לאחר שלפני שבוע אלמונים ניפצו את שמשת הרכב של אימו של מארגן מצעד הגאווה הראשון בנתיבות, האיומים נמשכים. הבוקר (רביעי) אלמונים השאירו איום נוסף עבור אימו של אחד המארגנים בדמות קליע מחוץ למשרדה. האם הגישה תלונה במשטרה. בעקבות אירועי האלימות, הוחלט לבטל את אירוע הגאווה.
בימים האחרונים הרוחות סוערות בנתיבות בעקבות התכנון לקיים אירוע גאווה ראשון בעיר שרוב תושביה משתייכים לציבור הדתי והחרדי. תושבים רבים מתבטאים בתוקפנות ברשתות ומחוצה להן כנגד המצעד המתוכנן ומארגניו.
1 צפייה בגלריה
הקליע התלוי על דלת המשרד
הקליע התלוי על דלת המשרד
הקליע התלוי על דלת המשרד
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"היה לנו חלום משותף ללהט"בים מנתיבות שרואים בעיר את העתיד שלהם", כתבו באגודה למען הלהט"ב. במסגרת החלום העזנו לפעול ולנסות לייצר אירוע קטן, נתיבותי ומכבד שיגיד בדיוק את המסר הזה. כפי שסיפרנו אתמול לראש העיר, מטרתנו הייתה להפיק אירוע צנוע של 'שולחנות עגולים' אליו יוזמנו תושבי העיר לפגוש מקרוב ולדבר בקבוצות קטנות עם להט"בים מקומיים. החלום כמובן לא נגוז, אך לצערנו הבוקר המימוש שלו נאלץ להידחות, מסיבות שלא העזנו לדמיין שאי פעם יקרו בעיר שוחרת השלום שלנו.
"כבר מתחילת הדרך סבלנו מפרסומים שקריים מצד אלה המתנגדים לקיום להט"ב בעיר. קטעי וידאו והסתה שהתבססה על הטעיית הציבור לגבי סוג האירוע שחלמנו להרים. השקרים, לצערנו, הפכו למסע אלימות שכלל שבירת שמשות, איומים טלפוניים מרומזים ומפורשים, הטרדות של קרובי המשפחה של כמה וכמה מאיתנו, והיום נחצה הרף שלא חשבנו שייחצה: קליע נשלח הבוקר כאיום ישיר על חיי אחד המארגנים. וזה כבר דבר שמפחיד אותנו. מאוד מאוד מפחיד. זה דבר שאמור להפחיד ולזעזע כל בן אנוש שוחר שלום ואהבה.
"למעשה, הדבר שהכי קשה לנו בהבנה שעלינו לבטל את האירוע, הוא החשש מאיך דבר כזה יצייר בתקשורת החיצונית את העיר האוהבת והאהובה שלנו. אבל למרבה הצער, האיום הזה הוא כבר דבר אחד יותר מדי, ואנו פשוט מפחדים לקחת את הסיכון הזה. מפחדים מהמחשבה שהקליע שנשלח עכשיו ימומש באירוע עצמו", כך כתבו באגודה.
מהמשטרה נמסר: "אנו רואים את האיומים בחומרה רבה ומיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. באשר לשאלה הנוגעת לקיום אירוע גאווה בנתיבות, יש לפנות לרשות המקומית. ככל שתוגש בקשה מחודשת למשטרת ישראל שעניינה קיום האירוע, הבקשה תבחן בהתאם".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב