מחברים את הדרום: הוועדה לתשתיות לאומיות בראשות ראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, אישרה היום (שני, 6.11.23) להעביר להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור את התוכנית לפיתוח רשת המסילות המהירות.
זאת כחלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של משרד התחבורה ורכבת ישראל לחיבור ארבעת המטרופולינים ברשת מסילות מהירות שתוכלנה להגיע למהירות של עד 250 קמ"ש וזמן הנסיעה בין באר שבע לתל אביב יגיע ל-38 דקות בלבד.

2 צפייה בגלריה
רכבת - תמונת פייסבוק
רכבת - תמונת פייסבוק
תחנת הרכבת בבאר שבע. 38 דקות בלבד עד לתל אביב
(צילום: הרצל יוסף)

"דווקא בימים אלה חשוב להמשיך ולחבר את דרום הארץ למרכז, והתוכנית הזו מהווה נדבך חשוב במטרה חשובה זו", אמר הרב אלנתן, ראש מטה התכנון הלאומי. "באופן דומה, ההזדמנויות הרבות שנמצאות בבאר שבע תוכלנה להיות נגישות גם בפני תושבי גוש דן בזכות צמצום זמני ההגעה המשמעותיים"
עיקרי התוכנית עוסקים במספר תחומים שונים בנוגע לתשתיות הרכבת: המסילות החדשות, באורך של 60 ק"מ, יחברו בין באר שבע ומטרופולין תל אביב וירושלים ברשת מסילתית מהירה ומחושמלת במהירות של עד 250 קמ"ש.
התוכנית תיתן מענה לביקוש הצפוי של 300 מיליון נוסעים בשנת 2040, זאת בהלימה לתוכנית האסטרטגית למגורים, תעסוקה ושטחים פתוחים.

2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה
הרכבת הקלה בירושלים. האם גם בבירת הנגב יזכו לתחבורה חשמלית?
(צילום: רועי אלמן )

בבירת הנגב התוכנית מציעה שדרוג משמעותי לתחנת הרכבת באר שבע צפון/האוניברסיטה הקיימת, ותאגד בתוכה את כל אמצעי התחבורה הציבורית, כולל רכבת קלה עתידית, ושירות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים.
מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי: "תוכנית זו היא החוליה האחרונה ברשת המהירה. תוכננה בראייה סביבתית וחלופות התוואי שנבחרו נצמדות לתשתיות על מנת לשמור על השטחים הפתוחים".