כמאה מפגינים צעדו הערב (ג') במחאה מאורגנת שהתקיימה בשדרות טוביהו בבאר-שבע. "תחזירו את המשילות, רוצים מדינה יהודית, בנות פוחדות לצעוד ברחוב", כך נכתב על שלטים שנשאו.
המפגינים טענו כי ישראל "מתקפלת" בנגב בפני קיצונים ופורעי חוק. בעיקר הם זועמים על הפסקת הנטיעות בנגב בעקבות הפגנות האלימות וסגירת כבישים וצירים מצד בדואים, שגרמו לנתק בין ישובים ובעיקר אמורים הדברים בסגירת הכבישים 25 ו-31 ששיבשה את התנועה.
קראו גם:
יהודה בננו, ממארגני ההפגנה, אמר למיינט באר-שבע והנגב: "מה שאנחנו רואים זה הפסקת הנטיעות בנגב והתקפלות בפני התנועה האיסלאמית, האלימות חוגגת אצלנו בבאר-שבע והנגב, בנות לא מסוגלות לצעוד להליכה לבד. מה שקורה היום זה לא עניין של חינוך או רווחה, גדל כאן דור לאומני שמשליט כאן טרור לאומני".
1 צפייה בגלריה
הפגנה "נגד איבוד המשילות"
הפגנה "נגד איבוד המשילות"
הפגנה "נגד איבוד המשילות"
(צילום: הרצל יוסף)
המפגינים זכו לתמיכה מחלק מנהגי המכוניות שצפרו לאות הזדהות. דור אלבז, ממארגני ההפגנה תיאר אווירה מפחידה בעקבות גל האלימות: "מה שקורה היום זו אנרכיה בצורה לא נורמלית, מפחיד לצאת לרחובות, אנחנו מרגישים שאין משילות ואין ריבונות על הנגב".
יש לציין כי בכל זמן ההפגנה הסתובבו ניידות משטרה כדי לאבטח את האירוע והפגינו נוכחות בצירים המרכזיים כדי גם להבטיח שתנועת כלי הרכב בבאר שבע תזרום ללא הפרעות ותקלות.
כל העדכונים - חדשות באר שבע והנגב