הקמתה של שכונת מגורים חדשה בבאר־שבע אושרה השבוע על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. מדובר בתוכנית להקמתה של שכונת "בית אשל" על שטח כולל של כ־286 דונם.
2 צפייה בגלריה
שכונת אשל החדשה בבאר שבע
שכונת אשל החדשה בבאר שבע
שכונת אשל החדשה בבאר שבע
(הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
התוכנית משלימה את שכונת פארק הנחל, שהינה בשלב מתקדם של פיתוח ואכלוס והיא כוללת כ־1,300 יחידות דיור חדשות שיוקמו בכ־18 מבני מגורים בבנייה מרקמית ובתי חצר בגובה של עד חמש קומות, ובבנייה מדורגת בגובה של עד שמונה קומות.
התוכנית, שנערכה על ידי משרד "יער אדריכלים", מציעה תמהיל דיור למגוון אוכלוסיות, סוגי דיור וגדלי דירות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ־300 יחידות יוקצו לטובת דיור מוגן, כ־200 דירות קטנות בגודל של 55־80 מ"ר, כ־800 יחידות דיור גדולות הכוללות דיוריות (יחידת משנה קטנה שהינה חלק מיחידת הדיור הראשית), וכ־185 יחידות דיור שיוקצו לטובת השכרה לטווח ארוך בניהול ואחזקה, הן על ידי יזמים פרטיים והן על ידי הרשות המקומית.
בנוסף ליחידות הדיור, כוללת התוכנית גם כ־12 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר, וכן כ־90 דונם של שטחים פתוחים, בהם כ־35 דונם לטובת הקמת פארק.

2 צפייה בגלריה
בניה בבאר שבע
בניה בבאר שבע
הבניה בבאר שבע לא עוצרת
(צילום המחשה: הרצל יוסף)

קראו גם:

"התוכנית", ציינה ממלאת מקום מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, ד"ר רחל קטושבסקי, "שמה דגש על המשכיות המרקם העירוני והשלמת החלק הדרומי של העיר באר־שבע. השכונה, אשר נמצאת במיקום מצוין, תהנה מנגישות תחבורתית גבוהה וממערכת הסעת המונים, מהקירבה לשטחים פתוחים איכותיים לפנאי ונופש בפארק נחל באר־שבע ואתר בית אשל, ולשטחי התעסוקה עמק שרה והמרכז הרפואי החדש המתוכנן בסמוך".