האם מצעד גאווה ראשון יתקיים בנתיבות? תלוי את מי שואלים. חברי הקהילה הלהט"בית בעיר מתכננים לקיים מצעד גאווה ברחובות העיר נתיבות בחודש הבא, ב- 3 ביוני. תושבים רבים ובראשם רבנים מתנגדים נחרצות לקיום המצעד בעיר שרוב אוכלוסייתה דתיים וחרדים. לטענתם, הדבר יגרום לפגיעה ברגשותיהם ובצביון העיר.
1 צפייה בגלריה
בקרוב מצעד גם בנתיבות? מצעד גאווה בתל אביב
בקרוב מצעד גם בנתיבות? מצעד גאווה בתל אביב
בקרוב מצעד גם בנתיבות? מצעד גאווה בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
לפני מספר שבועות החלו פעילי הקהילה הלהט"בית בעיר במגעים עם העירייה כדי שקהילת הלהט"ב תקודם בנושאים חברתיים. לדברי פעילים בקהילה, בתחילה פניותיהם לא קיבלו מענה ולא התייחסו אליהם. במקביל, הפעילים הגישו בקשה למשטרה לקבלת אישור לקיים מצעד גאווה. מאותה פגישה עם המשטרה, נוצר שיח בין הפעילים וחברי הקהילה לעירייה. אולם למרות השיחות והמגעים בין הצדדים, לא הושגה הסכמה לגבי קיום המצעד המתוכנן.
קראו גם:
בינתיים, ההתנגדות לקיום מצעד בעיר הולכת ומתרחבת. למעלה מ- 4,300 תושבים חתמו על עצומה נגד קיום המצעד. "כעם ישראל בארץ הקודש מטרתנו לא להכעיס את בורא עולם", נכתב בעצומה, "כל אחד יעשה מה שטוב לו, אך בנתיבות אין זה ראוי ובטח זה לא המקום לתועבה, העיר שלנו מבורכת בזכות עמל התורה שעומלים בה, ואין זה המקום להכניס מצעדים כאלה ואחרים, אסור לתת יד לזה".
בראש המתנגדים ניצב הרב חיים יוסף אברג'יל שנחשב לאחד הרבנים המשפיעים בעיר. את דבריו הוא פרסם בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. התגובות של הציבור בעיר מעידות על דחייה כמעט מוחלטת של רעיון קיום מצעד: "שילכו לרהט", "למה ילדים צריכים להיות חשופים לנטיות מיניות שלכם?", "המקום הכי מתאים זה תל-אביב" היו חלק מהתגובות.
בקהילה הלהט"בית ציינו בעקבות התגובות: "אנחנו לא רוצים ליצור פגיעה ומטרתנו זה לא התרסה. אנחנו כאן בשביל לקבל שוויון זכויות. אנחנו לא רוצים לפגוע בקהילה הדתית, אבל אנחנו לא רוצים להיפגע בזה שאין לנו את המקום שלנו בעיר".
האם בעקבות ההתנגדות הנחרצת אתם שוקלים לוותר על המצעד הגאווה?
"אם נקבל את המענה בנוגע לזכויות שאנחנו מבקשים, אפשר לצמצם את הרעיון הזה של מצעד, אפשר לעשות את זה באירוע סגור בעיר, והמענה הוא מה שמגיע לכל האזרחים והתושבים שאנחנו נקבל, כולל פעילויות, תמיכות וכדומה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב