"זה היה צפוי, אחרי האמירה שלה, והתנהגותה המתנשאת, היה ברור שהיא תודח": כך הגיבו רבים להדחתה של דיירת האח הגדול, גל קספרס מהרצליה.
5 צפייה בגלריה
קספרס. "אמירה גזענית ומתנשאת"
קספרס. "אמירה גזענית ומתנשאת"
קספרס. "אמירה גזענית ומתנשאת"
(צילומים: אינסטגרם, מסך רשת 13)
קספרס, בת ה-37 מהרצליה, גרושה עם שלושה ילדים, היא בעלת 2 מכוני פילאטיס (הרצליה ורמת השרון. במקור היא מירושלים (הדוד שלה האוא זוכה האח הגדול והשף אבי לוי). התחתנה והפכה לאמא בגיל מאוד צעיר. לאחר גירושיה עזבה את ירושלים ועברה להרצליה. בתה הבכורה התגייסה לאחרונה לצבא.
עם כניסתה לבית האח רבים ראו בה את אחת הדיירות בעלות הסיכויים להגיע לחמישיית הגמר, אך התנהלותה בבית, גרמה לירידת קרנה בעיניהצופים, הרבה בגלל מה שראו בהתנהלותה כ"יחס מתנשא".

5 צפייה בגלריה
קספרס. שנויה במחלוקת
קספרס. שנויה במחלוקת
קספרס. שנויה במחלוקת
(צילום מסך: רשת 13)

השיא הגיע לפני כשבוע: מריבה בינה לבין הדייר ממוצא אתיופי אברהם אקלום שיצאה משליטה גרמה לסערה רבתי בבית האח ובעיקר מחוצה לו. הריב בין השניים החל באחת מהמשימות, שכללה גם מסיבת עיתונאים, ובה השניים הקניטו זה את זו ("אפס מאופס", "את ממש אישה גדולה מהחיים" ועוד) בתגובה לאמירותיו הציניות של אקלום כלפי קספרס היא הטיחה בו: "כפרה, אני מזכירה לך שאתה שומר בחוץ. תוריד את הז'קט, זה לא הולם אותך". בתגובה ענה לה אברהם: "אל תזלזלי באף מקצוע של בן אדם". משם הריב המשיך והסלים וגרר אחריו גם התערבות מצד דיירים אחרים בבית.

5 צפייה בגלריה
אברהם אקלום
אברהם אקלום
אברהם אקלום
(צילום מסך: רשת 13)

אמירה זו התבטאה מחוץ לבית כאמירה מתנשאת ואפילו גזענית וגררה תגובות זעם רבות, אפילו מהדוגמנית טהוניה רובל, משתתפת התכנית בעבר, שתקפה את קספרס במילים קשות.
התגובות ברשת לאמירה זו, למעשה חתמו את גורלה: "אז מתברר שאחת הדיירות באח הגדול, חושבת שלעבוד כשומר - זה דבר שיש להתבייש בו", אמרה אחת מהפעילות החברתיות מייסדת "פוליטיקאיות צעירות", ניצן סניור, בתגובה שזכתה לויראליות רבה, "אני יודעת כמה האח הגדול זו תוכנית בעייתית, אבל יש דברים שאני לא יכולה לשתוק מולם. להעליב אדם בגלל משלח היד שלו, להתנשא, להתעליין ולהתבריין - זו התנהגות בזויה. אז גל ניסתה לעלוב באחד הדיירים, אברהם, דרך העבודה שלו, שומר במפעל, וזה פשוט גבול אדום מבחינתי. "לך תשמור על המפעל, ותתקדם" היא אמרה לו באמצע ריב. תתקדמי את. כנראה שגל קספרס לא חושבת שכל עבודה מכבדת את בעליה. לאישה שחושבת שהיא טובה יותר מאחרים בגלל העבודה שלה - אין לי שמץ של כבוד".

5 צפייה בגלריה
 טהוניה רובל
 טהוניה רובל
טהוניה רובל
(צילום: דנה קופל)

בעקבות התגובות הקשות נגד קספרס, בתה החליטה לשתף ברשת האינסטגרם את תחושותיה: “היי, אני חייבת להגיד כמה מילים על כל מה שקורה ברשתות החברתיות בימים האחרונים. מי שמכיר את אמא שלי יעיד עליה שהיא האמא והבן אדם המושלם ביקום, אישה שהיא לביאה הכי חזקה בעולם עם הלב הכי גדול שיש. אימא לשלושה ילדים ששתי בנותיה עברו חרם בילדות שלהן והיא האחרונה שתתן יד לדבר כזה.

5 צפייה בגלריה
גל קספרס ובתה
גל קספרס ובתה
גל קספרס ובתה
(צילום: אינסטגרם)

“אמא שלי בהחלטה אמיצה בחרה להכנס לאח הגדול, בשבועיים האחרונים אני ואחיי הקטנים סופגים קללות השפלות ואיומים ברשתות החברתיות בצורה יומיומית. אני והאחים שלי די בוגרים ונמצאים בדיוק כמוכם ברשתות החברתיות אנחנו כל יום נחשפים למאות ואלפי קללות ואיומים כלפי האישה היקרה לנו ביותר.
“אנחנו בטוחים שיש לכם ביקורת כלפי אמא שלנו, וכלפי מתמודדים אחרים החוויה שלנו כצופים מאוד שונה מהחוויה בתוך הבית, ואני בטוחה שכשתראו ותכירו את אמא שלנו באמת תתאהבו. אבל איך להקניט אותם או אותנו יעזור?
“כשאתם מקללים ומקניטים אותה היא לא רואה את זה, רק אנחנו ואם להיות כנה, לנו זה באמת מכאיב וקורע את הלב. אמא שלי עברה בחיים דרך ענקית, גידלה אותנו לערכים ואני מתחייבת לומר בקול רם לתפארת".

קראו גם:
"בטוחה שאף אחד ואחת מכם לא מצביעים לדיירים באח הגדול. גם אני לא. אבל אם יש מוסר השכל מהסיפור הזה הוא המסר החברתי - שלרדת על אנשים בגלל העבודה שלהם, זה דבר שלא עושים. ומחכה שהגברת הזו תצא הבייתה - ומהר".
משאלתה של סניור כמו של רבים אכן התממשה במלואה, וקספרס הודחה כאמור מבית האח הגדול: "סוף סוף נעשה צדק", כתבו מעריצי התכנית.