בעיריית באר־שבע בונים על הסטודנטים שיהפכו את העיר העתיקה לאזור תוסס יותר.
2 צפייה בגלריה
סטודנטים נהנים. מה תהיה ההשפעה על חיי החברה?
סטודנטים נהנים. מה תהיה ההשפעה על חיי החברה?
סטודנטים נהנים. מה תהיה ההשפעה על חיי החברה?
(המחשה: שאטרסטוק)
הדרך: הפיכת אזור מרכזי בעיר העתיקה למעונות סטודנטים. כחלק מהחלטה זו העירייה תומכת ומעודדת את המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון להקים מעונות למאות סטודנטים במתחם "ורד" לשעבר, שבו תוקם גם פקולטה לארכיטקטורה.
בישיבת המועצה שבה הוחלט לאשר את החכירה של המקרקעין למכללה האקדמית ("חכירת משנה"), היות שהמקרקעין שייכים לרשות מקרקעי ישראל, ציין ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', כי מאות סטודנטים שיתגוררו במתחם צפויים להפוך את האזור לאטרקטיבי יותר.
קראו עוד>>>
"זו שעת כושר בלתי רגילה ובשורה גדולה", אמר ראש העירייה, והוסיף: "יש להם אפשרות לבנות מעונות, ואנחנו מעודדים אותם לעשות את זה".
קודם לאישור חכירת המקרקעין, חברי מועצה ביקשו לדעת מדוע לא יוצא מכרז למתחם "ורד". התשובה שקיבלו היא שהמכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון היא מוסד ציבורי למטרות חינוך, וככזו אין היא מחויבת במכרז.
דנילוביץ' ציין עוד בנוגע להקמת פקולטה לארכיטקטורה כי "אני חושב שאנחנו אישרנו את אחת הבשורות הגדולות והחשובות לעיר באר־שבע ולעיר העתיקה".
בפנייה לחברי המועצה אמר "תבינו שהעיר הכי דרומית ללימודי אדריכלות היתה ראשון לציון, למה המגמה הזאת צריכה להיות רק נחלתם של התושבים בגוש דן ובצפון? פה צריך להיות הכל. זה נשמע אבסורד שאנחנו צריכים להיאבק על דבר שהמדינה צריכה לראות בו דבר טריוויאלי".
2 צפייה בגלריה
מתחם "ורד" בעיר העתיקה. אין צורך במכרז
מתחם "ורד" בעיר העתיקה. אין צורך במכרז
מתחם "ורד" בעיר העתיקה. אין צורך במכרז
(צילום: הרצל יוסף)
חברי המועצה הסכימו עם עמדתו של דנילוביץ' וציינו כי הקמת הפקולטה לארכיטקטורה היא עוד נדבך ועוד פרויקט לקידום העיר העתיקה, ולא שכחו לציין כי באר־שבע הפכה לעיר בה מספר הסטודנטים להנדסה הוא הגבוה ביותר בארץ (כיום לומדים בבירת הנגב 9,000 סטודנטים וסטודנטיות במקצועות ההנדסה השונים).

לא רק מיקום

אבל האם מעונות במיקום שבו תוקם הפקולטה יהיו מספיק אטרקיביים עבור הסטודנטים? את התשובה הזו ניתן לחלק לשניים. "השאלה מה תהיה עלות השכרת חדר", אומר סטודנט מהמכללה ל"ידיעות הנגב" ול"חדשות באר שבע", "ומה יהיה הסבסוד שיוצע לסטודנטים.
"נכון שמבחינת מיקום מדובר באזור אטרקטיבי לסטודנטים להנדסת אדריכלות. מצד שני, מגורים בעיר העתיקה מרחיקים את הסטודנטים שיגורו משם מאזור שכונות א' וב', שם לומדים רוב הסטודנטים להנדסה שאינם תושבי העיר, ושם גם נמצאים לא מעט מוקדים של חיים סטודנטיאלים".
"מגורים במיקום אטרקטיבי בלבד בגלל הקירבה ללימודים לא יספיקו", מוסיף סטודנט נוסף, "רוב הסטודנטים מחפשים משהו נוסף מעבר ללימודים, חיי קהילה, ברים נחמדים. אני חושב שמעבר להקמת מעונות במקום הזה, צריכות להיעשות עוד פעולות על מנת להפוך את המקום לאטרקטיבי יותר. אני בטוח שהעירייה מבינה שזה ווין־ווין סיטיואיישן".
מצד שני, סטודנט להנדסה, המתגורר בבאר־שבע, לא חושב שתהיה להקמת מעונות בעיר העתיקה כל השפעה על האזור. "צריך להבין שסטודנטים ממרכז הארץ לא בדיוק אוהבים לצאת מאזור הנוחות שלהם", הוא טוען, "מעניינים אותם הלימודים, חיי החברה והבירה שהם שותים מתחת לבית. אם יהיו להם בעיר העתיקה מעונות, זה לא אומר שהם יתחילו לעשות שם קניות או לבלות בשדרת האוכל".
לעדכונים: חדשות באר שבע