רכב מסוג אופל שעל פי החשד שימש את מטמיני מטען החבלה במסעדת "רטטוי" שבמושב אמונים בדרום נתפס בפרדס חנה במהלך מעצרם של שני חשודים במעורבות בהנחת המטען במסעדה שהייתה מלאה בלקוחות, ככל הנראה, במטרה לחסל את העבריין המקומי בני שלמה, שנוהג לסעוד במקום.
3 צפייה בגלריה
מלחמות העולם התחתון
מלחמות העולם התחתון
מלחמות העולם התחתון

שני המעורבים מוכרים למשטרה. האחד בן 28, תושב שכונת נווה חיים שבחדרה. האחר הוא תושב פרדס חנה בן 24, ומעצרם הוארך בחמישה ימים.
יחד עם השניים נעצרו שתי צעירות הקשורות לעצורים. אחת שוחררה בתנאים מגבילים לאחר שנחקרה בחשד של שיבוש הליכי חקירה. מעצרה של הצעירה האחרת, בת 22 ואמא לתינוקת בת שנה הוארך. לטענת המשטרה פרטים הקשורים להנחת המטען ידועים לה, ועל כן היא חשודה גם במעורבות. "אין לי ספק שבני המשפחה ידאגו לבתה הקטינה של העצורה כל עת שהיא מוחזקת במעצר", ציין השופט כשדחה גם את בקשת דודה השוטר לשעבר, להיות ערב לשחרורה.

3 צפייה בגלריה
בני שלמה
בני שלמה
בני שלמה
(צילום: הרצל יוסף)
קראו עוד:
פשיטת המשטרה התרחשה ביום שלישי, אז הגיעו שוטרי ימ"ר לכיש וכוחות משטרה נוספים לחדרה ופרדס חנה, וביצעו חיפושים במספר בתים בהם נתפסו פריטי אמל"ח. בין השאר נתפס גם רכב ששייך לעצור מפרדס חנה, ולדברי המשטרה שימש גם את מניחי המטען.
לטענת העצור, גם לכסף המזומן הרב שנתפס ברשותו יש הסבר, שכן יש על שמו מעל עשרה רכבים. משום שהוא מנהל עסק להשכרת רכבים. לדבריו, יכול להיות שמישהו עשה שימוש ברכב שעל שמו לביצוע הנחת המטען, אך הוא לא קשור לכך. גם אחיו נעצר, אך הוא שוחרר לאחר חקירתו במשטרה למעצר בית.

3 צפייה בגלריה
הרכוש שמצאה המשטרה בפשיטה
הרכוש שמצאה המשטרה בפשיטה
הרכוש שמצאה המשטרה בפשיטה
(צילום: דוברות המשטרה)

"אני יכול לומר בלב שלם שהעצור קשור להנחת המטען במסעדה. רכב ששייך לו שימש לביצוע העבירה. אבל הוא לא כאן בגלל בעלות על הרכב, הוא נקשר לעבירה. יש בפנינו מספר ראיות שקושרות אותו להנחת המטען ולחשד לעבירת ניסיון רצח", אמר נציג המשטרה בבית המשפט.
מעורבותו של בן ה-28 מנווה חיים שבחדרה עדיין לא ברורה לגמרי, אך במשטרה טוענים כי יש להם ראיות שקושרות גם אותו לתיק החקירה, ועל כן מעצרו מתבקש. זאת למרות טענת העצור שהוא נעצר רק בשל שיוכו המשפחתי למי שהם מוכרים למשטרה.

תזכורת

מלחמת כנופיות פשע וארגוני פשע אכזריים משתוללת בדרום הארץ.
קבוצות פשע חזקות בעולם הפשע בישראל נלחמות בסכסוך עקוב מדם עם הרוגים, פצועים שנותרו נכים כמו בנו של העבריין שלום דומרני, מטענים ואירועי ירי מהם כבר נהרג לאחרונה מאבטח של העבריין בני שלמה, כמו גם אחיו שנרצח בעבר במסגרת סכסוכי כנופיות פשע אלו.
הקשר האפשרי של העצורים מחדרה אל סכסוך עבריינים מהדרום הוא על פי החשד חלק מפרקטיקה נהוגה בעולם הפשע, בה עבריין מקומי, נעזר בעבריינים שלא מזוהים איתו ומאזור גיאוגרפי אחר, על מנת שיבצעו בעבורו משימה פלילית.