22:00 - שיעור ההצבעה הסופי בבאר שבע עומד על 36.8%, ירידה לעומת הבחירות הקודמות.
19:23 - סערה בדימונה. במהלך יום הבחירות שיגר ראש עיריית דימונה, בני ביטון, המתמודד על תקופת כהונה נוספת לתפקיד, מכתה התראה דחוף, כלשונו, למתחרהו על התפקיד, אבי בן זיקרי, בטרם הגשת צו לעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בטענה כי בן זיקרי הוציא, לטענת ביטון, הודעה שקרית ומסולפת נגדו לפיה ביטון חתם לכאורה על הסכם עם חסידות גור כדי לקבל את תמיכתם בבחירות.
5 צפייה בגלריה
בני ביטון
בני ביטון
בני ביטון
(צילום: אלול אולפני צילום)

באמצעות בא כוחו, עו"ד מירן שלג, הכחיש בני ביטון מכל וכל הסכם תמיכה בעל פה או בכתב עם חסידי גור וטען במכתבו לבן זיקרי כי הודעתו של בן זיקרי במסרונים לכל בעלי זכות הבחירה בדימונה וכן בדף הפייסבוק היא בגדר של "ניסיון שקרי מצדך להטיה של ציבור הבוחרים באופן בלתי חוקי בעליל".
במכתב ההתראה דרש ביטון מבן זיקרי כי יפרסם לאלתר הודעת הכחשה בדף הפייסבוק האישי שלו ובמסרונים ובכל דרך אפשרית שתבהיר באופן חד משמעי כי ביטון לא חתם או סיכם דבר ולא חצי דבר עם חסידי גור.
ראש עיריית דימונה גם הבהיר במכתב ההתראה, באמצעות עורך דינו, כי אם לא תוסר הודעתו של בן זיקרי ולא תפורסם הודעת הכחשה כנדרש, הרי שתוגש תלונה רשמית למשטרה וגם תוגש לאלתר פנייה לבית המשפט ולמנהל ועדת הבחירות הארצי להסיר את ההודעה.
"לא חשבתי שאצטרך להתעסק בעניינים משפטיים של פייק ניוז", אמר בני ביטון, "ביום שהוא חגיגה לדמוקרטיה, אבל המציאות מחייבת והדרך לא דרך. אני מחויב רק לתושבי דימונה והרשימה שלי תמשיך להוביל".

5 צפייה בגלריה
אבי בן זיקרי
אבי בן זיקרי
אבי בן זיקרי
(צילום: אלול אולפני צילום)

בתשובה למכתב ההתראה של בני ביטון השיב אבי בן זיקרי, באמצעות בא כוחו, עו"ד ערן מרינברג, כי "מבלי להידרש לשאלה המשפטית בנוגע להמצאת כתב התראה באמצעות רשת חברתית או לפניה ליו"ר ועדת הבחירות בעניין הנדון, אבהיר כי דבר ההסכם בין ראש עיריית דימונה לבין נציגי חסידות גור, לרבות התנאים והתחייבויות השותפים לו, פורסמו בהודעה, בהודעות ווטסאפ ו- s.m.s, שנשלחו לכל תושבי דימונה לרבות אליי ולא היה לי כל נגיעה או מעורבות בפרסומה ובוודאי שזו לא פורסמה מטעמי".
במכתב התשובה לבא כוחו של בני ביטון ציין עו"ד ערן מרינברג, בא כוחו של אבי בן זיקרי, כי "למען הסר ספק, זהות האחראים להודעה ולפרסומה אינה ידועה למרשי ואולם נראה כי 'מישהו' שלח את ההודעה ולאחר שגילה בדיעבד ולאחר מעשה את הנזקים העקיפים לפרסום ההסכם, מנסה להשליך ולקשר את הפרסום על מרשי. ככל שברצון מרשך להלין או לבוא בטרוניה לגורמים האחראים לפרסום, אין לו אלא לפנות אל אנשי אמונו או כלפי שותפיו הקואליציוניים עימם הסכים על דברים".
18:00 - שיעור ההצבעה בבאר שבע עד השעה חמש בערב עומד על 24.6% מבעלי זכות ההצבעה, מגמת הירידה לעומת הבחירות הקודמות נמשכת מאז שעות הבוקר.
14:30 - התעוררות בשעות האחרונות בקלפיות ברחבי הנגב. על פי נתוני משרד הפנים לשעה 13:00, עולה כי שיא שיעור ההצבעה באזור הנגב נרשם עד השעה האחרונה ביישוב הבדואי שגב שלום, בו עמד שיעור ההצבעה על 48.9 אחוז. המשמעות היא שלאחר שש שעות מאז נפתחו הקלפיות ביישוב כבר הצביעו כמחצית מבעלי זכות הבחירה.
במקום השני בדירוג שיאני ההצבעה ממוקם היישוב הבדואי כסייפה, בו עומד, נכון לעכשיו שיעור ההצבעה על 40 אחוז. בדימונה שיעור ההצבעה עומד על 17 אחוז, בערד על 18.7 אחוז, באופקים על 21.3 אחוז, בנתיבות על 23.8 אחוז, וברהט על 28.2 אחוז. בגזרת המועצות המקומיות עמד שיעור ההצבעה בעומר על 28 אחוז, במיתר על 24.7 אחוז, במיתר על 24.8 אחוז, במצפה רמון על 28.9 אחוז ובירוחם על 28.6 אחוז. בגזרת המועצות האזוריות עמד שיעור ההצבעה במועצה האזורית בני שמעון על 23.3 אחוז, במועצה האזורית מרחבים על 24 אחוז ובמועצה האזורית רמת הנגב על 22.4 אחוז.
13:30 - עד השעה 13:00 הצביעו 14.8% מבעלי זכות ההצבעה בבאר שבע, שיעור נמוך בהשוואה לבחירות הקודמות.
11:50 - נתונים נוספים על שיעורי ההצבעה ביישובי הנגב עד השעה 10:16: בנתיבות שיעור ההצבעה עומד על 10.1 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה, ביישוב הבדואי כסייפה נרשם שיעור הצבעה של 10 אחוז. בדימונה עומד שיעור ההצבעה על 8 אחוז, ברהט על 6.5 אחוז, בערד על 4.2 אחוז, באופקים על 1.3 אחוז, במצפה רמון 7.6 אחוז, בירוחם 7.4 אחוז, בעומר על 6.8 אחוז, בלהבים 6.1 אחוז, במיתר 5.7 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה. בגזרת המועצות האזוריות בנגב, שיעור ההצבעה הגבוה ביותר עד כה נרשם במועצה האזורית מרחבים (6.8 אחוז). במועצה האזורית רמת הנגב עמד שיעור ההצבעה על 6.6 אחוז ובמועצה האזורית בני שמעון על 5.1 אחוז.
5 צפייה בגלריה
דוכנים סמוך לקלפי בבאר שבע
דוכנים סמוך לקלפי בבאר שבע
דוכנים סמוך לקלפי בבאר שבע
(צילום: שירות מיינט)

11:10 - משרד הפנים הודיע כי שיעור ההצבעה בבאר שבע עד השעה 10:16 עומד על 3.4%. מדובר על ירידה לעומת הבחירות הקודמות, אז עמד שיעור ההצבעה עד שעה זו על 5.18%.
הבוקר נפתחו הקלפיות והחל הקרב על כל מושב במועצת עיריית באר-שבע. מי יצליח ומי יפסיד?
5 צפייה בגלריה
שלטי בחירות בבאר שבע 2024
שלטי בחירות בבאר שבע 2024
שלטי בחירות בבאר שבע 2024
(צילומים: הרצל יוסף)

במצב שהבחירות לראשות עיריית באר-שבע כבר ידועות מראש, כאשר רוביק דנילוביץ' מתמודד יחיד ובודד במערכה ומבקש את אמון הציבור לקדנציה רביעית, כל הזרקורים מופנים למאבק על מקום במועצת העירייה שם יתנהל קרב בלתי מתפשר על כל מושב ומושב שתוצאותיו ישליכו על הרכב המועצה לחמש השנים הבאות.
בבחירות יתמודדו לא פחות מ-13 רשימות למועצה שיתמודדו על 27 מושבים, החלוקה ביניהם תקבע בעצם איזה קואליציה תורכב במועצה ברשות רשימת 'דרך חדשה' בהובלת דנילוביץ ומי יהיו השותפים בקואליציה זו. למועצה מתמודדות 13 רשימות שמצייגות מגוון רחב של קבוצות וקהילות בחברה.
אם לערוך השוואה למועצת העירייה היוצאת, הרי צפוי היום לרשימות המתמודדות מכשול רציני ואתגר לא פשוט. כדי להמחיש זאת, במועצה האחרונה הסיעה של דנילוביץ' "דרך חדשה" מנתה 16 מנדטים, כלומר 60 אחוזים מהמושבים במועצה אויישו על ידי רשימתו של דנילוביץ', במקביל שבע הרשימות האחרות שנכנסו למועצה: אור, ליכוד, גשר, קהילה, באר-שבע ביתנו, שס והבית היהודי (היום עוצמה יהודית והציונות הדתית) התחלקו על 11 מנדטים שנותרו.

5 צפייה בגלריה
בחירות מקומיות - תמונת פייסבוק
בחירות מקומיות - תמונת פייסבוק
בחירות מקומיות
(צילום ארכיון להמחשה: קובי קואנקס)

קראו גם:

מכאן מובן המתח בין המתמודדים שנלחמים על כל קול. 13 הרשימות שיתמודדו למועצה הן: חוזה חדש לבאר שבעים בראשות עידן אטיאס וטימור מיכאלי. עוצמה יהודית והציונות הדתית בהובלת סגן ראש העירייה גדי מזוז. דרך חדשה בראשות דנילוביץ'. רשימה משותפת ליהודים וערבים בהובלת עו"ד שחדה אבן ברי. אור בראשות משה ינאי. באר-שבע ביתנו בראשות גו'לי קייט ( האישה היחידה בראש רשימה שמתמודדת למועצת העירייה). מפלגת האבות בראשות לביא גוטקינד, קהילה בראשות צח ברק. ש"ס אותה מוביל אושרי אביכזר. ציר נאמן בראשות נחום קרליץ, הליכוד בהובחת עו"ד אמנון כהן, רשימת 64 מנדטים למחנה הלאומי בראשות סגן ראש העירייה, שמעון בוקר. גשר בראשות סגן ראש העירייה שמעון טובול.