הערעור התקבל, והעונש הוחמר: בית המשפט המחוזי החמיר אתמול (רביעי) את עונשו של אשר בן דור (40), תושב באר שבע, שהורשע בעבירת איומים כלפי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ל- 13 חודשי מאסר בפועל במקום עבודות שירות שהושתו עליו. זאת בעקבות ערעור שהוגש על ידי הפרקליטות על קולת העונש.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו
(צילום: עמית שאבי)
בחודש נובמבר 2020 הורשע בן דור באיומים כלפי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, וכלפי בנו, יאיר, לאחר שהודה במיוחס לו במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן. לאחר הרשעתו התנצל בן דור, וטען כי טעה בניסוח דבריו, וכי עצם העובדה שהוא נעצר על מה שקרה לא תואם את ההתנהלות שלו.
על פי כתב האישום, בו הודה בן דור, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו בין היתר, כי "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר? נראה לי הגיע הזמן. נראה לי הגיעו מים עד נפש". בית משפט השלום גזר אז עונש של שמונה חודשי עבודות שירות וגם הטיל עליו קנס של 1,500 שקל.
קראו גם:
פרקליטות מחוז דרום הגישה ערעור על קולת העונש והדגישה כי "זו תופעה שכמדינה יש צורך להילחם בה, וכי יש לראות בחומרה רבה כל אמירה כזו ולהוקיעה אותה ושידע כל אדם שמתחבא מאחורי מקלדת לפני שהוא מעז להוציא אמירות כאלה ולשלוח אותו ולשלוח אותן ברחבי הרשת, שהוא צפוי לענישה מחמירה ומאסר בפועל. לא ייתכן כי מקרים כאלה יחזרו ויישנו ויתרבו במדינה. לכן, מבחינת האינטרס הציבורי אין להסתפק בענישת בית המשפט ויש להחמיר אותה למאסר בפועל".
אתמול (רביעי) התקבל כאמור הערעור, והוטל עונש מאסר בפועל של 13 חודשים. בפסק הדין קבעו השופטים יואל עדן, גאולה לוין ואיתי ברסלר-גונן, כי "מדובר באיום אשר וכנו נמצא ברף הגבוה ביותר של איום המהווה פגיעה קשה בשיטה הדמוקרטית ובו הבעת רצון לשנות סדרי שלטון באלימות קשה כנגד חייו של ראש ממשלה. על הענישה לכלול מאסר בפועל, ארוך משמעותית מהמאסר אשר הוטל על דרך עבודות שירות, ועליה לבטא גם את הצורך להרתיע כל מי אשר סובר כי בדרך האיום ניתן לקדם מטרות כלשהן".
עוד צוין בפסק הדין כי, "יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי אשר מבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון, לשנות אופן פעולת איש ציבור ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית ולהביא לתוצאות שונות מכוח איומיו".
לעדכונים - חדשות באר שבע