אחרי 48 שעות בתוך שלט חוצות שקוף נכנס אלון חובל לבית האח הגדול. חובל (24) צלח את אחת המשימות הקיצוניות שנראו אי פעם בתוכנית כשהוא נשם, אכל, שתה וישן לעיניהם של עשרות אלפי צעירים שהגיעו לצפות באקווריום האנושי שהוצב במרכז ראשון לציון.
7 צפייה בגלריה
אלון חובל בתוך השלט
אלון חובל בתוך השלט
אלון חובל בתוך השלט
(צילום: מתוך התוכנית)
מי שהחזיקה לו אצבעות מרחוק הייתה האקסית המיתולוגית שיר אמסלם עליה סיפר חובל כשהיה כלוא בתוך השלט הגדול. "הייתה בינינו אהבה ענקית אבל נפרדנו אחרי שהתחלתי לעצב בגדי ים", מגלה השבוע אמסלם. "היה לו קשה עם התגובות של הגברים על התמונות שהייתי מעלה".

7 צפייה בגלריה
שיר אמסלם
שיר אמסלם
שיר אמסלם
(צילום: גדי קבלו)

אחרי שלוש שנים ביחד הם פנו כל אחד לדרכו: חובל הלך ללמוד משפטים ועובד ברשות הספורט העירונית ואמסלם הפכה למעצבת אופנה ולאשת עסקים כשהיא רק בת 22.
היום, ממרחק הזמן, ועם מותג הלבשה שנושא את שמה, אין לה משקעים מן העבר. "אני לא שופטת ולא כועסת עליו", אומרת אמסלם. "אני מפרגנת לו בערימות וביקשתי מהעוקבים שלי להצביע עבורו. אני בטוחה שכולם יאהבו אותו בבית, הוא הלב הכי גדול שקיים".

7 צפייה בגלריה
אלון חובל ושיר אמסלם
אלון חובל ושיר אמסלם
אלון חובל ושיר אמסלם
(צילום: פרטי)

"החברים שלו עפו עליי"


חובל ואמסלם הכירו לפני כשש שנים דרך חברים משותפים שלמדו איתם במקיף ג'. היא הייתה אז תלמידה מצטיינת, שומרת שבת מבית מסורתי, עם חיבה מיוחדת לבגדי ים. "היה לי פטיש מטורף לבגדי ים", מספרת אמסלם. "הייתי קונה פעם בשבוע בגד ים חדש. בכלל, תמיד הייתה לי תשוקה לאופנה".
כשהיא החליטה לנסוע פעמיים בשבוע לרחובות כדי ללמוד תפירה חובל תמך בחלומות שלה. "אהבתי את זה מאוד ועשיתי לי בחדר פינת עבודה עם שולחן ענק של גזירה ושתי מכונות תפירה", היא מספרת. "הייתי קונה בדים ותופרת כמעט כל יום מהרגע שחזרתי מבית הספר ועד הלילה".
תחילה היא תפרה בגדי ים לשימוש עצמי אך החברות והשכנות ביקשו גם: "זה הלך והתגלגל מפה לאוזן. קצת אחרי שהתגייסתי לצבא תפרתי את הקולקציה הראשונה שלי שכללה שישה דגמים וכמאה חתיכות". אמסלם ניצלה את הפלטפורמה של הרשתות החברתיות והציעה למכירה את בגדי הים שלה כשהיא מככבת כדוגמנית הבית.

7 צפייה בגלריה
שיר אמסלם
שיר אמסלם
שיר אמסלם
(צילום: פרטי)

"גברים שאני לא מכירה היו מגיבים, חברים שלי ושל אלון, וגם אנשים בבסיס שלו עפו עליי", היא מסמנת את תחילת סופו של הקשר הזוגי. "היה לו קשה לאכול את זה. הוא רצה שאשכור דוגמניות אבל אני לא רציתי. הייתי ילדה, הכיף שלי היה לצלם דברים על עצמי ולהתגאות במה שיצרתי. דבר גרר דבר ולבסוף החלטנו שזה הסוף".
הפרידה פגעה בך?
"לא נפגעתי שהוא לא רצה שאעלה תמונות בבגד ים, מה שפגע בי היה חוסר הפרגון. הוא היה עצבני בכל פעם שראה את התמונות באינסטגרם שלי".

