תוכנית התחדשות "מתחם אורות" בשכונה ג' בבאר־שבע: הוועדה המקומית נתנה מענה להתנגדויות שהוגשו בוועדה המחוזית ודחתה את רובן.
2 צפייה בגלריה
מתחם קולנוע אורות בשכונה ג'
מתחם קולנוע אורות בשכונה ג'
מתחם קולנוע אורות בשכונה ג'
( צילום: הרצל יוסף)
גבולות התוכנית מתייחסות לרחובות השלום, ז'בוטינסקי, ארלוזורוב וגרשפלד.
על פי התוכנית המוצעת, יהיה חיבור חדש לרחוב גרשפלד, הריסת מבנים קיימים והקמה של מבני מגורים מעורבי תעסוקה, מסחר ושימושים ציבוריים, תוך שימור מבנה קולנוע "אורות".
ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית הן בעיקר מתושבים המתגוררים במתחם "אורות". אחד התושבים שמתגורר ברחוב השלום הודיע כי הוא מתנגד בכל תוקף לתוכנית "פינוי בינוי" במתחם. לדבריו, החלטתם של דיירים אחרים לגבי המתחם אינה מעניינת אותו. הוועדה קבעה כי במקרה זה אין הכרח לפינוי הדייר ממקום מגוריו.
במקרה אחר טען אחד המתנגדים כי לא נלקח בחשבון שכר דירה בגין דיור חלופי בתקופת הפינוי, והוצאות ההעברה החלים עליו. תשובת הוועדה לטענה זו: "הובא בחשבון כי הפרויקט ייבנה במתכונת 'בינוי פינוי', ועל כן לא חושבו עלויות דמי השכירות לתקופת הבנייה", ולכן הומלץ לדחות טענה זו.
תוכנית "מתחם אורות" חלה בלב שכונה ג' המתחדשת. במסגרת התוכנית ייהרסו 112 יחידות דיור קיימות ושטחי מסחר, ויוקמו 737 יחידות דיור חדשות במבנים של 6־10 קומות, כולל מסחר ושטחי ציבור.

2 צפייה בגלריה
התחלות בנייה בבאר שבע
התחלות בנייה בבאר שבע
בנייה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

קראו גם:

בנוסף ליחידות הדיור, כוללת התוכנית כ־7,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ־6,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה שישולבו במבני המגורים ובמבנים נפרדים, וכ־18 דונם לטובת שטחים ירוקים פתוחים.
כמו כן כוללת התוכנית הוראות לשימור מתחם קולנוע "אורות" הוותיק.
התוכנית מציעה חיבור חדש של דרך השלום לרחוב גרשפלד דרך פארק הקומנדו הצרפתי, תוך החייאתו ושיקומו. החיבור מאפשר להשלים את רשת הרחובות השכונתיים ויצירת כניסה נוספת לשכונה.