פרשת תוכניתו של שאול נבו, תושב דימונה, להקים מערכת פוטו־וולטאית על גג ביתו שבשכונת השחר בעיר, שכבר מתגלגלת זה למעלה משנה, מסרבת לגווע.
1 צפייה בגלריה
שאול נבו ליד ביתו. "גובה הערבות אינו מידתי"
שאול נבו ליד ביתו. "גובה הערבות אינו מידתי"
שאול נבו ליד ביתו. "גובה הערבות אינו מידתי"
( צילום פרטי)
כזכור, כפי שפורסם בדיוק לפני שנה ב"ידיעות הנגב", ביקש אז שאול נבו, מהנדס בניין במקצועו, להתקין על גג ביתו פאנלים סולאריים וכמקובל על פי החוק הוא הגיש את בקשתו לעיריית דימונה כאשר בכוונתו היה למכור חשמל לחברת החשמל.
קראו עוד>>
בעיריית דימונה דחו אז את בקשתו של נבו בטענה כי "הבקשה לא עומדת בתנאי הסף מאחר שבתב"ע (תוכנית בניין ערים) החלה על אזור מגוריך, קיים סעיף האוסר את השימוש במערכת סולארית חשופה".
בעיריית דימונה גם סירבו אז לבקשתו של נבו בטענה כי מערכת הפאנלים הסולאריים אותה ביקש נבו להתקין על גג ביתו מכערת את הנוף ופוגעת באחידות החזותית של בתי המגורים בשכונת מגוריו.
נבו לא ויתר והגיש בחודש יולי אשתקד עתירה מינהלית בבית המשפט המחוזי בבאר־שבע נגד עיריית דימונה, ולפני כשלושה חודשים, לאחר שהעירייה חזרה בה מסירובה, אושרה בקשתו של נבו.

בנייה ללא היתר

בכך לא תמה הפרשה. לפני כחודש התקיים בלשכת ראש עיריית דימונה, בני ביטון, דיון בבקשתו של שאול נבו לקבל תעודת גמר לצורך הקמת המערכת הפוטו־וולטאית על גג ביתו, ובמהלך הדיון עלה לטענת מחלקת הפיקוח על הבנייה בעירייה, כי במתחם ביתו של נבו קיימות חריגות בנייה, בהן מסגרת חנייה שהוקמה, לטענת מחלקת הפיקוח, ללא היתר ובגובה המחייב הקלה, וכן מחסן בגובה מעל למותר.
בדיון סוכם כי על נבו להגיש בקשה חדשה להיתר במסלול הקלה מהתוכנית במסגרתה הוא יסדיר את כלל הבנייה בסטייה מההיתר המקורי. על מנת לקבל תעודת גמר לצורך הקמת המערכת הפוטו־וולטאית על גג ביתו, נדרש נבו להמציא לעירייה אישור סופי מטעם יחידת הפיקוח על הבנייה ואישור כיבוי אש, וכן דו"ח ריכוז בדיקות ממכון מורשה לבדיקת מערכת השרברבות.
רוצים לדעת ראשונים על כל מה שקורה בבאר שבע והנגב? הצטרפו לקבוצת העדכונים של mynet באר שבע והנגב
להבטחת מימוש אותם תנאים לטובת קבלת תעודת הגמר, נדרש היה נבו להעביר לוועדה המקומית מכתב התחייבות בצירוף ערבות בנקאית בסכום של 50 אלף שקל.
שאול נבו לא מתכוון לוותר. "גובה הערבות לטובת קבלת תעודת גמר", הוא אמר השבוע ל"מיינט באר שבע והנגב", "אינו מידתי. נכון שהסכמתי להעביר ערבות, ואולם, קביעת גובה הערבות לא נדונה באותה פגישה. הופתעתי מגובה הערבות. חשבתי לתומי כי היא תעמוד על 5,000 שקל ולא מעבר לכך. הייתי רוצה לדעת כיצד הגיעו בעיריית דימונה לחישוב גובה הערבות הזו".
נבו גם ציין כי העביר לגורמים הרלוונטיים את האישורים שנתבקש להמציא באותו דיון בלשכת ראש העיר, ולמרות זאת, הוא גם נדרש להעביר את הערבות הכספית וגם טרם קיבל אישור אכלוס.
"היעדר אישור אכלוס", טוען נבו, "לאחר אישור הוועדה והדיון בלשכת ראש העיר, גורם לי נזק כלכלי. ללא אישור זה לא אוכל לפנות לחברת החשמל לצורך הקמת הפאנלים על הגג וליהנות מחשמל המיוצר על גג ביתי. מזה 28 חודשים אני מנסה לקבל אישור אכלוס ועדיין ללא הצלחה".
דובר עיריית דימונה, עמוס שריג, מסר בתגובה כי "מעבר לסאגה של הצבת הקולטים על גג ביתו, שאול נבו בנה מסגרת חנייה לא בהתאם לתוכנית הבנייה המקורית שאושרה לו, כאשר החנייה היא בגובה חריג ביותר בניגוד לתוכנית שהוא הגיש.
"נאמר לו באגף ההנדסה העירוני כי על מנת לאשר לו את בקשתו, יהיה עליו לפרסם, על פי חוק, הודעה בעיתונות המקומית על מסגרת החנייה הבנויה בחריגה, וזאת על מנת לאפשר לתושבי השכונה או הרחוב בו הוא מתגורר להביע את דעתם או את התנגדותם לתוכנית, אם ירצו בכך. ייתכן ויימצאו כאלה, ואז בקשתו של מר נבו לקבל היתר תקבל תפנית".
באשר לגובה הערבות הכספית אותה נדרש נבו להפקיד, ציין דובר העירייה כי "העירייה דרשה לקבל ערבות מינימלית על פי החוק. הערבות תוחזר לו ברגע שיושלם ההליך כפי שנדרש ממנו".
בוועדה המקומית דימונה מסרו כי "תלונותיו של שאול נבו הן חסרות בסיס וכי הוועדה המקומית פעלה ללא דופי ותמשיך לפעול כך.
ממינהל התכנון נמסר כי "פנייתו של שאול נבו הועברה לקבלת התייחסות הוועדה המקומית דימונה וזו העבירה התייחסות מפורטת לכל מרכיבי תלונתו של נבו ולמרכיבים נוספים. אשר על כן, ולאחר בדיקתנו, לא מצאנו כל פגם בהתנהלותה של הוועדה המקומית דימונה. תגובתה מדברת בעד עצמה".
לעדכונים: חדשות באר שבע