בעל חברת בנייה, תושב רהט (46), מואשם כי בהיותו בעלים ומנהל של חברה העוסקת בתחום יזמות בענף הבנייה, הוא ניכה 155 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של 64.6 מיליון שקל, כאשר מס התשומות הגלום בהן מסתכם בכ־9.3 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
בעל חברת הבנייה ניהל פנקסי חשבונות כוזבים
בעל חברת הבנייה ניהל פנקסי חשבונות כוזבים
בעל חברת הבנייה ניהל פנקסי חשבונות כוזבים
(צילום אילוסטרציה: שאטר סטוק)
על פי כתב האישום, שהוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בבאר־שבע, נגד בעל חברת הבנייה, הוא ניכה 155 חשבוניות שהוצאו על שם עוסקים שונים, בשנים 2018־2020 , וזאת מבלי שאלה ביצעו או התחייבו לעשות את העסקאות המתוארות בחשבוניות והכל, כך על פי הנטען בכתב האישום, במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס.
קראו עוד>>>
הסכום הכולל של כל אותן חשבוניות פיקטיביות, שנחזו להיות חשבוניות מס על שם עוסקים שונים, עמד על 64,645,893 שקל.
בעל חברת הבנייה והחברה עצמה, שהיתה בבעלותו ובניהולו, כך נטען בכתב האישום, ניהלו פנקסי חשבונות כוזבים ורשומות אחרות כוזבות במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס.
"כפי שפורט בכתב האישום", נאמר בכתב האישום, "ביצעו הנאשמים (בעל החברה והחברה שבבעלות ובניהולו - ע.ב.מ) את העבירות בנסיבות מחמירות הנובעות מהיקף ההשתמטות מתשלום מס אשר גרמו במעשיהם".
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד הדר אבינועם מהיחידה המשפטית במחוז מרכז של רשות המסים, "הנאשם ביצע את העבירות שבכתב האישום תוך שהוא שולח ידו בכספי הציבור, תוך תכנון שקדם לביצוע העבירות, תוך גרימת נזק ממשי לקופת המדינה, בשיטתיות ומתוך בצע כסף והכל במטרה להתחמק או להשתמט מתשלום מס".
עו"ד אלברט הראל, בא כוחו של בעל החברה הנאשם, אמר בתגובה ל"מיינט באר שבע והנגב", כי "מרשי מכחיש את הטענות המיוחסות לו. הוא סמוך ובטוח שהאמת תצא לאור בהליך המשפטי. לטענתו של מרשי, ההתנהלות המשפטית והחשבונאית לאורך התקופה המיוחסת לו בכתב האישום היתה בהתאם לחוק ובהתאם לייעוץ חשבונאי שקיבל. לכן הוא סמוך ובטוח שאין כל ממש בטענות שמופנות כלפיו בכתב האישום".
לעדכונים: חדשות באר שבע