האגודה למען הלהט"ב השיקה את מצע הגאווה לבחירות המקומיות עליו יחתמו מועמדים ומועמדות מכל הקשת הפוליטית, שיתחייבו לפעול לשוויון זכויות עבור הקהילה הגאה, וקוראת לרשימות הרצות בבאר־שבע לחתום על המצע.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
מצעד הגאווה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)

באגודה יפרסמו לקראת הבחירות את הרשימות שחתמו על המצע, ולאחר סיומן יוודאו כי הן עומדות בהצהרותיהן ויוקם פורום מחזיקי ומחזיקות תיק הלהט"ב ברשויות בליווי מקצועי.
באגודה מציינים בפנייתם ל"מיינט באר שבע והנגב" כי בחמש השנים האחרונות השלטון המקומי, כולל בבאר־שבע, הוביל מהפכה מקומית גאה ברחבי הארץ.
על פי מדד הגאווה בשנה שעברה שבחן את יחס הרשויות המקומיות לקהילת הלהט"ב, עיריית באר־שבע הפכה להיות הרשות הדרומית עם הציון הגבוה ביותר במדד.
על פי המדד, העירייה משתתפת בתחזוקת "הבית הגאה" בבאר־שבע ובהפעלת מערך פסיכוסוציאלי לחברי הקהילה הגאה ומשפחותיהם, ומפעיל עשרות מפגשים חברתיים, אירועי תרבות, סיוע בתווי מזון בחגים בשיתוף אגף הרווחה, וכן הכשרות לצוותים מקצועיים.

2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה 2023 בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
(צילום ארכיון: רפי קוץ)

קראו גם:

יחד עם זאת, העירייה טרם אישרה תעודת רישום זוגיות לזוגות להט"ב לצורך קבלת זכויות ושירותים.
מועמדים שירצו לחתום על מצע הגאווה יוכלו לעשות זאת דרך אתר המצע או במפגש עם נציגות מהאגודה למען הלהט"ב במשרדי האגודה בתל־אביב ברוב ימות השבוע. "בבחירות נצביע למי שרואה אותנו ואת החיים שלנו שווים ומתחייבים לפעול לשוויון, לחיזוק החוסן הקהילתי והביטחון האישי", אומרים חברי הקהילה הגאה.