בנובמבר אשתקד (2020) ירה אריה שיף (71) תושב ערב למוות במוחמד אלאטרש, שפרץ למכוניתו. הוא הורשע בהמתה בקלות דעת, והיום (שני) נפתח שלב הטיעונים לעונש.
2 צפייה בגלריה
אריה שיף. "בוודאי שלא בכוונה להרוג" ציין במענה לכתב האישום
אריה שיף. "בוודאי שלא בכוונה להרוג" ציין במענה לכתב האישום
אריה שיף
(צילום: הרצל יוסף)
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט המחוזי בבאר שבע לקבוע מתחם של ארבע עד שש שנות מאסר, כאשר בפרקליטות מגבילים את טיעוניהם לרף הנמוך של העונש, קרי ארבע שנות מאסר.
קראו גם:
"מדובר במקרה לא פשוט", ציין במהלך הדיון בא כוח הפרקליטות, עו"ד יריב צרי, "שלא בכדי לא מצאנו מקרים דומים מאד בפסיקה. עניין לנו בנאשם ישר דרך, אזרח תורם והגון, אשר בעבר גם סבל לא מעט מגניבות של רכביו ליד ביתו. פעולותיו של הנאשם היו מכוונות ומודעות והביאו אותנו למסקנה כי לא מדובר בהתנהגות של רשלנות.
התלבטנו אם מדובר בהתנהגות אדישה או קלת דעת ולבסוף הכרענו, כי מכלול הנסיבות אינו מתאים למצב של אדישות אלא להתנהגות קלת, שבהגדרתה מתמצה בנטילת סיכון בלתי סביר. הנאשם הוא לא מסוג האנשים שאדישים לחיי אדם וגם המצב בו היה מצב קשה, שחבל שאנו נאלצים לגזור את הדין בגינו. ברמה האישית, אין לנו כמאשימה דבר כנגד הנאשם, אך האינטרס הציבורי הוא שהביא אותנו לפה".
עו"ד צרי הוסיף וציין, כי הפרקליטות גם מבקשת מבית המשפט לפסוק פיצוי גבוה ומשמעותי למשפחתו של מוחמד אלאטרש.
עורך הדין ששי גז, סנגורו של אריה שיף, ציין כי בישיבת הגישור בין הצדדים דובר על רמת ענישה שונה מזו שהעלה בא כוח הפרקליטות בדיון בבית המשפט. "דיברנו פה על רמת ענישה אחרת לגמרי", אמר עו"ד ששי גז, "היה מדובר בשנה וחצי ופתאום הגיעו לארבע שנים. איפה הסייג?".
עו"ד ששי גז הוסיף, כי "זה תיק שהתחבטתי בו. כסנגור התחלתי לחשוב מה אני הייתי עושה שם. אין הרבה תיקים כאלה. מעט מאד תיקים אתה מחליט בין הטוב לרע. אתה שואל את עצמך מה אתה היית עושה בנסיבות אלה. אני שואל באמת, זה מקרה שזו רמת הענישה שהמדינה מצפה לה?".
2 צפייה בגלריה
אריה שיף מגיע לבית המשפט. הודה ברוב סעיפי כתב האישום
אריה שיף מגיע לבית המשפט. הודה ברוב סעיפי כתב האישום
אריה שיף בבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)
לקראת סיום הדיון אמר אריה שיף, כי "אני רוצה להביע את צערי העמוק על לקיחת חיים של אדם. אני לא איש מאמין, אך רק אלוהים או הגורל יכול לקחת חיים של בן אדם. בחיים לא האמנתי שאעמוד פה במצב שאני אהיה נאשם בלקיחת חיים של אדם. אני מבקש מבית המשפט להתחשב ברקע, בהיסטוריה, ביכולות, להשתמש ביכולות שלי לעשות טוב".
לעדכונים - חדשות באר שבע