רק אני והביקיני שלי


היום, כשלוש שנים אחרי הפרידה, יש לה 28 אלף עוקבים באינסטגרם אותם היא משתפת בתהליך היצירה שלה. "אנשים אוהבים לראות אותי עובדת על הקולקציה", היא מספרת. "הקיר שלי מלא בתמונות שלי בביקיני, ואם לא היו לי כל כך הרבה עוקבים הייתי חושבת שמשהו אצלי לא בסדר". היא מוציאה לדבריה ארבע קולקציות בשנה והחלה לעצב גם בגדי נשים: "מדובר בבגדים יום-יומיים שאפשר ללכת איתם לקניון עם סניקרס או להחליף לעקבים ולצאת לבילוי לילי".

7 צפייה בגלריה
שיר אמסלם
שיר אמסלם
אמסלם בבגד ים שעיצבה
(צילום: פרטי)

איך זה להחזיק עסק בגיל כל כך צעיר?
"שני ההורים שלי הם אנשי עסקים, לאמא שלי יש יותר עוקבים ממני באינסטגרם, כך שמגיל צעיר ידעתי שגם אני אהיה עצמאית. כל החיים שלי סובבים סביב העסק, אני כל הזמן מחפשת השראה וחושבת על הקולקציה הבאה. אני עובדת עם שלוש מתפרות ועוד תופרת אישית כי אני צריכה שהכל ייצא מושלם. בקולקציה האחרונה זרקתי שישה בגדי ים בגלל שלא אהבתי את התוצר המוגמר".
נטע אלחמיסטר היא מודל לחיקוי עבורך?
"בעיניי היא השראה. בחורה מוצלחת שעושה דברים בכוחות עצמה והגיעה להישגים. כמובן שההצלחה שלה דרבנה אותי להתחיל עם זה, אך אני שואפת ליותר. אני רוצה להיות מותג בינלאומי".
המחירים שלה לא זולים ומגיעים לכ-550 שקלים לבגד ים. "אני קצת יותר יקרה מהשוק בגלל עלויות הייצור הגבוהות בארץ", היא מסבירה. "חשוב לי להיות במתפרות בזמן הייצור ולראות שהכל תקין. לעומת נטע אלחמיסטר אני עדיין צנועה. סט שלה נמכר ב-700 עד 900 שקלים".

7 צפייה בגלריה
שיר אמסלם
שיר אמסלם
שיר אמסלם
(צילום: פרטי)

את חושבת לעצב בגדי גברים בעתיד?
"קולקציית הקז'ואל הבאה שלי הולכת להיות יוניסקס בשיתוף אביב טל ושחר ג'נה, הבעלים של חנות מותגי הספורט 'קיופיד' ברובע א'. ניסיתי לשווק לגברים אבל הפסקתי אחרי שרבים מהם הפכו את זה להזדמנות כדי להתחיל איתי. עכשיו, שהמכירה תהיה מול אביב ושחר, אני רגועה".

פרובוקטיבית רק בתמונות


החשיפה האישית גובה ממנה לפעמים מחירים לא פשוטים שגורמים לה להבין קצת יותר את ההתנגדות של האקס. "ההורים והחברים מפרגנים אבל אני נתקלת גם בתגובות רעות ברשתות כמו 'זה חשוף מדי', 'תתלבשי קצת', 'את תהיי יותר יפה עם בגדים'", היא משתפת. "קיבלתי גם תגובות מעוקבים שכינו אותי 'בובה מפלסטיק' למרות שהדבר היחיד שלא טבעי בי זה ניתוח אף שעשיתי. האינסטגרם שלי אולי מעט פרובוקטיבי אבל הוא משדר את ההפך הגמור ממי שאני".

7 צפייה בגלריה
שיר אמסלם
שיר אמסלם
אינסטגרם מעט פרובוקטיבי. שיר אמסלם
(צילום: פרטי)

קראו גם:

חובל לא יודע שבסוף השבוע האחרון, כשהוא צולם 24/7 בתוך השלט הגדול, הוא הגשים חלום קטן של זוגתו לשעבר. "אמנם מעולם לא חשבתי על קריירה בדוגמנות אבל זה יהיה חלומי להופיע על שלט חוצות עם המותג שלי", אומרת אמסלם.
עכשיו, כשאלון כל הזמן על המסך, את מרגישה שאולי פספסתם?
"אני מאמינה שמה ששלי שלי. אם אלון שלי אז לבסוף הוא יגיע אליי".
יש סיכוי לקאמבק?
"לא יודעת. שום דבר לא השתנה מאז, אני בשלי והוא בשלו. מישהו צריך לוותר על משהו מאוד חשוב בחיים שלו, וכרגע כנראה שאף אחד מאיתנו לא מוכן לזה".