המציאות הכלכלית ומחירי הנדל"ן הגבוהים מונעים לעיתים ממשפחות לרכוש דירה. רבים מעדיפים לגור בשכירות במקרה הטוב, או, במקרים אחרים, לחזור לגור עם ההורים. לאחרונה הגיעו אליי שתי חברות בשנות השלושים לחייהן, אימהות חד הוריות, שמצאו פתרון יוצא דופן שהופך לטרנד בימים אלו: בקשה לניסוח הסכם חיים משותפים שיאפשר להן לרכוש יחד דירה ויקל עליהן כלכלית.
2 צפייה בגלריה
הנשים עברו לגור יחד
הנשים עברו לגור יחד
הנשים עברו לגור יחד
(צילום המחשה: Shutterstock)
יש לציין כי לא מדובר בבנות זוג, אלא בחברות טובות שלא שפר עליהן גורלן מבחינה כלכלית והן מצאו פתרון יצירתי שיסייע להן כספית ובגידול הילדים גם יחד.
"התגרשתי לפני מספר שנים, קצת אחרי שהבן שלי נולד ומאז אני זו שמגדלת אותו", סיפרה לי אחת מהן. "אני אמנם עובדת, ומקבלת משכורת לא רעה אבל עדיין יש לי חשבונות לשלם, מסגרת חינוך לילד, שכירות, הוצאות שוטפות. זה המון כסף בחודש שאני מוציאה.
"לפני מספר חודשים, כשיצאתי עם הבן שלי לגינה, התיישבה לידי אישה שלא הכרתי. היא סיפרה לי שגם היא גרה בשכירות ומגדלת ילד לבד, פחות או יותר באותו גיל של הבן שלי. מאז התחלנו להיפגש לא מעט, גם בזכות הילדים שלנו, ויצא לנו לדבר על המון דברים. באחת הפעמים דיברנו על הרצון של כל אחת לעבור לדירה משלה ואז חשבנו: למה שלא נאחד כוחות ונרכוש דירה יחד? אמנם לשתינו אין בן זוג אבל כל אחת יכולה לשמש תחליף לכך עבור השנייה, לפחות מבחינת חלוקת הנטל הכלכלי".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

לאט, לאט הרעיון של השתיים החל לצבור תאוצה, והן החלו בבירור העלויות הכרוכות ברכישת דירה באזור מגוריהן, ואף יצאו לחיפוש דירה יחד. "יש אנשים שמרימים גבה ברגע ששומעים שאנחנו רוצות לרכוש דירה יחד", מציינת האישה. "חושבים שאנחנו בנות זוג אבל אנחנו מבהירות שאנחנו בסך הכל חברות ושמצאנו פתרון בו כל אחת מרוויחה לאור המצב הכלכלי במדינה. אנחנו בטוחות שגם הילדים שלנו יהנו מזה".

קראו גם:

בימים אלו כאמור, אני מכינה עבור השתיים הסכם חיים משותפים שיכלול בין היתר סעיפים שיסדירו מצבים שונים כמו החלטה של אחת מהן להפריד כוחות, מציאת בן זוג על ידי אחת מהן או שתיהן, זכייה של אחת מהן בפרס כספי משמעותי ועוד, והכל לשביעות רצונן.