עשרות כלבים ננטשו בשנים האחרונות בסמוך לפארק למיחזור וחינוך סביבתי "דודאים", המטפל בפסולת העצומה הנקלטת במקום מכל רחבי הנגב והדרום.
2 צפייה בגלריה
לידיה והכלבים
לידיה והכלבים
לידיה והכלבים
(צילום: באדיבות פארק דודאים)
עובדת הפארק, לידיה בר און, לקחה על עצמה את משימת הטיפול בכלבים הנטושים והיא מוצאת עבורם בתים מאמצים.
בפארק התגייסו לסייע ללידיה בר און ומעניקים מחסה לכלבים הנטושים וגם טיפולים רפואיים, אך מתברר שמספר הכלבים הננטשים הולך וגדל, ובר און מבקשת את עזרת הציבור באימוץ הכלבים, כמו גם סיוע מהעמותות לטיפול בבעלי חיים ומהרשויות הווטרינריות בערים השונות.
תופעת נטישת הכלבים סמוך לפארק "דודאים" נחשפה השבוע לרגל "יום הכלב הבינלאומי 2023", שצוין השבוע, ובפארק מציינים כי בהיעדר סיוע מרשויות המדינה ובשל כמויות הכלבים הגדולות שננטשות באתר, פעמים רבות לא נמצא עבור הכלבים הללו בית חדש, ואף לא מקום זמני בעמותה כלשהי לטיפול בבעלי חיים או בכלביה ביישוב באזור.
"זורקים כאן גורים וכלבים שמגיעים במצב קשה", מספרת לידיה בר און, "כלבים הגיעו לכאן כשהם פצועים, קשורים לפחים, גוססים ובמצבים שכבר נדמה היה שלא יצליחו לצאת מהם. אלא שאנחנו בפארק דודאים לא מוותרים ונותנים את המקסימום על מנת להצליח לשקם אותם ולטפל בהם".

2 צפייה בגלריה
לידיה והכלבים
לידיה והכלבים
לידיה והכלבים
(צילום: באדיבות פארק דודאים)

קראו גם:

נוכח מצוקת מציאת בית מאמץ עבור אותם כלבים, בר און מציינת כי "לא פעם לקחתי אליי הביתה את הכלבים שננטשו כאומנה עד למציאת בית מאמץ. כמוכן, פארק 'דודאים', בניהול החברה הכלכלית של בני שמעון וחברת 'נגב אקולוגיה', מסייע במימון מזון וטיפול רפואי לכלבים הפצועים שמגיעים לכאן ומעניק מחסה לכלבים מבוגרים שננטשו פה. אני מקשרת לעמותות ולכלביות וכולם עמוסים ומתקשים להכיל את כמויות הכלבים הגדולות שננטשות פה. אנו זקוקים להתגייסות הציבור באימוץ הכלבים, וכן לכך שרשויות המדינה ימצאו פתרון למניעה וטיפול בנטישה רחבת ההיקף של כלבים בסמיכות לפארק המחזור בנגב".