הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית באר־שבע דנה בהגשת תוכנית לוועדה המחוזית להקמת חניון לילה לאוטובוסים של התחבורה הציבורית ברחוב ג'ו אלון, בסמוך למסוף הקיים בבית העלמין החדש. על פי התוכנית, יוקם חניון לאוטובוסים ולרכבי עובדים, יוקמו מבנים לצורכי תפעול החניון, יוקם מתקן שטיפה לאוטובוסים, תחנת דלק לצריכה עצמית, תחנת מילוי גז וטעינה חשמלית. הצורך בהקמת חניון לילה נובע בשל פיתוח וגדילה של העיר ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית.
1 צפייה בגלריה
הצורך בהקמת חניון לאוטובוסים נובע בשל פיתוח העיר
הצורך בהקמת חניון לאוטובוסים נובע בשל פיתוח העיר
הצורך בהקמת חניון לאוטובוסים נובע בשל פיתוח העיר
(צילום: הרצל יוסף)
קראו גם:
על פי מחלקת התכנון בעירייה, קיים צורך ומענה ראוי לתשתיות תחבורה ציבורית בעיר, לפיכך נדרש להקים חניון לילה לתחבורה ציבורית עירונית. השאלה היא האם המיקום שנבחר עשוי ליצור עומסי תנועה באזור?
ישנם גורמים הסבורים כי בשעת לוויות שנערכות בלילה עשוי להיווצר במקום עומס רב שיוביל אנשים להחנות על הכביש הראשי של הדרך לחצרים.

מה יהיה בחניון:
מבנים לצורך תפעול החניון
מתקן שטיפה לאוטובוסים
תחנת דלק לצריכה עצמית
תחנת מילוי גז
עמדת טעינה חשמלית
"זה קורה כבר היום בהלוויות רבות", אומר גורם המקורב למועצה הדתית, "החניון מתמלא במהירות ואנשים נאלצים להחנות את הרכב מחוץ למתחם החנייה על כביש ראשי שרכבים נוסעים עליו במהירות של מאה קמ"ש. אני מקווה שיקחו את זה בחשבון ברגע שיעלו להתחלת העבודות בשטח".
עמדת מחלקת התכנון כפי שהוצגה בוועדה היא כי "המיקום המוצע אינו פוגע בתפקוד מתחם בית הקברות הקיים. אנחנו רואים התאמה והשתלבות בתפקוד מסוף האוטובוסים הקיים הסמוך לבית העלמין החדש. מיקום החניון בפאתי העיר ירחיק מפגעים משטחי המגורים, בד בבד יאפשר פינוי של שטחי חניה בלב העיר לצורך מגמות תכנון והתחדשות עירונית. החניון יתוכנן על שטחים שאינם מנוצלים כיום, ויספק שטחים נוספים הנדרשים לחניוני אוטובוסים ושימושים משלימים. לצוות התכנון אין התנגדות לתוכנית המוצעת".
לפיכך, הוועדה המקומית תמליץ בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על הפקדת התוכנית בכפוף להשלמת דרישות. אחת הדרישות היא חוות דעת של היחידה הסביבתית בנושא הפסולת שבתחום התוכנית.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב