"לא נמשיך את שיווק המגרשים בשכונת רמות ובשכונת רקפות בבאר־שבע עד שנגיע להסכם גג מחודש עם הממשלה". כך אמר בשבוע שעבר ממלא מקום ראש עיריית באר־שבע, טל אל על, הממונה גם על אגף ההנדסה בעירייה, במהלך כנס מקצועי של ארגון הקבלנים בנגב.
2 צפייה בגלריה
שכונת רמות. בקרוב תאושר תוכנית מיתאר לעיר
שכונת רמות. בקרוב תאושר תוכנית מיתאר לעיר
שכונת רמות. בקרוב תאושר תוכנית מיתאר לעיר
(צילום: הרצל יוסף)
לפני שש שנים, בחודש אוקטובר 2015, נחתמו במעמד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, הסכמי הגג בבאר־שבע, שבמסגרתם היו אמורות להיבנות במשך חמש שנים למעלה מ־18 אלף דירות חדשות בבירת הנגב, ובתמורה התחייבה המדינה להשקיע כ־60 מיליארד שקל לטובת פיתוח תשתיות בעיר.
הפערים בתוכנית:
התכנון: 18 אלף דירות חדשות היו אמורות להיבנות והמדינה התחייבה להשקיע בתמורה 60 מיליארד שקל לטובת פיתוח תשתיות בעיר
הביצוע: במהלך חמש שנים נבנו רק כ־60 אחוז מכלל הדירות שהיו אמורות להיבנות במסגרת התוכנית ומינהלת הסכמי הגג נסגרה
ראש הממשלה דאז הצהיר כי מדובר בהסכם הגג הגדול ביותר בתולדות המדינה, תוך מטרה שאוכלוסיית באר־שבע תגדל בתוך חמש שנים בכ־100 אלף איש.
אך תוכניות לחוד, ומציאות לחוד. בעוד שנוצרו עיכובים ביישום התוכנית ובמהלך חמש השנים האחרונות נבנו רק כ־60 אחוז מכלל הדירות שהיו אמורות להיבנות במסגרת התוכנית, הרי שלפני שנה גם נסגרה מינהלת הסכמי הגג בעיר לאחר, שעל פי התוכנית, פעילותה ותיקצובה של המינהלת נקבעו לתקופה של חמש שנים בלבד, תקופה שהסתיימה בחודש נובמבר אשתקד.
יצוין כי שנה קודם לכן כבר עצר ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', את שיווק הקרקעות לבנייה למגורים בטענה כי תשתיות העיר ומוקדי התעסוקה המקומיים לא יעמדו בקליטה גדולה כל כך של תושבים חדשים בתוך פרק זמן קצר.
2 צפייה בגלריה
טל אל על
טל אל על
טל אל על
(צילום: פרטי)
"לפני עשור", ציין בשבוע שעבר טל אל על בכנס של קבלני הנגב, "חתמנו על הסכם גג גדול. לצורך כך התגייסנו בצורה בלתי רגילה והפתענו את עצמנו ביכולות, ונבנו למעלה מ־12 אלף יחידות דיור. מדובר בפיק משמעותי שהעמיס על המערכת, ולכן החלטנו לפתוח מחדש את הסכם הגג. בלמנו את השיווקים בשכונת רקפות. כך גם בשכונת רמות, לא נשווק בשלב זה עד שנחתום על הסכם גג מחודש. לצערי, נפלנו בתקופת מעבר של ממשלות, וכולי תקווה שהממשלה החדשה תסייע".
באשר לתכנון העיר באר־שבע, אמר אל על: "אנחנו יודעים ומבינים איפה אנחנו רוצים להיות ואיך אנחנו רוצים לבנות. בקרוב נאשר תוכנית מיתאר לעיר באר־שבע, לראשונה מאז שנת 1969. אני גאה בכך מאוד. עד היום לא היתה הסתכלות כוללת על העיר, לא על התשתיות, לא על התנועה שנוצרה בתוך העיר. גם עבור ציבור הקבלנים מדובר ביתרון, שכן התוכנית נותנת ודאות מה מותר ומה אסור לבנות בעיר".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב