סאקר אל עטאונה (55) ובתו דינא (18), תושבי חורה, טבעו למוות אמש (שלישי) בחוף לא מוכרז בפלמחים. שלושה ילדים נוספים, תושבי רהט, טבעו בחוף דלילה שבאשקלון ופונו לבית החולים במצב קשה ובינוני.
אמש, סמוך לשעה 21:50, התקבל דיווח במוקד מד"א במרחב איילון על טביעתם של האב ובתו בחוף לא מוכרז בפלמחים. צוותי מד"א שהוזעקו למקום, ביצעו פעולות החייאה בשניים. אך מותו של האב נקבע כבר עם הגעתו לבית החולים "שמיר-אסף הרופא". בתו פונתה במצב קשה לבית החולים, אך כעבור שעות אחדות נקבע מותה.
2 צפייה בגלריה
סאקר אל עטאונה וזירת האירוע בפלמחים
סאקר אל עטאונה וזירת האירוע בפלמחים
סאקר אל עטאונה וזירת האירוע בפלמחים
(צילום: פרטי, תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם:
בני המשפחה, כך התברר, הגיעו מחורה לחוף באזור פלמחים כדי לבלות את הערב האחרון של חג הקורבן. בעוד אם המשפחה נשארה על החוף עם שני ילדיה הקטנים, נכנסה בתם בת ה- 18 לים והחלה לטבוע. האב והאם חשו לעזרתה, אך תוך כדי ניסיונות ההצלה טבע האב. האם הצליחה להיחלץ ולצאת מהמים. כאמור, מותו של האב נקבע במקום ומותה של בתו נקבע שעות אחדות מאוחר יותר.
"רצנו מאות מטרים בחשיכה", סיפרו חובשי מד"א, דניס סבצ'נקו ויוסף ששון, "עם הציוד הרפואי עד לקו המים. השניים שכבו על החול במרחק של עשרות מטרים זה מזה כשהם מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הדלקנו פנסים על מנת שנוכל לבצע בדיקות רפואיות והתחלנו מיד בפעולות החייאה מאומצות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות, כשבמקביל שוטרים האירו את האזור באמצעות זיקוקי תאורה. כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי אינטנסיבי שב ליבה של הצעירה לפעום והיא פונתה לבית החולים כשהיא מונשמת".
2 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה בזירה
כוחות ההצלה בזירה
כוחות ההצלה בזירה באשקלון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
כשעתיים קודם לכן, סמוך לשעה 19:30, התקבל במוקד מד"א במרחב לכיש דיווח אודות טביעתם של שלושה ילדים: ילד בן 6 ושתי ילדות בנות 8 ו-14, אשר טבעו בחוף דלילה שבאשקלון. שלושת הילדים, אחים תושבי רהט, פונו לבית החולים "ברזילי" כשמצבם של הילד בן ה-8 ואחותו בת ה- 8 הוגדר קשה ומצבה של אחותם בת ה- 14 הוגדר בינוני.
"כשהגעתי לחוף", סיפר פראמדיק מד"א, ישראל לוגסי, "לקחתי את טרקטורון מד"א שחונה באופן קבוע בחוף ונכנסתי איתו עד לקו המים. שני הילדים שכבו על החול כשהם בהכרה מעורפלת וילדה נוספת התהלכה במקום. מיד התחלנו בבדיקות וטיפול רפואי שכלל סיוע נשימתי ומתן חמצן לשני הילדים שנפגעו באורח קשה. באמצעות הטרקטורון הוצאנו אותם החוצה לחבירה עם האמבולנס והניידות לטיפול נמרץ והם פונו להמשך טיפול בבית החולים".
דינא אלעטאונה (18), תושבת חורה, היתה בת שירות לאומי-אזרחי, שהתנדבה דרך עמותת "בת עמי" בבית הספר "אלעטאונה" בחורה.
"דינא", סיפרו אנשי צוות בבית הספר, "היתה בת שירות בעלת שמחת חיים, מסורה ותרמה רבות. הילדים כולם אהבו אותה מאד והיא היתה בשבילם כמו אחות גדולה. כולם ידעו שיש על מי לסמוך".
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, הגיע לבית המשפחה לניחום אבלים וציין כי "פגשתי משפחה מופלאה אשר כולה נתינה למען האחר. קורע לב לשמוע את הטרגדיב הנוראה שעברה המשפחה. נעמוד לצד המשפחה בכל צורך שיעלה".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב