בשורה טובה לתושבי הנגב: מחלף להבים נפתח לתנועה. יתכן שבכך בא לסופו עידן הפקקים ועומסי התנועה שהעיקו על תושבי להבים במשך שנים.
2 צפייה בגלריה
מחלף להבים
מחלף להבים
מחלף להבים
(צילום: גיל אייסנמן)
מחלף להבים החדש נפתח אתמול (שלישי), והוא מביא בשורה משמעותית לתושבי להבים שיכולים לנסוע מעתה לבאר שבע ללא הפקקים הרבים שהיו מנת חלקם ביציאה מהיישוב.
קראו גם:
המחלף החדש הוא בשורה גם מבחינת תלמידי היישוב הלומדים בתיכון "אשל הנשיא", שהתעכבו עד כה בפקקים בצומת המרומזר מדי בוקר.
המחלף נפתח כרגע ללא הפניה ימינה לתל אביב, אך היא תושלם בקרוב ותאפשר את פתיחת המחלף במלואו בעוד כחודש.
2 צפייה בגלריה
ראש מועצת להבים, יוסי ניסן
ראש מועצת להבים, יוסי ניסן
ראש מועצת להבים, יוסי ניסן
(צילום: גיל אייסנמן)
ראש המועצה, יוסי ניסן, בירך על פתיחת המחלף והודה לשרת התחבורה לשעבר ח"כ מירי רגב שנענתה לפנייתו להוסיף את הלולאה, שחוסכת לנוסעים לבאר שבע עצירה ברמזור ועוד זמן המתנה.
עוד הודה ניסן לשרת התחבורה מרב מיכאלי, למנכ"ל חברת נתיבי ישראל, תא"ל במיל' ניסים פרץ, לתושב היישוב, שמעון אזולאי, ולקבלנים המקומיים, גילי ויואל עזריה, שפעלו להקדים את מסירת הפרויקט בכמה חודשים ואפשרו פתיחה של המחלף לפני המועד המתוכנן לרווחת תושבי להבים.
בפרויקט הקמת מחלף להבים, שייקרא "מחלף עידן הנגב", הושקעו על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת "נתיבי ישראל", כ- 150 מיליון שקל והוא יאפשר תנועה רציפה בכביש 40 מבאר שבע צפונה ללא עצירה ברמזורים. במסגרת הפרויקט הוקם גשר מרכזי שמחבר את כביש 31 ו-310 מכיוון מזרח-מערב מעל כביש 40 וכן הוקם מעבר תת קרקעי לכלי רכב מתחת לכביש 40, שמטרתו להקל על התנועה לכיוון אזור התעשייה "עידן הנגב", הסמוך לרהט.
מנהל אגף פרויקטים דרום בחברת "נתיבי ישראל", המהנדס אבי שגב: "כמי שחולף עשרות פעמים בשבוע בכביש 40, אני יודע מה המשמעות של המחלף החדש למשתמשי הדרך. כמו בכל פרויקט אני מתרגש לראות את המחלף החדש שישרת עשרות אלפי משתמשים בדרום הארץ וממשיך כבר לקראת הפרויקטים הבאים למען תושבי הדרום".
רחלי לוז, שותפה בחברת ההנדסה וקסמן גוברין גבע שניהלה את הקמת המחלף: "מחלף עידן הנגב, שבין להבים לרהט, הוא דוגמא יוצאת דופן ליכולת להביא פרויקטים מורכבים לידי מימוש בזמן שיא, במקרה זה תוך הקדמה של 3 חודשים מתאריך היעד, וזאת על בסיס מחויבות בלתי מתפשרת של כלל הגורמים האחראים על הפרויקט בנתיבי ישראל ושל קבוצת אורון שביצעה את הפרויקט".
לעדכונים - חדשות באר שבע