בעיצומה של המלחמה בדרום נפגש בשבוע שעבר יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, עם מ"מ נשיא התאחדות הקבלנים "בוני הארץ" ויו"ר ארגון הקבלנים בנגב, אלי אביסרור.
2 צפייה בגלריה
אלי אביסרור
אלי אביסרור
אלי אביסרור
(צילום: הרצל יוסף)
בפגישה דרש אביסרור להגדיל את מכסות העובדים הזרים בעוד כ־20,000 בנוסף למה שאישר משרד האוצר. עוד הדגיש בפניו אביסרור את הצורך הדחוף בהסדרת פתיחת אתרי העבודה היכן שניתן ובהתאם להנחיות פיקוד העורף. מנכ"ל משרד רוה"מ הבטיח לתמוך ולקדם בקבינט הכלכלי.
בפגישה נדונו סוגיות רוחביות בענף הבנייה והתשתיות הדורשות טיפול דחוף, כל זאת ברקע המשבר הקשה הפוקד את הענף כבר חודשים ארוכים וביתר שאת כתוצאה מהמלחמה בעזה.
בפתח הפגישה הדגיש אביסרור כי בשעתה הקשה של מדינת ישראל, בעודה נלחמת למיטוט ארגוני הטרור, "אנו נאלצים להילחם על קיום ענף הבנייה והתשתיות. אנחנו בתקופה מהקשות ביותר שידע הענף מאז קום המדינה, ללא תוכנית מקיפה ומיידית, וחברות רבות יקרסו".
במוקד הפגישה עמדה סוגיית מכסות העובדים הזרים לענף הבנייה.

2 צפייה בגלריה
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי בנייה
(צילום המחשה: canva)

קראו גם:

לדברי אביסרור, אישור משרד האוצר לאשר הגדלה של 20,000 עובדים נוספים לענף הבנייה והתשתיות אינו מספק את הצורך הדחוף בענף. "אנו מבקשים לאשר כ־40,000 עובדים זרים מיידית".
עוד בפגישה התייחס אביסרור לצורך הדחוף בהסדרת פתיחת אתרי העבודה היכן שניתן ובהתאם להנחיות פיקוד העורף. "המציאות בה כל ראש עיר או ראש רשות מקומית מקבל החלטה, חלקה שלא בסמכות וחלקה ללא הבנה של התמונה המלאה לסגירת אתרי עבודה ללא הצדקה ובניגוד להנחיות פיקוד העורף - מחייבת את התערבות הממשלה", אמר אביסרור.
יוסי שלי הקשיב לדברים והבטיח לתמוך ולקדם את הסוגיות שעלו בפגישה בקבינט הכלכלי ובקרב משרדי הממשלה הרלוונטיים.