חשד לרצח של תושב הפזורה הבדואית, שניסה יחד עם שני שותפים לבצע גניבה של טרקטור מחווה חקלאית בשטח שבין אופקים לבסיס חצרים. לפנות בוקר (שבת) עצרה המשטרה שני חשודים בחשד כי הם מעורבים באירוע של ניסיון הגניבה. טרם נעצרו חשודים במעורבות בדקירתו למוות של קורבן האירוע.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילומים: דוברות המשטרה)
סמוך לשעה שתיים וחצי לפנות בוקר התקבל במשטרה דיווח אודות אירוע אלימות בשטח פתוח בסמוך לאופקים בין עובדים זרים לבין צעיר, תושב הפזורה הבדואית שנפגע באורח אנוש. גורמי רפואה שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הצעיר, עטיה אבו סבילה (21), תושב אבו תלול שבפזורה הבדואית.
"כשהגענו למקום", סיפר חובש רפואת חירום, גיא אלמקייס, "ראינו גבר בשנות העשרים לחייו כשהוא מחוסר הכרה עם פציעות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת האירוע
(צילום: דוברות המשטרה)
עם קבלת הדיווח אודות האירוע, הגיעו כוחות משטרה מתחנת אופקים, מג"ב דרום ושוטרי זיהוי פלילי לזירת האירוע ופתחו בסריקות ואיסוף ממצאים תוך גביית עדויות ובפעולה מהירה הם הצליחו לעצור שני חשודים בחשד למעורבות באירוע. על פי החשד הראשוני עולה כי הרקע לאירוע היה ניסיון של הצעיר שמצא את מותו, יחד עם שותפים נוספים למעשה, לבצע גניבה חקלאית של כלים חקלאיים הנמצאים במקום. עוד עלה בחקירה ראשונית, כי אחד העובדים הזרים המועסקים בחווה החקלאית היה זה שדקר למוות את אבו סבילה במהלך עימות שהתפתח ביניהם. עד כה טרם נעצר מי מהחשודים בדקירתו של אבו סבילה.
סגן מפקד מרחב הנגב, ניצב משנה אייל אזולאי, קיים הערכת מצב בזירה והחליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב הנגב (ימ"ר נגב).
אבו סבילה, כך עולה, ריצה שנת מאסר אחת בגין גניבת שנאי ממכרות תמנע בשווי של יותר משלושה מיליון שקל וחיתוך כבלי נחושת בשווי של 600 אלף שקל. רק לאחרונה הוא השתחרר ממאסרו. על פי כתב אישום מתוקן, שהוגש נגדו ונגד שני נאשמים נוספים על ידי הפרקליטות לפני שנה לבית משפט השלום באילת, וייחס לו עבירות של גניבה, הסגת גבול והיזק לרכוש במזיד, הגיעו עטיה אבו סבילה ושני נאשמים נוספים בפרשה ההיא בתחילת חודש פברואר אשתקד למתחם מכרות תמנע, עקרו את השנאי ממקומו בעזרת כבל שחיברו לרכבם, שברו את השנאי, נטלו מתוכו כבלי חשמל במשקל של מאות ק"ג.
קראו גם:
עוד נטען בכתב האישום המתוקן, כי אבו סבילה ושני הנאשמים הנוספים בתיק הזה פרצו למתחם מכרות תמנע, שברו את מנעול שער המתחם וחתכו באמצעות כלים ייעודיים כבלי נחושת שהיו מחוברים למכרה ונטלו אותם עימם. במסגרת הסדר הטיעון בין הצדדים הודה אז אבו סבילה בעובדות כתב האישום המתוקן.
בגזר הדין הטיל השופט גיל אדלמן בחודש יולי אשתקד על עטיה אבו סבילה עונש של שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי לתקופה של ארבעה חודשים למשך שלוש שנים וכן קנס של 10,000 שקל.