אין היתכנות כלכלית להקמת יישובים חדשים וכי יש להמשיך ולפעול לחיזוק היישובים הקיימים בנגב.
בתגובה על החלטת הממשלה ציין ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, כי "במקום לחזק את היישובים הקיימים בנגב, הממשלה קיבלה החלטה שתפגע באזור כולו בדבר הקמת ישוב חרדי חדש בשטחי בני שמעון-להבים.

2 צפייה בגלריה
ניר זמיר ראש מועצת בני שמעון
ניר זמיר ראש מועצת בני שמעון
ניר זמיר ראש מועצת בני שמעון
(צילום: מועצת בני שמעון)

"קיימים כבר הליכי תכנון מתקדמים להוספת שכונות חרדיות ועשרות אלפי יחידות דיור לאוכלוסייה החרדית באזור, בין היתר בכסיף ובקריית גת. הקמת יישוב חדש היא לא רק מיותרת, אלא גם עלולה לפגוע ביישובים קיימים במרחב. ההחלטה לא מתחשבת בהיבטים סביבתיים של שטחים פתוחים, חקלאות, כלכלה ומקומות פרנסה אזוריים".

קראו גם:

מהחברה להגנת הטבע נמסר, כי "מכל הבחינות – סביבתית, נופית, אקולוגית, חברתית וכלכלית, יש עדיפות ברורה וחד משמעית לעיבוי וחיזוק יישובים קיימים על פני הקמת יישובים חדשים. על המדינה לחזק את היישובים הקיימים במרחב ולא להשקיע מאמצים ומשאבים רבים בתכניות שאין בהן תרומה לחיזוק המרחב ושרק יגרמו לפגיעה בשטחים הפתוחים, בטבע ובנוף ויעמיסו על התשתיות הקיימות".