בית המשפט המחוזי בבאר-שבע הרשיע היום (יום חמישי) את ד"ר גיורא פרי בעבירת רצח, לפי החלופה של "רצח בכוונה" וזאת לאחר שנקבע כי בתחילת חודש נובמבר 2019 הוא ירה למוות באשתו, אסתר אהרונוביץ', בביתה שבמושב תלמי אליהו שבמועצה האזורית אשכול, באמצעות אקדח שהחזיק ברישיון.
2 צפייה בגלריה
הרוצח, ד"ר גיורא פרי
הרוצח, ד"ר גיורא פרי
הרוצח, ד"ר גיורא פרי
(פרטי)
גופתה של אהרונוביץ' ז"ל נמצאה אז בחדר השינה, כשהיא מתבוססת בדמה, על ידי שכנתה ובת משפחתה, אשר דאגו לגורלה לאחר שלא ענתה לטלפון. מותה נקבע במקום על ידי צוות של מד"א.
הממצאים בזירה העלו, כי במקום נורו חמישה כדורים מאקדחו של ד"ר פרי, כאשר בגופה של אסתר אהרונוביץ' היו שלוש פגיעות ובבדיקת המכון לרפואה משפטית הוברר כי שני קליעים חדרו לראשה מאחור, באזור העורף, אחד סמוך לאוזן ימין ואחד סמוך לאוזן שמאל. ד"ר פרי, שנחשד אז בביצוע הרצח, נמצא מאוחר יותר במכוניתו באזור קציעות וזאת לאחר שנטל תרופות רבות שגרמו לו לאובדן הכרה. ברכב ועל גופו של ד"ר פרי נמצאו אז גם אקדחו, מזוודות עם ציוד אישי, דרכונים וכסף רב. הוא הובהל לבית החולים "סורוקה" ולאחר התאוששותו הוא נחקר לגבי נסיבות האירוע.
במסגרת החקירה המשטרתית התברר, כי מערכת היחסים בין בני הזוג עלתה על שרטון וכי אסתר אהרונוביץ' החלה לפעול מעשית ומשפטית בהליכי היפרדות ממנו.
במהלך המשפט אישר ד"ר פרי כי ירה באשתו וכי היה עמה בחדר בעת שהארוע התרחש. לטענתו, היא נפגעה בטעות. לדבריו, הוא התכוון לעזוב את הבית בשל הפרידה ביניהם וביקש ממנה את אקדחו, שהיה ברשותה בתקופה בה שהה בחו"ל, משם הוא חזר יום קודם לכן. לטענתו, אשתו הוציאה את אקדחו מהארון, אך החלה לנפנף בו בהתרסה, תוך אמירת מילים בוטות. ד"ר פרי טען כי או אז נפלטה יריה אחת ולדבריו הוא אחז בידה של אהרונוביץ' וניסה ליטול ממנה את האקדח. לטענתו, היא התנגדה ותוך כדי המאבק על האקדח נפלטו בשגגה כדורים נוספים אשר פגעו באסתר אהרונוביץ' וגרמו למותה. ד"ר פרי ציין, כי הוא נבהל וכח עקב ההלם שאחז בו הוא יצא מהבית ונטל עצו את תיק הרופא שלו. אז, כך לטענתו, מרוב צער ויגון על מות אשתו, הוא נטל תרופות רבות מתוך תיקו בניסיון לשים קץ לחייו.
התביעה טענה, כי גרסתו של ד"ר גיורא פרי אינה מתיישבת עם ממצאי הזירה ואופן פציעתה של אסתר אהרונוביץ' ז"ל. בית המשפט דחה את גרסתו של ד"ר פרי וקבע כי גרסתו אינה מתיישבת עם ממצאי הזירה וגם נקבע, כי אין הגיון בטענה שחמישה כדורים נורו בזה אחר זה בשגגה. בית המשפט גם עמד על כך שבחקירתו הראשונה הכחיש ד"ר פרי כל מעורבות באירוע ולא הודה בכך שנכח בזירה אלא בחקירתו השלישית וקבע כי גרסתו היא "גירסה כבושה".

2 צפייה בגלריה
הבת מעיין עם אמה אסתר אהרונוביץ'
הבת מעיין עם אמה אסתר אהרונוביץ'
הבת מעיין עם אמה אסתר אהרונוביץ'
(צילום: פרטי)

קראו גם:

נוכח הודאת הנאשם, כי היה בחדר בעת הירי, נקבע שההסבר הסביר היחיד למותה של אסתר אהרונוביץ' ז"ל הוא שד"ר פרי ירה בה על מנת לגרום למותה. הפרקליטות טענה כי מעבר לעצם הרצח בכוונה הוכחו גם נסיבות מחמירות, שכן הוכח שהרצח לא היה ספונטני וכי ד"ר פרי שקל את המעשה והחליט לבצע את הרצח עוד בטרם מעשה.
בית המשפט, בהרכב השופטים אריאל ואגו, אריאל חזק ואלון אינפלד, קבע כי אמנם יש ראיות לא מעטות מהן ניתן להסיק תכנון או החלטה מראש לרצוח, בהן העובדה שד"ר פרי החזיק אקדח בעת ויכוח ביניהם בעבר, העובדה שנטל עמו דרכונים וכסף רב והעובדה שבשיחה טלפונית ש אהרונוביץ' עם חברתה, דקות אחדות לפני הירי, היא נשמעה רגועה ולא היה ויכוח ביניהם.
עם זאת, בהכרעת הדין קבעו היום השופטים, כי הפרקליטות לא הצליחה להוכיח מעבר לספק הסביר שהירי לא היה ספונטני, עקב ויכוח שהתגלע או אירוע אחר. בהכרעת הדין גם נקבע שאין נתון המלמד חד משמעית על תכנון מראש. "הנתונים מזירת הירי ואופן בריחת הנאשם מהאזור", נאמר בהכרעת הדין, "מלמדים לכאורה דווקא על רצח ספונטני".
לפיכך, דחה בית המשפט את הטענה בדבר "נסיבות מחמירות" וד"ר פרי הורשע בעבירת "רצח בכוונה", שעונשה המירבי הוא מאסר עולם.