"זה השטח שלנו. השטח הזה לא יישאר של החווה לעוד הרבה זמן. אני אהרוג אתכם ואוציא אתכם מהשטח".
2 צפייה בגלריה
שריפה בשטח חקלאי
שריפה בשטח חקלאי
שריפה בשטח חקלאי
(צילום המחשה: shutterstock)
כך, על פי כתב אישום שהוגש נגדו בסוף השבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע, איים סאלח אבו כף (18) משבט אבו רביעה, על מנהלי חווה חקלאית שהוקמה לאחרונה בשטח שבין היישוב שומריה לקיבוץ להב.

איים והצית


על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט על ידי עו"ד דניאל גלעד מפרקליטות מחוז דרום, הגיע אבו כף לפני יותר מחודשיים לחווה ואיים על אחד ממנהלי החווה ועל אחד השומרים בה בנוסח: "אני ממשפחת אבו כף. זה השטח שלנו והוא לא יישאר של החווה לעוד הרבה זמן".
כאיתות לרצינות כוונותיו, כך על פי הנטען בכתב האישום, הגיע אבו כף באחד הלילות במחצית חודש מאי האחרון לשטח החווה ושפך חומר דליק על גידולים שנועדו למרעה צאן, ועזב את המקום.
מנהל החווה והשומר, שהבחינו במעשה, פעלו במהירות וכיבו את האש.
בהמשך, כך מגולל כתב האישום, הגיע אבו כף פעם נוספת לחווה ואיים על הנוכחים במקום כי יהרוג אותם ויוציאם מהשטח.

2 צפייה בגלריה
סחיטה באיומים
סחיטה באיומים
סחיטה באיומים
(צילום המחשה: shutterstock)

לפני מספר שבועות הוא שוב הגיע לחווה ושוב שפך נוזל דליק על גידולים שנועדו למרעה צאן. לפני כחודש, כך על פי כתב האישום, הגיע הנאשם לחווה סמוך לחצות הלילה, ובנוסף לאיומים כי יהרוג את מנהלי החווה, הוא אף צעק לעברם "איטבח אל יהוד".

"שילח אש במזיד"


יממה לאחר כן הוא כבר נעצר וגובש נגדו כתב אישום המייחס לו אישומים של הצתה וסחיטה באיומים. "במעשיו אלה", נאמר בכתב האישום, "שילח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו וכן איים בפגיעה שלא כדין בגופם וברכושם של הנוכחים בחווה, והטיל עליהם אימה והכל כדי להניאם לעזוב את החווה".

קראו גם:

בחקירתו טען אבו כף כי מעולם לא היה בחווה. גרסתו זו הוכחשה על ידי אחיו לגבי שימוש באחד מכלי הרכב באמצעותם הוא הגיע לחווה. כאשר הוטחו בפניו תמונות המתעדות את ההצתות המיוחסות לו ואת כלי הרכב עימם הוא הגיע לשטח החווה, הוא שמר על זכות השתיקה.
לכתב האישום צורפה בקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.