פסק הדין: בית המשפט המחוזי בב"ש הרשיע היום את אריה שיף בהמתה בקלות דעת של מחמד אלאטראש ז"ל, ליד ביתו של הנאשם בערד בנובמבר 2020. הנאשם הורשע, על סמך הודאתו, בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו ובעבירה המקורית שיוחסה לו בכתב האישום, וזאת לאחר הליך גישור שהתקיים בפני כב' נשיאת בית המשפט המחוזי ב"ש רויטל יפה- כץ.
1 צפייה בגלריה
אריה שיף. "בוודאי שלא בכוונה להרוג" ציין במענה לכתב האישום
אריה שיף. "בוודאי שלא בכוונה להרוג" ציין במענה לכתב האישום
אריה שיף. "בוודאי שלא בכוונה להרוג" ציין במענה לכתב האישום
(צילום: הרצל יוסף)
על פי כתב האישום, בחצות הליל שבין 28.11.2020 ליום 29.11.2020, גרם הנאשם בקלות דעת למותו של מחמד אלאטראש ז"ל, שפרץ לרכבו על מנת לגנבו, בכך שירה מנשקו האישי לאיזור בו ישב הנאשם ברכב.
כזכור, כתב האישום הוגש לאחר שפרקליט מחוז דרום (פלילי), אלון אלטמן, על דעת המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, דחה את כל טענותיו של אריה שיף בשימוע, לרבות טענת ההגנה העצמית.
הנאשם הודה במסגרת ההסדר, כי מעשיו לא היו דרושים באופן מיידי כדי להדוף את כניסתם של הפורצים לקרוואן, ובכך לא עומד לזכותו הסייג לאחריות פלילית של הגנת בית מגורים, בית עסק ומשק חקלאי מגודר, כפי שקובע החוק. בין הצדדים הוסכם, כי הנאשם פעל תוך קרבה לסייג, שכן כאשר יצא מהקרוואן, סבר כי בכוונתם של מי מהפורצים להיכנס לקרוון שהיה צמוד לרכב ואשר שימש למגורי הנאשם ואשתו באותה העת, בכדי לבצע עבירה.
קראו גם:
על פי ההסדר, אין הסכמה לעניין העונש והצדדים יטענו באופן חופשי, למעט ההגבלה כי ההגנה לא תהיה רשאית לטעון לאי הרשעת הנאשם.
ההסדר נערך על דעתה ובהסכמתה של משפחת המנוח.
לכל העדכונים - חדשות באר שבע