התוכנית להתחדשות עירונית בשכונה ג' בבאר־שבע עולה מדרגה. בשבוע שעבר אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את הפקדתה של התוכנית להתחדשות עירונית במתחם קולנוע "אורות" שבמרכז שכונה ג', כשישה חודשים בלבד מיום הגשתה לגורמי התכנון.
התוכנית, שקודמה על ידי עיריית באר־שבע והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הינה על שטח כולל של כ־60 דונם והיא ממוקמת במרכז שכונה ג', מזרחית לרחוב גרשפלד, מערבית לרחובות ארלוזורוב ומפעיפילים ודרומית לבית הספר "חזון עובדיה".
1 צפייה בגלריה
מתחם קולנוע אורות בשכונה ג'
מתחם קולנוע אורות בשכונה ג'
מתחם קולנוע אורות בשכונה ג'
( צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
התוכנית כוללת את הקמתן של 737 יחידות דיור שייבנו בכ־20 מבנים של שש עד עשר קומות. מכלל יחידות הדיור בתוכנית, כ־147 מהן יהיו דירות קטנות. כיום קיימים במתחם שני מבנים בני שלוש וארבע קומות הכוללים 96 יחידות דיור ושני מבנים מסחריים בני קומה אחת, אשר יפונו לטובת הפרויקט החדש.
בנוסף ליחידות הדיור, כוללת התכנית כ־7,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ־6,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה שישולבו במבני המגורים ובמבנים נפרדים וכן כ־18 דונם לטובת שטחים ירוקים פתוחים. כמו כן כוללת התוכנית הוראות לשימור מתחם קולנוע "אורות הנגב" הוותיק.
"מדובר בתוכנית המחדשת את כל המרכז של שכונה ג' בבאר־שבע", אמר תומר גוטהלף, מתכנן מחוז הדרום במנהל התכנון, "השכונה היא בעלת המיקום המרכזי ביותר מבין שכונות העיר וגובלת באוניברסיטת בן גוריון ובמרכז הרפואי 'סורוקה'. לכן, השכונה היא בעלת פוטנציאל אדיר אשר חידושה יוביל למימוש פוטנציאל זה".
מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, ציין כי "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שמחה לחזק גם את באר־שבע ולקדם תוכנית להתחדשות עירונית בעלת חשיבות גדולה לעיר. זוהי תחילתה של תקופה חדשה לתושבי השכונה הוותיקה, שעתידה לעבור מתיחת פנים באמצעות ההתחדשות העירונית".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב