פרשת מותו של מחמד אלאטרש, שנורה למוות בעת שפרץ לרכבו של אריה שיף, תושב ערד, לא יורדת מסדר היום. כזכור, במסגרת עסקת טיעון הודה אריה שיף כי ירה למוות באלאטרש, בעת שזה ניסה לפרוץ ולגנוב את רכבו, ובהתאם לכך הוא הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת, ולפני כחודשיים הוא נדון לתשעה חודשי עבודות שירות.
1 צפייה בגלריה
אריה שיף
אריה שיף
אריה שיף
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
ביום שני הגישו אלמנתו ושמונת ילדיו של מחמד אלאטרש לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע תביעת נזיקין נגד אריה שיף בגובה של 4.2 מיליון שקלים, וזאת, כפי שנטען בכתב התביעה, "לאור התנהלות הנתבע, לאור התנהגותו הרשלנית אשר הביאה לתוצאה ההרסנית, לאור הנזק אשר השאיר הנתבע בדמות של שמונה ילדים קטנים יתומים מאב, לאור העובדה כי הריגת המנוח הותירה אחריו אלמנה דאובה, לאור הריגתו של אדם בן 36".
בכתב התביעה, שהגישו אלמנתו ושמונת ילדיו של מחמד אלאטרש, באמצעות בא כוחם, עו"ד זיו און, נטען גם כי "הנתבע הפר כל חובה וכל נורמה מוסרית ומשפטית כפי שאדם סביר ו/או נבון לא היה נוהג כלל. הנתבע פעל ברשלנות ברורה תוך זלזול בחייו של המנוח, תוך שהוא נוטל את החוק לידיו".
עו"ד זיו און, בא כוחה של משפחתו של מחמד אלאטרש, ציין כי "מדובר בתביעת נזיקין נגררת להרשעה בפלילים. המשמעות היא, שלאחר שאריה שיף הורשע בהליך הפלילי, הוגשה תביעת הנזיקין כנגררת להליך הפלילי במטרה לחייב את הנתבע לשלם את הפיצוי שישקף את חומרת הנזק".

"מחשבה אבסורדית"

הפרסומים על התביעה שהוגשה גרמו לזעם רב ברשתות החברתיות. לא מעט מובילי דעת קהל יצאו נגד ההחלטה לתבוע את שיף.
האסטרטג מאיר ליוש, שמחזיק בעמוד טוויטר עם עשרות אלפי עוקבים, כתב: "אם בית המשפט פוסק נגד אריה שיף וכל הערעורים נכשלים - אני אישית מתחייב להרים לו קמפיין גיוס המונים לגיוס כל הכסף. לא משאירים אותו לבד".
עו"ד יונתן יעקובוביץ', מייסד המרכז למדיניות הגירה ישראלית והיועץ של שרת הפנים, איילת שקד, כתב בעמוד הטוויטר שלו: "אם אריה שיף יחויב לשלם אגורה שחוקה אחת למשפחת הפורץ, מדינת ישראל תהפוך לסדום באופן רשמי, אולי גם סופי".
אליהם הצטרפו גולשים רבים שהביעו כעס על החלטת המשפחה לתבוע את שיף. "אנחנו לא נפקיר את המשפחה לרגע אחד", כתב אחד מהם, "רק השבוע ראינו דוגמה לקמפיין מימון המונים לבנימין נתניהו ותוך יממה נאסף סכום גבוה מאוד, אז גם פה ניתן לעשות את זה, למרות שמלכתחילה עצם המחשבה ששיף יידרש לשלם פיצוי היא אבסורדית".
"כשאנחנו אומרים שאין משילות בנגב זאת דוגמה טובה", כתב גולש אחר, "אדם שפרצו לו לרכב וחש סכנה לחיי משפחתו נשפט וכבר נידון לעבודות שירות על חלקו במוות של הפורץ, אז עכשיו גם מנסים להוציא ממנו כסף? זאת בושה".
מתנועת "אם תרצו", אשר ליוותה את משפחת שיף, נמסר בתגובה כי "על בית המשפט לדחות את התביעה על הסף. לא מדובר במשפחה תמימה, אלא בבני משפחה של פורץ מסוכן לעצמו ולסביבתו, אשר המיט בושה בחייו ובמותו על משפחתו. אריה שיף הגן על עצמו ופעל כפי שכל אדם שפוי היה פועל. אסור לתת פרס לפורץ".
בתגובה להגשת כתב תביעת הנזיקין נגד אביו אמר בן שיף, בנו של אריה שיף, ל"ידיעות הנגב": "מעץ תפוחים לא ייצא אגס, ולכן לא מפתיע שמשפחתו של הגנב החליטה לסיים את העבודה של אביהם. משפחת אלאטרש מוזמנת לחשב כמה רכבים גנב מוחמד באין מפרע וכמה היה אמור לגנוב בעתיד. את החישוב אפשר להעביר למס הכנסה ולמשטרת ישראל ורק אז למשפחת שיף".
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב